Gå til innhold

Flytende kalk


Natalie

Anbefalte innlegg

Okei, eg har ikkje sett nokon anna tråd som omhandla detta. Ettersom det ikkje er lov til å bruka magnesium på gymmet mitt, har eg fått tips om bruk av flytande kalk. Dette er noko eg kunne ha tenkt meg å testa ut, sidan reimer er utelukka.

Spørsmålet er; Vil flytande kalk etterlata seg klissete spor, eller andre merker på stanga?

[ATTACH]54787[/ATTACH]

post-1226-14440883189781_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig kalk fyller igjen og gjør overflaten på klatregrepene glatte de også da. Må fram med tannbørsten til tider :)

Aldri hørt om flytende kalk før :o Høres ut som en gedigen selvmotsigelse. Hadde i grunn vært deilig å kunne se lenger enn 10 meter på klatreverket, med all kalken som er i lufta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig kalk fyller igjen og gjør overflaten på klatregrepene glatte de også da. Må fram med tannbørsten til tider :)

Aldri hørt om flytende kalk før :o Høres ut som en gedigen selvmotsigelse. Hadde i grunn vært deilig å kunne se lenger enn 10 meter på klatreverket, med all kalken som er i lufta der.

Det gjør det;) Men flytende kalk gjør det, i tillegg legger det også igjen en glatt hinne!

I Chamonix er det ikke lov med løskalk innendørs og på klatreverket i Oslo oppfordrer de å bruke flytende kalk eller kalkballer for å unngå alt "svevestøvet". Er jo deilig når man sikrer å ikke få kalk i øya hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kan heller ikke se at flytende kalk skulle etterlate seg noe griseri med mindre en bruker en flaske pr økt. Da er det verre med hårgele og annet griseri folk får på stengene som gjør de sleipe.

Er forøvrig lurt å huske på å vaske bort kalken etterpå og gjerne smøre hendene, ettersom de blir veldig tørre av dette. Men det sier seg gjerne selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Støtter Even her.. Flytende kalk etterlater så og si ingenting. Har alltid en flaske i treningsbagen... Vaske hendene gjør man alltid etter trening uansett og da forsvinner kalken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...