Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror faktisk ikke det er så mye som hjelper. Mye søvn!

Sliter med kraftig gangsperr selv etter onsdag, og klarer dermed ikke trene! Tror ikke det er noen løsning på problemet vårt :(

Oh nooo! Krise, går jo et og et steg i trappene, ser ut som en dimling :-p hehe

Hvis man trener jevt over vil kroppen gradvis vende seg til treningen og man blir mindre støl med tiden. Jeg blir feks veldig støl når jeg bytter treningsprogram eller har tatt en pause, men etter noen uker har kroppen vendt seg til treningsmengden og jeg blir nesten ikke støl/ får gangsperre lengre.

Hvis man trener jevt over vil kroppen gradvis vende seg til treningen og man blir mindre støl med tiden. Jeg blir feks veldig støl når jeg bytter treningsprogram eller har tatt en pause, men etter noen uker har kroppen vendt seg til treningsmengden og jeg blir nesten ikke støl/ får gangsperre lengre.

Mener du vi bare skal peise på med det samme treningsprogrammet, så vil gangsperren forsvinne etter hvert :D?

Ligger vel noe i det ja, iom at jeg akkurat har begynt å trene styrke. :) Får se om jeg overlever og følger opplegget mitt! :banghead:

Annonse

Mener du vi bare skal peise på med det samme treningsprogrammet, så vil gangsperren forsvinne etter hvert :D?

Jupp. Går ann å moderere seg litt helt i starten da.. Er kjedelig å gå 3-4 dager og se ut som man har dritt i buksa, har jeg smertelig fått erfare :p

Jupp. Går ann å moderere seg litt helt i starten da.. Er kjedelig å gå 3-4 dager og se ut som man har dritt i buksa, har jeg smertelig fått erfare :p

Hehehehe, der fikk du meg til å le hvertfall (y) Men får ta det litt gradvis (selv om jeg syntes jeg tok det veldig gradvis) så vil det vel komme seg :D Takk for tips!

Oh nooo! Krise, går jo et og et steg i trappene, ser ut som en dimling :-p hehe

Få deg en foam roller(google),hjelper veldig.Men det er vanlig om du er newbie i styrketrening,bare sørg for at du spiser og sover nok for bra restitusjon.

Kjør på! MEN er man støl forsvinner ofte litt av mobiliteten så det kan være en fordel og varme opp mer i de periodene man er støl for å unngå problemer med det.

Annonse

Mer kontrollerte reps gir mindre stølhet. Det er den kraftige nedbremsingen nederst i en rep som gir deg gangsperre. Mener jeg leste det i en artikkel her et sted.

Hm.. det har jeg aldri hørt om før. Link? Tvert i mot, blir jeg ofte mer støl i perioder jeg kjører med veldig rolig eksentrisk fase.

Tror ikke det er så mye å gjøre, er i samme båt etter bytte av program i går, bruker å være støl et par uker etter programbytte, og så blir det mye bedre :) Hvis du klarer å gå, kan det hjelpe å gå seg en tur, samt bruke skumrulle, men borte blir det ikke med det første uansett ;)

Hm.. det har jeg aldri hørt om før. Link?

Sorry mac, her er det broscience og egne erfaringer som gjelder, men kjenner jeg folket på forumet her rett, så vil det vel ikke ta lang tid for noen kommer med forskning som enten backer det opp eller skyter det ned :)

Stølheta kommer som regel hvis du ikke har trent på en stund, eller sjokker kroppen.. Men er dritt å gå hele uka med ødelagt kropp. Hvis du gidder bryet kan du prøve å dusje i kaldt vann over tid, skal funke til en viss grad. Iallefall isbading, fornyer cellene og effektiviserer restitusjon. Men foralldel, bor du på Svalbard er det bare å hoppe i havet! :D eller spis ekstra karbzzz.. hjelper på innhentinga

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...