sihansen Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hei. Jeg er pescetarianer (spiser ikke kjøtt, men spiser fisk). Jeg teller kalorier og næringsstoffer jeg får med i meg, og somregel ligger jeg 60-80g protein til dagen. Uten at jeg er 100% sikker, vil jeg tro dette er for lite. Hva skjer med kroppen når en ikke får i seg nok protein? Er det noen som har tips til å få i seg mer proteiner, helst ikke fra animalistiske kilder? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaf G. Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hvis du spiser fisk er det jo bare å kjøre på med tunfisk, torsk, sei og annen hvit fisk. Det er jo noen av de billigste proteinkildene du får tak i. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-451689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg er vegetarianer og sliter ikke med å få i meg nok proteiner, så da skulle det absolutt være mulig om du i tillegg spiser fisk:) Går en del i proteinshake her, ellers spiser jeg Kesam (vanilje mager), diverse vegetar"kjøtt" (farse, pølse, kylling-look-alike), linser, Quinoa, meieriprodukter osv, for å nevne noe. 60-80 gram proteiner til dagen for lite? Kommer an på hva du legger i for lite. Det er neppe farlig helsemessig, men for treningens skyld skader det ikke å ligge litt høyere. Før jeg begynte å trene styrke lå jeg langt under 60-80 gram, og kroppen led ingen nød, men nå som jeg trener prøver jeg å spise rundt 100 gram til dagen:) Harit og lone90 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-451733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myr Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg er vegetarianer og sliter ikke med å få i meg nok proteiner, så da skulle det absolutt være mulig om du i tillegg spiser fisk:) Går en del i proteinshake her, ellers spiser jeg Kesam (vanilje mager), diverse vegetar"kjøtt" (farse, pølse, kylling-look-alike), linser, Quinoa, meieriprodukter osv, for å nevne noe. 60-80 gram proteiner til dagen for lite? Kommer an på hva du legger i for lite. Det er neppe farlig helsemessig, men for treningens skyld skader det ikke å ligge litt høyere. Før jeg begynte å trene styrke lå jeg langt under 60-80 gram, og kroppen led ingen nød, men nå som jeg trener prøver jeg å spise rundt 100 gram til dagen:) Kan jeg spørre hvorfor? Og du spiser jo pølse og farseprodukter? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-451740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Kan jeg spørre hvorfor? Og du spiser jo pølse og farseprodukter? Ikke vanlige pølser og farse så klart, men laget av soyakjøtt. Quorn-produker o.l. Grunnen til at jeg er vegetarianer er etiske årsaker. tonje cecilie og Harit 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-451743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sihansen Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Flott, tusen takk for svar. Jeg har nettopp begynt i en ny, krevende jobb. Trening kommer i andre rekke, men jeg får heller oppjustere når jeg kommer i gang med den igjen. Soyaprodukter sverger jeg også til, og har fått en ny kjærlighet for CC, så jeg overlever nok da :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-452012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thombr86 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hvit fisk er ypperlig, om du får tak i fersk fisk (og reker, ikke glem reker!) så er jo det nesten bedre enn biff (for oss som spiser det) Ingenting i verden slår ferske reker fra brygga, bare så synd at det er mange år mellom hver gang jeg spiser det Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-452321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casjin Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Sihansen og Bambi, jeg er også vegetarianer (+ fisk, - egg/melk) pga etiske årsaker.. hvis du er det pga dårlig behandling av dyr , ber jeg deg om å lese litt om melkeproduksjon og behandlingen av kyr, samt se filmen " Smak av hund" som du kan se på youtube. Dette anbefaler jeg også andre som har et stort forbruk av melkeprodukter for å få øynene opp.. Selv spiste jeg masse med kylling/ karbonadedeig hver uke, spiste mange