Gå til innhold

Fettreduksjon takk.


Anbefalte innlegg

Dette er jo noe som går igjen, men jeg prøver likevel...

Jeg skjønner ingenting lenger. Jeg har spist 2000kcal om dagen og lagt på meg, jeg har spist fra 1500kcal og opp til 1800kcal og stått på stedet hvil. Jeg har tidligere spist 1100-1300kcal og da gikk jeg ned i vekt, men det ble jo bare helt feil. Greit, jeg ble mindre...men på samme tid var ikke det en livsstil jeg kunne fortsette med. Dessuten la jeg relativt kjapt på meg igjen da jeg spiste litt mer.

Nå trener jeg styrke i 45-60 min etterfulgt av moderat kardio. Uken ser vanligvis slik ut; bein + 20 min kardio, overkropp + 20 min kardio, intervaller + kardio, overkropp + 20 min kardio og bein + 20 min kardio...fra mandag til fredag. Lørdag og søndag gjør jeg det jeg føler for, ofte blir det tur før frokost:) Jeg er 172 høy og veier 63-64kg. Jeg spiser nå 4 hovedmåltider i tillegg til 2 små mellommåltider før og etter trening. Dette utgjør 1500-1600kcal, fordelt på ca 150-170protein, 100-120karbohydrater og 30-40g fett. Jeg tillater meg en dag med litt ekstra godt, men begrenser meg likevel. Jeg loggfører alt i diett.no, så jeg vet ganske nøyaktig at dette er det jeg får i meg i løpet av dagen.

Poenget er, det skjer absolutt ingenting! Jeg løfter kanskje litt tyngre og det er jeg fornøyd med, men jeg begynner å bli lei av å bruke tid på trening og kjøkken...uten å få de resultatene jeg ønsker. Jeg kan gjerne veie mine 63 kg, men jeg vil minske fett rundt mage/rumpe/lår.

Har noen et tips eller to??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har lest de...derfor prøvde jeg for en periode å øke kaloriene og satte fokus på mer styrke. Jeg gikk i den perioden opp i vekt:( Jeg droppet deretter litt i kaloriene igjen, men fortsatte med styrke. Vekten "stabiliserte" seg litt igjen, men jeg gikk ikke noe mer ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke nok til å gi noen råd her. Det virker som om du vet hva du holder på med. Men jeg kan stille noen spørsmål :)

Men har du forsøkt å forandre på når på dagen du spiser de forskjellige makrone? Som å spise karb sent i stedet for tidlig osv? Eventuellt kjøre litt lenger kardio, 20 minutter er vel på grensen av hva som funker. Kanskje forsøke å legge kardio som egen økt hvis du har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye, men kan jo tydeligvis ikke så mye. Jeg får jo ikke resutater;)

Jeg prøver å spise fett og proteiner til frokost(salat, tunfisk og egg eller salat, svinekjøtt og avocado)

Fett og proteiner til lunsj (salat/brokkoli, laks og kesam).

Karbohydrater før trening (eple).

Proteiner og karbohydrater etter trening (proteinpulver og riskaker eller rosiner.

Karbohydrater og proteiner til middag (kylling/torsk/karbonadedeig med salat/brokkoli og ris/søtpoteter)

Til kvelds spiser jeg karbohydrater og proteiner i form av skyr, CC/Kesam, havregryn og frosne bær. Er jeg sugen på noe mer spiser jeg eggehvitter med proteinpulver.

Jeg tror jeg skal prøve å legge inn kardio på 45 min etter styrkeøktene mine, kanskje det vil hjelpe på? Jeg skulle ønske jeg klarte å legge inn morgenkardio før jobb, men da jeg gjorde det tidligere ble det for lite søvn på meg og jeg hadde så lite energi utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke proteiner, karbo og fett spiser du?

Du er ganske aktiv, så har du prøvd å justere opp på karboene,litt ned på proteinene? (jada, jeg banner vel i kirken her, men du spiser nesten 3x din egen kroppsvekt i proteiner på en god dag). Du kommer nok til å legge på deg vann av dette, men det forsvinner raskt.

Slutt å trene styrke hver dag. Ofte er det sånn vi jenter kompenserer for mye med masse trening, og det eneste vi oppnår er å stå på stedet hvil, vi stresser og samler mye vann. Å trene styrke hver dag bidrar også til at kroppen holder på vann. Kjør heller fullkropp 3-4 ganger i uken (en av disse øktene kan gjerne være en lett koseøkt mens de andre er tyngre), f.eks myoreps eller sirkeltrening med 4-6 øvelser med 3-6 sett med 1-2 minutts pause mellom. De andre dagene kan du bruke på korte og effektive kardioøkter. Mye hard kardio kan ha motsatt effekt av hva man ønsker så ideelt sett bør ikke kardioøkter være kjempelange og kjempeharde.

Slutt å vei deg. Du veier så lite at det er ikke snakk om fedme i ditt tilfelle, så du kan godt gå opp noen kilo i muskler og samtidig se veltrent og mindre ut. Det er den optiske illusjonen muskler gir på kroppen. Jeg er helt sikker på at du med dine godt over 170 cm og 63 kg ser ganske bra ut, men forstår at du vil ha "veltrent kropp", og i ditt kan det jo være snakk om å legge på seg litt muskler som er løsningen....med mindre målet ditt er å være petit altså:)

Sister-tips:

  • Spis brokkoli og blomkål, de har antiøstrogen effekt som hjelper å slippe fett på de klassiske jentestedene mage,hofter, rumper og lår
  • Få i deg en teskje kanel hver dag
  • Drikk vann
  • Sov godt, stress mindre
  • Bruk baseøvelser for det de er verdt
  • La det siste måltidet ditt før du legger deg være basert på ett melkeprotein og karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du dobbler kardioen så er det snodig om det ikke funker ja. 45 minuter er jo ganske mye mer og kanskje litt mye?

Altså dette må jo ikke bli helt nazi mener jeg? Hva er BMR din? Med ditt aktivitetsnivå så høres jo 1600 kalorier lite ut, men her stopper nok mitt kunnskapsnivå dessverre.

Lykke til

Edit: Ser Velvet har kommet til her. Hun pleier å ha endel lurt å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser et vesentlig problem her. Det er ditt overdrevne fokuset på kroppsvekten. Kroppsvekten er et resultat av flere faktorer. