Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på hvor tungt yrket som murer er, men ville nok valgt moderat aktiv, jobben skal nok ikke regnes som trening, du kan heller tenke 200-kalorier ekstra ish :)

Nå har ikke jeg kikket i loggen, men å hvis han var stor, vil han "lett" kunne gå ned 14kg og opprettholde muskelmasse, til og med bygge muskler, så lenge han får i seg nok proteiner! :)

Murer er vell det tyngste innen bygg og anleggsbransjen, til tider kan det være lettere arbeid men fremdeles veldig tungt. Tror nokk det hjelper på i det minste :p

Fortsetter under...

Proteiner HJELPER på å ikke miste muskelmasse når man er i underskudd, du kommer fortsatt til å miste muskler når kroppen din ikke har noe mer igjen i fettlagret og stjele fra. hvordan kan du ha over 1000 kcal i underskudd og ikke miste muskelmasse.

Dette kjøper jeg ikke ;p

Jeg vil anta han ikke har loggført all mat, og ikke lagt så mye som 1000kcal i underskudd. De fleste glemmer smøret de steker i etc, og går på et par hundre kcal på dette. Ellers er vi vel heller ikke helt sikre på forbrenninga, og kan hende underskuddet har variert fra 200-600kcal. Da skal det være mulig for en ung nybegynner å fortsatt bygge muskler, mens han går ned i fett. Dette er noen av startfordelene man har! :) (at det er lettere altså, fortsatt mulig, med en god diett og riktig trening)

Jeg vil anta han ikke har loggført all mat, og ikke lagt så mye som 1000kcal i underskudd. De fleste glemmer smøret de steker i etc, og går på et par hundre kcal på dette. Ellers er vi vel heller ikke helt sikre på forbrenninga, og kan hende underskuddet har variert fra 200-600kcal. Da skal det være mulig for en ung nybegynner å fortsatt bygge muskler, mens han går ned i fett. Dette er noen av startfordelene man har! :) (at det er letter altså, fortsatt mulig, med en god diett og riktig trening)

Han skrev istad at nå som han er 83kg så skal han ha rundt 3,600 kcal daglig.

han var 93 kilo før. det betyr at han skulle hatt over 4000 kcal daglig.

Så skrev Tarald at han ligger rundt 2100 kcal og av og til 1,500 kcal daglig.

Det betyr vel at han har dager der han ligger 2000 kcal i underskudd.

Han skrev istad at nå som han er 83kg så skal han ha rundt 3,600 kcal daglig.

han var 93 kilo før. det betyr at han skulle hatt over 4000 kcal daglig.

Så skrev Tarald at han ligger rundt 2100 kcal og av og til 1,500 kcal daglig.

Det betyr vel at han har dager der han ligger 2000 kcal i underskudd.

Ja ser det, tar allikevell inntaket med en klype salt. Grunn, man øker ikke i styrke med 2000kcal i underskudd.

Edit: Han har nå 2908 og på 93kg hadde han 3063. Er bare pekepinn, men tok meg friheten og skrive inn selv for å se :)

Ja ser det, tar allikevell inntaket med en klype salt. Grunn, man øker ikke i styrke med 2000kcal i underskudd.

Nei, så da må det være at han har gjort noe feil når han har målt kaloriinntaket. Det er FYSISK umulig å gå ned 13-14kg på 2-3 måneder UTEN å miste muskelmasse.

Annonse

Jeg vil anta han ikke har loggført all mat, og ikke lagt så mye som 1000kcal i underskudd. De fleste glemmer smøret de steker i etc, og går på et par hundre kcal på dette. Ellers er vi vel heller ikke helt sikre på forbrenninga, og kan hende underskuddet har variert fra 200-600kcal. Da skal det være mulig for en ung nybegynner å fortsatt bygge muskler, mens han går ned i fett. Dette er noen av startfordelene man har! :) (at det er lettere altså, fortsatt mulig, med en god diett og riktig trening)

Man bygger ikke muskler - men det skjer nervale tilpasninger, så selv om styrken øker, trenger ikke nødvendigvis massen å gjøre det.

Man bygger ikke muskler - men det skjer nervale tilpasninger, så selv om styrken øker, trenger ikke nødvendigvis massen å gjøre det.

