Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på om det er noen som har en bedre øvelse enn sidehev for siden av skuldrene? Mest ute etter masse/størrelse, men kom igjen med din fovoritt - trenger input :)

Hva som er best kommer an på programmet ditt og hvilke andre øvelser du kjører. Jeg liker skulderpress og enarms liggende sidehev på skråbenk. Du kan også kjøre sidehev med kortreps i bunnposisjon, typisk 15-20 reps. Gjerne med myo-reps eller i supersett med en annen skulderøvelse.

Typisk "trikcy question" det her tydeligvis :) Jeg kjører vanligvis en eller annen form for benk, enten incline, decline eller flat, med hantler eller stang, 8 - 10 sett for bryst, før jeg kjører rygg og til slutt skuldre. Da blir det gjerne en eller annen form for nakkepress med hantler, stang eller i maskin, og sidehev. Kjører en del myo - reps, men det varierer hvor sliten jeg er, rent mentalt, på slutten av økta. Må uansett kjøre bryst først, da det er det svake punktet i fysikken.

Annonse

Konklusjonen må bli at det som gjør skuldrene til kokosnøtter er først og fremst alle former for press, og muligens sidehev for finpuss? Da er det vel bare å bite i det sure eplet og kjøre på med press og atter press...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...