beger med CC og melk, helt til jeg fant ut hvordan dyrene behandles bare pga at jeg skal få meg et måltid som jeg ville ha. Mange fordeler med å være vegetariener:) Som regel mye billigere da jeg ikke spiser soyaprodukter/fisk hver dag. Vi som voksne skal ikke ha i oss melk lenger uansett, hvertfall ikke kumelk! Hadde det vært realitet, hadde vi pattet av mammaen vår enda. Anbefaler heller økologisk melk /melkeprodukter som alternativ til vanlig melk. "Smak av hund" - sannheten om norsk kjøtt/melk/kylling-produksjon: Storfe - Dyrevernalliansen | Fakta om ku, kalv og okse Anbefaler også å se filmen/trailer " Earthlings" fordi som klarer å se.. Flesteparten av de som så denne filmen, ble vegetarienere. Bambi og Mona Elisabeth 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Mange fordeler med å være vegetariener:) Som regel mye billigere da jeg ikke spiser soyaprodukter/fisk hver dag. Om du er vegetarianer så bør du absolutt spise soyaprodukter eller fisk daglig for å sørge for tilstrekkelig inntak av fullverdig protein. Eventuelt må du vite hva du holder på med for å sørge for proteininntaket på andre måter. Vi som voksne skal ikke ha i oss melk lenger uansett, hvertfall ikke kumelk! Hadde det vært realitet, hadde vi pattet av mammaen vår enda. Anbefaler heller økologisk melk /melkeprodukter som alternativ til vanlig melk. Melk er sunt og godt. Det er mye vi mennesker spiser som vi i utgangspunktet ikke spiste, men som vi spiser fordi vi har lært oss å nyttiggjøre oss av flere kilder til næring. At voksne ikke skal ha i seg melk tror jeg du skal slite med å finne noen god dokumentasjon eller begrunnelse for. Hvorfor er økologisk melk bedre enn vanlig melk? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Sihansen og Bambi, jeg er også vegetarianer (+ fisk, - egg/melk) pga etiske årsaker.. hvis du er det pga dårlig behandling av dyr , ber jeg deg om å lese litt om melkeproduksjon og behandlingen av kyr, samt se filmen " Smak av hund" som du kan se på youtube. Dette anbefaler jeg også andre som har et stort forbruk av melkeprodukter for å få øynene opp.. Veldig bra og fornuftig innlegg, som jeg må si meg helt enig i:) Jeg drikker melk. Gjorde ikke det før, men begynte med det etter at jeg begynte med styrketrening for å få i meg proteiner. Tror ikke melk er nødvendig, jeg har overlevd fint i 10 år uten, men det er en grei proteinkilde når jeg ikke spiser kjøtt eller fisk. Har litt dårlig samvittighet for det. Drikker ikke mye melk (1 glass blandet med proteinpulver om morgenen), men bruker det i matlaging og slik. Skal begynne å kjøpe økologisk melk fast, selv om det er mer tungvindt og dyrt:) Kjøper allerede egg utelukkende økologisk, og melkeproduksjonen er like fæl som eggproduksjonen. Casjin 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Om du er vegetarianer så bør du absolutt spise soyaprodukter eller fisk daglig for å sørge for tilstrekkelig inntak av fullverdig protein. Eventuelt må du vite hva du holder på med for å sørge for proteininntaket på andre måter. Melk er sunt og godt. Det er mye vi mennesker spiser som vi i utgangspunktet ikke spiste, men som vi spiser fordi vi har lært oss å nyttiggjøre oss av flere kilder til næring. At voksne ikke skal ha i seg melk tror jeg du skal slite med å finne noen god dokumentasjon eller begrunnelse for. Hvorfor er økologisk melk bedre enn vanlig melk? retina Om vi ikke skal ha i oss melk, hva med smør, rømme, Cottage cheese, kesam, kefir, youghurt, skyr osv? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casjin Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Melk er gjerne sunt og godt. Har drukket dette hele livet helt til jeg begrenset det nylig. Men rart at vi nordmenn verdsetter melken så mye pga propaganda om at det er så naturlig og "må ha det", når vi også er på toppen at benskjørhet. Er ikke rart vi får laktoseintoleranse og glutenallergi. Kosthold har mye med utvikling av sykdom å gjøre. Kjøtt hver dag bør også begrenset da kjøtt kan føre til hjerteproblematikk. Før i tiden hadde man gjerne kjøtt en gang i uken og fisk de andre dagene. Mennesket er ikke lagd for å drikke det kalvene egentlig skal drikke