Gå til innhold

Maten jeg spiser for tiden


Torbiz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva anbefaler dere ? Bær / Frukt? Jeg har tidligere hørt at fruktose ikke er bra og at jeg burde kutte ut frukten. Jeg er helt sinnsykt hekta på frukt, spesielt eple. Jeg har alltid vært over gjennomsnittet glad i frukt selv om jeg var overvektig før. Føler at vekten min har stoppet helt opp. TIps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si om du får i deg 100-200gram karbs om dagen feks. Så lenge du spiser bra med proteiner, litt fett og holder deg i kcalunderskudd.. Men tips: går du ned på karbs, gå opp på fett..går du opp på fett, gå ned på karbs.

Men du spurte jo om sukker i syltetøy. Og sukker som er tilsatt alle mulige produkter er noe man burde holde seg så mye som mulig unna. Ei spiseskje med syltetøy om dagen er ingen krise, men blir raskt den del tilsatt sukker.

Hvor mye/lite karbs bør man ha før man øker fettmengden? Og hvor mye karbs må man ha før man minsker fettmengden? Om du skjønner :p Og hva er anbefalt ved vektnedgang? mer fett eller mer karbs? Eller er det individuelt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig individuelt hva man syns funker for kroppen. For min del funker det best med "mye" karbs og lite fett..jeg liker å si 50% proteiner 30-40%karbs 20-10% fett for MEG. Noen liker å spise karbs sent på kvelden og fettet tidlig på dagen, andrer spiser 2-3måltider med alt i. Prøv deg frem, se livsstilen du har nå og ta den som utgangspunkt. Justering av fett-karbforhold er lettere hvis man er i overskudd. Ligger du i underskudd og går ned på karbs kan du ikke justere fettet opp med en gang..Må en god del ned før man kan justere ene veien (da fett har mer energi pr gram). Enklere å ikke tenke på det og holde seg i kcalunderskudd med sunne matvarer og vaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt hva man syns funker for kroppen. For min del funker det best med "mye" karbs og lite fett..jeg liker å si 50% proteiner 30-40%karbs 20-10% fett for MEG. Noen liker å spise karbs sent på kvelden og fettet tidlig på dagen, andrer spiser 2-3måltider med alt i. Prøv deg frem, se livsstilen du har nå og ta den som utgangspunkt. Justering av fett-karbforhold er lettere hvis man er i overskudd. Ligger du i underskudd og går ned på karbs kan du ikke justere fettet opp med en gang..Må en god del ned før man kan justere ene veien (da fett har mer energi pr gram). Enklere å ikke tenke på det og holde seg i kcalunderskudd med sunne matvarer og vaner :)

Er ihvertfall viktig å få i seg massevis av protein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp!

Jeg tenkte jeg skulle ta meg et eller to stekte egg etterpå , med kalkunpålegg og brødskive.

Hvordan høres det ut?

noen som vet hva jeg ligger på om dagen?

Det hørtes bra ut ;) NAM!:)

Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold så kan du enkelt skrive inn hva du eter og finne det ut. Lære man sjæl også. Registrerer du deg gratis blir det også lagret.

Du skriver " kalkunpålegg" og velger det som popper opp..og evt gram eller så står det antall skriver..og "add" / "legg til".. så skriver du "brød" og velger brødtype" og mange "gram/skiver" "add/legg til" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut ;) NAM!:)

Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold så kan du enkelt skrive inn hva du eter og finne det ut. Lære man sjæl også. Registrerer du deg gratis blir det også lagret.

Du skriver " kalkunpålegg" og velger det som popper opp..og evt gram eller så står det antall skriver..og "add" / "legg til".. så skriver du "brød" og velger brødtype" og mange "gram/skiver" "add/legg til" :p

Off.. kav!

Jeg får bare spise og prøve å følge kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...