Gå til innhold

Proteinbrownie


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Digger presisjonen...ble den tørr? prøver denne neste, for jeg har bare whey.

Det kommer an på hvor lenge du har den i mikroen!

Her er en oppskrift på proteinsjokoladepudding/mousse, som er ca. 100000x bedre enn proteinkaka, tar litt lengre tid å lage, men vil faktisk påstå at den smaker bedre enn Piano sjokoladepudding:

SJOKOLADEMOUSSE

2 egghviter

30 gram sjokoladeprotein

10 gram kakaopulver

1-2 ss sukrinmelis

3 gelatinplater

1. Pisk eggehvitene stive (så de står av seg selv)

2. Legg gelatinplatene i bløtt i 3-ish minutter

3. Bland sammen det tørre i en bolle for seg selv og tøm det oppi eggehvitene litt etter litt mens vispen går (ikke på maks)

4. Kok opp vann. Tøm ut det kalde vannet du brukte til å bløte ut gelatinplatene. Smelt gelatinplatene med 3-4 spiseskjeer av det varme vannet. Rør ut til alt er smeltet

5. Hell den smeltede gelatinen i en tynn stråle i eggehvitblandingen mens vispen går for fullt. Visp til alt er blandet.

6. Sett i kjøleskapet i minst 15 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-20234-1444095950843_thumb.jpg

Nam! Fungerte bra med whey også! Etter litt tweaking fant jeg ut at smaksmessig foretrekker jeg 1 helt egg, litt kaffe og melk som væske, noen frosne bringebær og litt mer flytende røre enn originalposten (whey er tørrere enn casein?). Versjonen ovenfor er dog lagd på hvitter med kcal-innhold på under 200, inkl sjokoladeknapper som topping. :D Det lukter seriøst nybakt brownie her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...