på. Selve melkeproduksjonen er heller ikke så fantastisk som man ser på reklamer. Les litt om dette selv.. Økologisk melk synes jeg er bedre enn vanlig melk på grunn av at: Økologisk mat |Merking |matportalen.no - Informasjon om mat og helse fra offentlige myndigheter , altså best for dyrene og min samvittighet. Økologisk er også bedre ved frukt og grønt da de som regel ikke inneholder noe sprøytemidler/genmanipulering av frukten. Selv er ikke jeg lenger noe "fitness-freak" som jeg var litt tidligere da jeg spiste 2-3 kyllingfileter til dagen. Har heller lært meg å begrense mengde mat balansert med noe trening. For proteinens del, vet jeg at dette er viktig. Men mest viktig er karbohydratene. Jeg er ikke lenger interresert i å være velbygd og muskuløs, men mer slank og stram. I tillegg spiser jeg makrell i tomat, tunfisk og proteinshaker/herbalife. Jeg kan gjerne være for jakting av dyr (som jeg var imot tidligere da jeg mente på at det var unødvendig da det er nok av kjøtt som kastes fra butikkene), men her får dyrene leve fritt og naturlig og de slaktes på en (ofte) human måte. lone90 og Bambi 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Melk er gjerne sunt og godt. Har drukket dette hele livet helt til jeg begrenset det nylig. Men rart at vi nordmenn verdsetter melken så mye pga propaganda om at det er så naturlig og "må ha det", når vi også er på toppen at benskjørhet. Er ikke rart vi får laktoseintoleranse og glutenallergi. Kosthold har mye med utvikling av sykdom å gjøre. Kjøtt hver dag bør også begrenset da kjøtt kan føre til hjerteproblematikk. Før i tiden hadde man gjerne kjøtt en gang i uken og fisk de andre dagene. Mennesket er ikke lagd for å drikke det kalvene egentlig skal drikke på. Selve melkeproduksjonen er heller ikke så fantastisk som man ser på reklamer. Les litt om dette selv.. Økologisk melk synes jeg er bedre enn vanlig melk på grunn av at: Økologisk mat |Merking |matportalen.no - Informasjon om mat og helse fra offentlige myndigheter , altså best for dyrene og min samvittighet. Økologisk er også bedre ved frukt og grønt da de som regel ikke inneholder noe sprøytemidler/genmanipulering av frukten. Selv er ikke jeg lenger noe "fitness-freak" som jeg var litt tidligere da jeg spiste 2-3 kyllingfileter til dagen. Har heller lært meg å begrense mengde mat balansert med noe trening. For proteinens del, vet jeg at dette er viktig. Men mest viktig er karbohydratene. Jeg er ikke lenger interresert i å være velbygd og muskuløs, men mer slank og stram. I tillegg spiser jeg makrell i tomat, tunfisk og proteinshaker/herbalife. Jeg kan gjerne være for jakting av dyr (som jeg var imot tidligere da jeg mente på at det var unødvendig da det er nok av kjøtt som kastes fra butikkene), men her får dyrene leve fritt og naturlig og de slaktes på en (ofte) human måte. Er dessverre på tur ut døra, vil bare poengtere at genmanipulering av mat på ingen måte er farlig eller negativt, til de formålene det brukes til. Ta f.eks MANGE av de sentralafrikanske landene som lever og baserer kosten sin rundt Cassava, som i seg selv er en lite næringsrik rotgrønnsak som egentlig bare er kalorier, men lite næringstoffer. Forskere har bl.a funnet ut hvordan de kan berike denne med protein som er i et enorm manko der nede. Genmanipulering kan løse mange problemer! Ellers så driver ikke Tine med noe mer "propaganda" en hva Iherb gjør... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casjin Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 retina Om vi ikke skal ha i oss melk, hva med smør, rømme, Cottage cheese, kesam, kefir, youghurt, skyr osv? Jeg mener all slags melkeprodukter. Selv bruker jeg økologisk smør i middagsmat ved behov, og bruker plantebasert smør på f.eks knekkebrød. Rømme bruker jeg ikke, gjerne minimalt ved middagsbesøk etc. CC har jeg kuttet ut, Kesam, kefir, youghurt, skyr har jeg sluttet med. Jeg drikker Ricedream og Alpro sine soyayoughurter som smaker kjempe godt og er stor fornøyd med det. Slik som jeg tidligere drakk på melk og spiste på CC og skyr som en gal, synes jeg personlig at det er bedre for meg å unngå melkeprodukter i minst mulig grad. Og skal jeg ha