Jeg er langt ifra noen ekspert så det du sier stemmer nok sikkert! :) Han mistet iallefall ikke masse, som var hans uttalelse! :)

Jeg er langt ifra noen ekspert så det du sier stemmer nok sikkert! :) Han mistet iallefall ikke masse, som var hans uttalelse! :)

Massen har økt, dette har jeg merket begrunn av jeg har begynt å få nye strekkmerker under skulder til vinge muskel og litt flere på siden av biceps til triceps (Innsiden av armen) og veldig mye

Massen har økt, dette har jeg merket begrunn av jeg har begynt å få nye strekkmerker under skulder til vinge muskel og litt flere på siden av biceps til triceps (Innsiden av armen) og veldig mye

Har du noen bilder ifra før og etter?

mål rundt kroppsdeler, lår/armer/rygg/mage osv?

og du fettprosenten din skulle minst vært 15%+ hvis du har gått ned 10-14kg fett kanskje mer ifølge deg hvis du har fått mer muskelmasse.

Tok aldri innitiativet til å ta mål noe jeg angrer inderlig på :(

post-13733-14440883948674_thumb.jpg

Første bildet ble tatt, starten av juli. det i midten, sent juli 20-25 om jeg husker riktig, tredje bildet ble tatt for 2 og en halv uke siden, 4de bildet ble tatt for 1 uke nå tror jeg

post-13733-14440883948377_thumb.jpg

Veldig vanskelig å si om jeg har gått ned i muskelmasse, med tanke på belysning og slikt. For jeg burde værtfall ikke få flere strekk merker når jeg går ned i fett% med mindre det er muskler som vekser ut. Magemusklene blir synligere og synligere for være uke som går! :D Men men. Takk fo alle tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk, hjelper veldig på min forståelse av kosthold (y) Fb skuffer meg aldri ;D

Annonse

Du sier du vanligvis spiser masse og har faktisk kontroll på hvor mange gram proteiner du får i deg. Hva er formålet med denne tråden da? Du skriver bare opp litt tullemat og hva det inneholder (selv om middagen var litt ukjent) og spør hvorfor det ikker er mer kalorier. Grunnen til at det ikke er mer kalorier. er fordi det er den energien den totale mengden mat du har spist i dag inneholder.

Du sier du vanligvis spiser masse og har faktisk kontroll på hvor mange gram proteiner du får i deg. Hva er formålet med denne tråden da? Du skriver bare opp litt tullemat og hva det inneholder (selv om middagen var litt ukjent) og spør hvorfor det ikker er mer kalorier. Grunnen til at det ikke er mer kalorier. er fordi det er den energien den totale mengden mat du har spist i dag inneholder.

Ignorance is bliss eh?

Jeg er forvirret.

Hvordan kan du ha gått ned 14kg og ikke mistet noe muskelmasse? og hva er kaloriinntaket dit på en daglig basis.

Hvis du har gått ned 14kg uten å miste muskelmasse og med et så lavt kaloriinntak, så burde du skrive en bok.

Det sies vel at man kan gå hele perioder på PSMF uten å miste muskelmasse?

Nei, så da må det være at han har gjort noe feil når han har målt kaloriinntaket. Det er FYSISK umulig å gå ned 13-14kg på 2-3 måneder UTEN å miste muskelmasse.

Hvorfor er dette umulig? Etter hva jeg har lest så kan ett kilo fett frigi 70kcal per 24 timer. Hvorfor skal et underskudd gå på bekostning av muskelmassen om man kan dekke hele underskuddet med det som fettet kan frigi?

For all del, det kan godt vær jeg tar feil. Men det jeg har lest tyder på at man ikke mister muskelmasse på PSMF, og om man gjør det så er det veldig lite. Mener også å ha lest at Børge Fagerli skrev noe om at man ikke ville miste noe om man fulgte PSMF-retningslinjene, men greide ikke å finne det igjen så skal ikke være for skråsikker i mine uttalelser.

Hvorfor er dette umulig? Etter hva jeg har lest så kan ett kilo fett frigi 70kcal per 24 timer. Hvorfor skal et underskudd gå på bekostning av muskelmassen om man kan dekke hele underskuddet med det som fettet kan frigi?

Det sier seg selv at det å gå ned 2-3kg per uke uten å miste muskelmasse er fysisk umulig.

Hva skal kroppen ta næring av når det ikke er mer fett igjen i fettlagret eller glykogenlagret?

Hva som forbrennes først avhenger av hva du gjør. I hvile vil mesteparten av energien hentes fra fettvevet, mens i aktivitet med høy intensitet vil mesteparten hentes fra glykogenlagrene.

Maten du spiser vil spaltes opp i glukose, aminosyrer og fettsyrer og lagres før den igjen frigjøres slik at den kan brukes som energi. Det er en kontinuerlig lagring og forbruk av energi i kroppen

Du har muskulære glykogenlagre også intramuskulære triglyserider, altså fettlagre inni muskelvevet, som er lett tilgjengelig som energi. Holder du på lenge nok uten å tilføre energi vil det begynne å tære på muskelvevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...