Gå til innhold

Treningsprogram for en som skal få en super fin kropp.


Torbiz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Havregryn, 2 fulle spiseskjeer i en bolle. Dekk til med vann. Hiv det i mikrobølgeovnen på 2-2.5 minutter. Spe over med litt skummet melk. Kutt opp en banan og rør det inn.

God frokost, holder lenge. 250-300 kcal.

Allerede spist frokost. Spiste 3 knekkebrød med banan og eple oppå. og en brødskive med eple oppå.

Det er vel langt over 250-300 kcal? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere jeg burde prøve PSMF?

Du skal ABSOLUTT ikke på en diett. Du skal endre kosthold, ikke ekstremslanke deg. 90 kg på en som er 190-og noe høy, er rett innenfor "normal"-sonen. DU ER IKKE OVERVEKTIG. DU HAR IKKE MYE FETT PÅ KROPPEN.

En regel jeg hørte for lenge siden er "Høyden din i centimeter, minus 110, så finner du din laveste 'normalvekt'" Dvs, du kan veie 85-kilo ish, og så skal du ikke veie mindre. Denne reglen er jo ikke for alle, men den gir en indikasjon på sånn ca hvor du kan ligge på vekta. Jeg er 185 høy, og hvis jeg veier 75 kilo så er jeg spinkel. = Ikke pent.

Du vil vel dra babes med nye kroppen? Imponere gutta? Det skjer ikke om du er for tynn, samme som hvis du er for tykk. Du ligger rett i gull-sonen nå. Kanskje du legger på deg litt, pga styrken som kommer, dette er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiller fotball MINST 3 ganger i uka. Jeg skal begynne for fullt med styrke og nå, 3-4 ganger i uka. Men anbefaler du proteinpulver?

Gå på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Før opp ditt daglige inntak, gjør dette over en hel uke. Du får oversikt over hvordan du ligger ann med protein i dietten din. Du skal ha ca. 2 gram per kilo kroppsvekt, dvs du skal ha ca 180-190g om dagen. Ligger du godt ann trenger du ikke proteinshakes hver dag.

Etter en TUNG styrkeøkt kan det være gunstig med en post workout shake, samt noen raske karbohydrater (de med høy "inneholder xx gram sukker" på etiketten). En banan eller en hermetikkboks med oppkappa ananas er fint. Så rasker du deg hjem for å få i deg et ordentlig måltid.

Tren styrke de dagene du ikke spiller fotball. Du vil ha energi til å løfte, ikke være helt utmatta etter fotballen. Hvis du må, gjør styrke før fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Før opp ditt daglige inntak, gjør dette over en hel uke. Du får oversikt over hvordan du ligger ann med protein i dietten din. Du skal ha ca. 2 gram per kilo kroppsvekt, dvs du skal ha ca 180-190g om dagen. Ligger du godt ann trenger du ikke proteinshakes hver dag.

Etter en TUNG styrkeøkt kan det være gunstig med en post workout shake, samt noen raske karbohydrater (de med høy "inneholder xx gram sukker" på etiketten). En banan eller en hermetikkboks med oppkappa ananas er fint. Så rasker du deg hjem for å få i deg et ordentlig måltid.

Tren styrke de dagene du ikke spiller fotball. Du vil ha energi til å løfte, ikke være helt utmatta etter fotballen. Hvis du må, gjør styrke før fotball.

Okei :) Den treningsperioden her nå skal starte for fullt imorgen og da starter hardkjøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lagt det inn og sjekket hvor mye det blir? Husk at du er 190cm, og du trenger mye mat. At du sier at 400kcal til frokost er mye er litt tvilsomt.

Jeg er dårlig på kaloritellere og slik.. aldri klart sånt. Men jeg skal begynne med proteinpulver da, tenker jeg. Er det lurt eller dumt av meg , visst jeg skal begynne med styrketrening nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig på kaloritellere og slik.. aldri klart sånt. Men jeg skal begynne med proteinpulver da, tenker jeg. Er det lurt eller dumt av meg , visst jeg skal begynne med styrketrening nå?

Et kjapt overslag på maten din og det er i underkant av 2400kcal.

Jeg spiser mer enn 2400kcal, og jeg er 20cm lavere og veier nesten 40kg mindre enn deg. Og jeg går ikke opp i vekt.

Tror du trygt kan konkludere med at du ikke spiser for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å ville gjøre det som skal til.

Jeg var like høy som jeg er i dag (183ca), jeg veide ca 64 kg og spilte fotball hele tiden, spilte på alt fra junior lag til a lag i 3 div i slutten av 1 VGS, du skulle jo tro jeg var fornøyd? Det var jeg aldeles ikke.

Jeg hatet kroppen min, jeg var så lei av å være "han tynne", og bestemte meg for at nå var det på tide å gjøre noe med det, hvis jeg skulle "forandre meg"

Det første jeg gjorde, og det foreslår jeg at du også gjør:

1: Leste meg til masse, masse, masse kunskap gjennom sider som fitnesbloggen og iform.no, jeg spurte venner av min bror og min bror som trente og alt i alt lærte jeg masse, jeg viste nå hva som skulle til. Baseøvelser og kalorioverskudd

2: Jeg sluttet i fotball, sporten jeg alltid har elsket. Hvorfor? Fordi jeg prioriterte styrketreningen

3: Jeg ble opptatt av kosthold

4: Jeg fortsetter den dag i dag å lese, lese meg til mer kunnskap.

Jeg er akkuratt fyllt 18 år, men vet nå allerede at jeg har lyst å bli personlig trener.

5: Jeg skriver loggbøker over fremgangen min, blir du sterkere, er det store sjangeser for at du får mer muskler

6: Når jeg er på trening så er jeg der for å trene, ikke for å se på jenter eller se på årene til han store fyren og skulle ønsker jeg var sånn, jeg er konsentrert på det JEG skal gjøre.

Alt i alt handler det om å prioritere. Vil du f. eks spille fotball 3 ganger i uke, eller vil du trene styrke 3-4? Fordi tro meg, en kombinasjon er vanskelig, og om du skal kombinere, MÅ du spise MASSE mat.

Ikke misfostå, du må ikke bli helt nazi; Jeg kan fortsatt gå ut å drikke av og til, og jeg sier ikke neitakk hele tiden til en big mack (ikke på bulk ihvertfall :lol:)

Les mer på sider før du spør i vildens sky, du må lære det basicke.

Trener du nå? Hvilket programm? Hvor mange kalorier spiser du per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe p

Det handler om å ville gjøre det som skal til.

Jeg var like høy som jeg er i dag (183ca), jeg veide ca 64 kg og spilte fotball hele tiden, spilte på alt fra junior lag til a lag i 3 div i slutten av 1 VGS, du skulle jo tro jeg var fornøyd? Det var jeg aldeles ikke.

Jeg hatet kroppen min, jeg var så lei av å være "han tynne", og bestemte meg for at nå var det på tide å gjøre noe med det, hvis jeg skulle "forandre meg"

Det første jeg gjorde, og det foreslår jeg at du også gjør:

1: Leste meg til masse, masse, masse kunskap gjennom sider som fitnesbloggen og iform.no, jeg spurte venner av min bror og min bror som trente og alt i alt lærte jeg masse, jeg viste nå hva som skulle til. Baseøvelser og kalorioverskudd

2: Jeg sluttet i fotball, sporten jeg alltid har elsket. Hvorfor? Fordi jeg prioriterte styrketreningen

3: Jeg ble opptatt av kosthold

4: Jeg fortsetter den dag i dag å lese, lese meg til mer kunnskap.

Jeg er akkuratt fyllt 18 år, men vet nå allerede at jeg har lyst å bli personlig trener.

5: Jeg skriver loggbøker over fremgangen min, blir du sterkere, er det store sjangeser for at du får mer muskler

6: Når jeg er på trening så er jeg der for å trene, ikke for å se på jenter eller se på årene til han store fyren og skulle ønsker jeg var sånn, jeg er konsentrert på det JEG skal gjøre.

Alt i alt handler det om å prioritere. Vil du f. eks spille fotball 3 ganger i uke, eller vil du trene styrke 3-4? Fordi tro meg, en kombinasjon er vanskelig, og om du skal kombinere, MÅ du spise MASSE mat.

Ikke misfostå, du må ikke bli helt nazi; Jeg kan fortsatt gå ut å drikke av og til, og jeg sier ikke neitakk hele tiden til en big mack (ikke på bulk ihvertfall :lol:)

Les mer på sider før du spør i vildens sky, du må lære det basicke.

Trener du nå? Hvilket programm? Hvor mange kalorier spiser du per dag?

Jeg har ikke noe program, men folk har anbefalt meg det nybegynner programmet her på fitnessbloggen. Men jeg føler kanskje at det blir for lett? veit ikke jeg?

Ifølge Kristin Charm så spiser jeg rundt 2400 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...