Gå til innhold

Anbefalte innlegg

høna fikk satt opp dette programmet av sin PT:

utfall

leg extentions

leg curls

tåhev

brystpress

sittende roing

3x10 på alle øvelser

dette var da et ''fullkropps program'' hun skulle trene 3 ganger i uka. Jeg synes dette var helt håpløst satt opp, hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12019-h%C3%A5pl%C3%B8st-pt-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bli en bra trent høne av det der.

1. Hvorfor er det håpløst?

2. Hvem(hva?) er høna?

3. Hvilken treningsbakgrunn har høna?

4. Hva er hønas mål?

5. Hva fortalte høna til PT'en?

6. Hva fortalte PT'en til høna?

7. Det er strengt tatt et program som trener hele kroppen.

8. Hvordan ville du satt det opp?

9. Hvorfor er det teit?

1. Hvorfor er det håpløst?

2. Hvem(hva?) er høna?

3. Hvilken treningsbakgrunn har høna?

4. Hva er hønas mål?

5. Hva fortalte høna til PT'en?

6. Hva fortalte PT'en til høna?

8. Hvordan ville du satt det opp?

9. Hvorfor er det teit?

THIS

Det er det ikke. Programmet inneholder ingen øvelser som vil ha noen merkbar effekt for erector spinae, traps, grepstyrke, iliopsoas, magemuskulatur (+ litt til om man virkelig skal pirke).

Annonse

Altså, jeg har ikke kjempepeiling, men jeg synes det så veldig dårlig satt opp. 4 isolasjonsøvelser på bein (vet ikke om utfall regnes som baseøvelse jeg) også 2 isolasjonsøvelser på overkropp. Etter det jeg har blitt fortalt burde et program for nybegynnere (som høna) lære seg god teknikk i baseøvelser og bygge opp et program rundt dette, samtidig som man kan legge på noen isolasjonsøvelser i tillegg til dette. Kan godt hende jeg tar feil, men det er hvertfall det jeg har lært da..

Det er det ikke. Programmet inneholder ingen øvelser som vil ha noen merkbar effekt for erector spinae, traps, grepstyrke, iliopsoas, magemuskulatur (+ litt til om man virkelig skal pirke).

Poenget mitt var at det var svært lite informasjon som ble gitt her.

Hvor stor eller liten effekt øvelsene ville kunne gitt høna tør jeg ikke påstå noe om utifra så lite informasjon. Jeg utelukker ikke at en form for sittende roing og utfall vil kunne ha en merkbar effekt på erector spinae, traps, grepstyrke, magemuskler og iliopsoas. Grovt sett så kan øvelsene nevnt dekke hele kroppen, om det er et optimalt program etc kan selvfølgelig diskuteres.

Pirke kan man alltids få til, men det er greit å ha litt basisinformasjon å snakke ut ifra.

Synes det er et helt greit programm for underkroppen, men mangler litt på overkroppen. Programmet er for all del ikke håpløst da hverken utfall, sittende roing eller "brystpress" er isolasjonsøvelser etter min mening. Selv hadde jeg lagt til feks nedtrekk og en skulderpressvariant, og over tid byttet ut brystpress med vanlig benkpress.

Nå kan det jo også hende "høna" har bedt om ett programm med mest fokus på bein? Og så fikk Pt'n lurt inn ett par greie øvelser for overkroppen?

Nå kan det jo også hende "høna" har bedt om ett programm med mest fokus på bein? Og så fikk Pt'n lurt inn ett par greie øvelser for overkroppen?

Det er vel akkurat dette som er poenget. Vi kan bare spekulere i hva som ble sagt, gjort osv. Har jo ingen mulighet å bedømme om dette er et dårlig opplegg eller ikke, hvis vi ikke har peiling på hva målsetting, erfaring etc. er.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...