Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg kjøpte meg nylig min første boks proteinpulver, men er ganske sikker på at jeg fikk kviser av kosttilskuddet. Har ikke brukt det på 4 uker nå og merker forskjell på kvisene, men også treningen.

1) Jeg føler jeg ikke klarer like mange reps i f.eks. chins som før. Kan det være fordi jeg sluttet med proteinet? eller bare innbiller jeg meg ting

2) får jeg da kviser av alt proteintilskudd, eller vil det hjelpe og bytte merke på proteinpulveret?

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12254-kviser-av-proteinpulver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! :)

Jeg kjøpte meg nylig min første boks proteinpulver, men er ganske sikker på at jeg fikk kviser av kosttilskuddet. Har ikke brukt det på 4 uker nå og merker forskjell på kvisene, men også treningen.

1) Jeg føler jeg ikke klarer like mange reps i f.eks. chins som før. Kan det være fordi jeg sluttet med proteinet? eller bare innbiller jeg meg ting

2) får jeg da kviser av alt proteintilskudd, eller vil det hjelpe og bytte merke på proteinpulveret?

På forhånd, takk! :)

Jeg mener å huske at whey-protein med sjokoladesmak kunne gi kviser. Proteinpulver har samme verdi i kroppen, så om du "slutter med proteinpulver" så er det mangel på protein i kosten som er grunnen. Proteinpulver er ikke en kur, det handler om å få i seg nok proteiner totalt sett– uansett om det er fra pulver eller mat.

Jeg mener å huske at whey-protein med sjokoladesmak kunne gi kviser. Proteinpulver har samme verdi i kroppen, så om du "slutter med proteinpulver" så er det mangel på protein i kosten som er grunnen. Proteinpulver er ikke en kur, det handler om å få i seg nok proteiner totalt sett– uansett om det er fra pulver eller mat.

for øyeblikket ligger jeg en del i underskudd, ettersom det meste jeg spiser er banan, havregryn, grov skiver og sunn middag. er det noe annet tilskudd jeg kan ta for å få noe lik effekt som pulver? kreatin eller noe?

Annonse

for øyeblikket ligger jeg en del i underskudd, ettersom det meste jeg spiser er banan, havregryn, grov skiver og sunn middag. er det noe annet tilskudd jeg kan ta for å få noe lik effekt som pulver? kreatin eller noe?

Proteinpulver er proteiner. Du kan få proteiner gjennom maten. Kylling/karbonadedeig/egg/cottage cheese/mager kesam/fisk/sjømat og mange flere kilder.

hvilket tilbehør spiser mann cottage cheese og kesam med? o_O

Du kan spise det bart, bruke det som tilbehør til middag, bruke det som en dessert ved å tilsette sukkerfri saft, syltetøy eller lignende, blande det med litt oppkuttet eple, banan eller annen frukt, ha i litt havregryn eller annen frokostblanding - mulighetene er mange :) 13g protein pr.100g = 39g protein på en boks. Det er ganske så bra ;)

• 3 måneder senere...

Acne and Whey Protein Supplementation among Bodybuilders.

Abstract

Accumulative evidence supports the role of nutritional factors in acne. I report here 5 healthy male adult patients developing acne after the consumption of whey protein, a favorite supplement of those engaged in bodybuilding. These observations are in line with biochemical and epidemiological data supporting the effects of milk and dairy products as enhancers of insulin/insulin-like growth factor 1 signaling and acne aggravation. Further prospective studies are required to determine the possible role of dietary supplements in the fitness and bodybuilding environment.

Acne and Whey Protein Supplementation among Body... [Dermatology. 2012] - PubMed - NCBI

Hva sier dere folkens? Erfart det selv?

Annonse

Acne and Whey Protein Supplementation among Bodybuilders.

Abstract

Accumulative evidence supports the role of nutritional factors in acne. I report here 5 healthy male adult patients developing acne after the consumption of whey protein, a favorite supplement of those engaged in bodybuilding. These observations are in line with biochemical and epidemiological data supporting the effects of milk and dairy products as enhancers of insulin/insulin-like growth factor 1 signaling and acne aggravation. Further prospective studies are required to determine the possible role of dietary supplements in the fitness and bodybuilding environment.

Acne and Whey Protein Supplementation among Body... [Dermatology. 2012] - PubMed - NCBI

Hva sier dere folkens? Erfart det selv?

Ja, får kviser av proteinpulverene mine :(

Jeg får også av stevia dråper og "falske" produkter

Fikk du kviser før du brukte disse produktene, og er det den eneste endringen i spisevanene dine?

Det er den eneste endringen i spisevanene mine, hadde 0 kviser før jeg startet.

Har prøvd å kutta ut alle andre type matproduter utenom proteinpulver for å evt se om det er noe annet som utløser, hver type produkt ble kuttet ut i ca 2-4 uker, uten endring, kvisene kommer etter inntak av proteinpulver, veldig små, vannete.

Får dem på den kroppsdelen jeg trener den dagen.

Det er den eneste endringen i spisevanene mine, hadde 0 kviser før jeg startet.

Har prøvd å kutta ut alle andre type matproduter utenom proteinpulver for å evt se om det er noe annet som utløser, hver type produkt ble kuttet ut i ca 2-4 uker, uten endring, kvisene kommer etter inntak av proteinpulver, veldig små, vannete.

Får dem på den kroppsdelen jeg trener den dagen.

Det i den uthevede teksten høres veldig rart ut syns jeg. Thomas O, eller Vegard Lysne har dere noe innskudd?

Jeg er enig i studien angående proteinerpulver og høyere forekomst av kviser(hadde det nesten aldri før, og nå har jeg det i ny og ne).

Jeg tenkte uansett ikke på dette med proteinpulver/meieriprodukter, men dette med stevia og andre søtningsmidler som gav deg utbrudd? Stevia er for øvrig ikke noe falsk produkt, men jeg forstår hva du mener. Har du f.eks merket at du får mer kviser dersom du drikker sukkerfribrus eller saft?

får av stevia dråper, sukkefri saft, sukkerfri brus, stevia sjokolade osv.

Har gått uten "falske" produkter (har hermetegn for det er det min familie kaller det, uten jeg) i ca 2 ukers omgang, da roer kvisene seg i ansikte, men ikke di på kroppen, trener jeg rygg, får jeg små kviser der, beindag - på lår, skuldre . på skuldre, triceps - på triceps, biceps - på biceps.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...