noe, så velger jeg heller økologiske produkter for samvittighetens skyld. Jeg kan spise noe melkebaserte produkter, jeg bannlyser det ikke helt, men jeg holder meg til minimumsgrensa mi:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg mener all slags melkeprodukter. Selv bruker jeg økologisk smør i middagsmat ved behov, og bruker plantebasert smør på f.eks knekkebrød. Rømme bruker jeg ikke, gjerne minimalt ved middagsbesøk etc. CC har jeg kuttet ut, Kesam, kefir, youghurt, skyr har jeg sluttet med. Jeg drikker Ricedream og Alpro sine soyayoughurter som smaker kjempe godt og er stor fornøyd med det. Slik som jeg tidligere drakk på melk og spiste på CC og skyr som en gal, synes jeg personlig at det er bedre for meg å unngå melkeprodukter i minst mulig grad. Og skal jeg ha noe, så velger jeg heller økologiske produkter for samvittighetens skyld. Jeg kan spise noe melkebaserte produkter, jeg bannlyser det ikke helt, men jeg holder meg til minimumsgrensa mi:) Så om jeg gjør som deg, bare at jeg drikker melk i stedet for CC som smaker høgg, og andre melkeprodukter så gjør vi jo strengt tatt det samme, bare forskjellige meieriprodukter Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casjin Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Er dessverre på tur ut døra, vil bare poengtere at genmanipulering av mat på ingen måte er farlig eller negativt, til de formålene det brukes til. Ta f.eks MANGE av de sentralafrikanske landene som lever og baserer kosten sin rundt Cassava, som i seg selv er en lite næringsrik rotgrønnsak som egentlig bare er kalorier, men lite næringstoffer. Forskere har bl.a funnet ut hvordan de kan berike denne med protein som er i et enorm manko der nede. Genmanipulering kan løse mange problemer! Ellers så driver ikke Tine med noe mer "propaganda" en hva Iherb gjør... Jeg sverger ikke til iHerb eller herbalifegreier, men jeg bruker bare dette som rask løsning på en frokost eller hvis jeg føler jeg bør få i meg noe protein. Tine bruker ekstremt mye penger på kun reklame. (Tine stafetten, Tine fotballskole etc..) Ta å se " Smak av hund". Veldig interessant dokumentar egentlig. Dette er jo ikke noe jeg bestemt vet, men jeg baserer mine teorier på dette etter de som laget filmen.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casjin Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Så om jeg gjør som deg, bare at jeg drikker melk i stedet for CC som smaker høgg, og andre melkeprodukter så gjør vi jo strengt tatt det samme, bare forskjellige meieriprodukter Hva mener du? Jeg bruker melkeprodukter minimalt, ikke det samme som da jeg brukte melkeprodukter daglig. Bruker mindre enn den vanlige nordmann for å si det på den måten. Poenget er mengden, ikke om det blir spist eller ikke spist. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg sverger ikke til iHerb eller herbalifegreier, men jeg bruker bare dette som rask løsning på en frokost eller hvis jeg føler jeg bør få i meg noe protein. Tine bruker ekstremt mye penger på kun reklame. (Tine stafetten, Tine fotballskole etc..) Ta å se " Smak av hund". Veldig interessant dokumentar egentlig. Dette er jo ikke noe jeg bestemt vet, men jeg baserer mine teorier på dette etter de som laget filmen.. Tine fotballskole synes jeg høres ut som et bedre tiltak en alt herbalife har gjort. Du kan da ikke mene at det er reklame/propaganda? Ja, de har hatt logoen på landslagsdraktene våre, samme har mange andre firma. Men det betyr ikke at de har konspirert mot oss å lurt hele landet til at vi dør uten melk. Melk er tradisjonelt alltid vært endel av vår mat og kosthold, på samme måte som at ris IKKE har vært det av naturlige årsaker. Akkurat som folk i sør-amerika ikke spiser rein. Jeg er ikke direkte uenig med alt du sier, men vi skal ta to skritt tilbake før vi begynner med sølvfoliehattene og peker fingre mot Tine, Gilde, Prior, Lerøy eller hvem det måtte være. Bare for at noen har en økonomisk interesse av noe, betyr ikke at de lyver, slik som f.eks vitaepro og lignende. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Melk er gjerne sunt og godt. Har drukket dette hele livet helt til jeg begrenset det nylig. Men rart at vi nordmenn verdsetter melken så mye pga propaganda om at det er så naturlig og "må ha det", når vi også er på toppen at benskjørhet. Mener du vi får beinskjørhet fordi vi drikker for mye melk? En ting er at mer melk ikke er løsningen på beinskjørhetproblematikken, men det betyr ikke at melkekonsumet er årsaken til det. Er ikke rart vi får laktoseintoleranse og glutenallergi. Mener du at vi får dette fordi vi drikker melk? Mennesket er i utgangspunktet laktoseintolerante, men i de delene av verden der vi har drukket melk lengst har vi tilpasset oss dette såpass bra at de fleste nå tåler melk helt fint. Kjøtt hver dag bør også begrenset da kjøtt kan føre til hjerteproblematikk. Før i tiden hadde man gjerne kjøtt en gang i uken og fisk de andre dagene. Hvordan fører kjøtt til hjerteproblematikk? Hva i allverden baserer du denne påstanden på? Mennesket er ikke lagd for å drikke det kalvene egentlig skal drikke på. Er vi laget for å bo i hus, ha på oss klær, varmebehandle maten, ta medisiner, kjøre bil osv? Svaret på alt dette er nei. Melk kommer svært godt ut mtp helseparametre i studier som er gjort på det. Faktisk er melkeprotein det proteinet som har den aller høyeste biologiske verdien, og melkefettet har også veldig mange positive egenskaper. Økologisk er også bedre ved frukt og grønt da de som regel ikke inneholder noe sprøytemidler/genmanipulering av frukten. Det brukes sprøytemidler i økologisk frukt også. Riktignok ikke syntetiske sprøytemidler, men likefullt sprøytemidler. Genmanipulering er heller ikke nødvendigvis negativt, da det som eirich nevner over her kan være med å løse mange globale ernæringsproblemer. For proteinens del, vet jeg at dette er viktig. Men mest viktig er karbohydratene. Hvorfor er karbohydratene mest viktig? Det er det eneste næringsstoffet som ikke er regnet som essensielt, og vi overlever fint uten tilførsel. Det er ikke tilfelle for de andre næringsstoffene. I tillegg spiser jeg makrell i tomat, tunfisk og proteinshaker/herbalife. Du vet at herbalife bruker melkeprotein i shakene sine sant? De aller fleste andre proteinpulvere er også melkebasert. Syns du er vel lite konsekvent. Lame Nordstrom, Robert André og Hege Slåttum 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Sihansen og Bambi, jeg er også vegetarianer (+ fisk, - egg/melk) pga etiske årsaker.. hvis du er det pga dårlig behandling av dyr , ber jeg deg om å lese litt om melkeproduksjon og behandlingen av kyr, Selv spiste jeg masse med kylling/ karbonadedeig hver uke, spiste mange beger med CC og melk, helt til jeg fant ut hvordan dyrene behandles bare pga at jeg skal få meg et måltid som jeg ville ha. Vi som voksne skal ikke ha i oss melk lenger uansett, hvertfall ikke kumelk! Hadde det vært realitet, hadde vi pattet av mammaen vår enda. Hva mener du? Jeg bruker melkeprodukter minimalt, ikke det samme som da jeg brukte melkeprodukter daglig. Bruker mindre enn den vanlige nordmann for å si det på den måten. Poenget er mengden, ikke om det blir spist eller ikke spist. Om de blir så dårlig behandlet, så er du nesten i mot det av etiske årsaker, eller du er imot det, men det er greit å drikke litt? Du skjønner at jeg blir forvirret? Men jeg skal ikke la det være trådens hovedpunkt, men jeg reagerer på dagens trend at Melk er roten til alt vondt, både etisk, som kilde til kroniske plager, irritable tarmer, allergier osv. Fettet har fått juling, sukker har fått juling, karbohydrater av andre slag har fått juling, melk er farlig, brød er farlig, kjøtt er farlig, fisk er farlig osv. Snart må jeg vell spise stevia-soya-sukkring muffins all day med soyamelk med 100% rå kakaopulver med en tang-og-tare antioksidant salat ved siden Så alt i alt, ønsket jeg bare å slå et slag for melka, som en helt normal matvare som en ikke trenger å være bekymra for om man er frisk og rask. Ønsker du å unngå det av etiske årsaker så skal jeg respektere det, på samme måte som jeg selv unngår å spise bl.a tunfisk pga dens truede posisjon bestandsmessig. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11662-pescetarianer-nok-proteiner/#findComment-489974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.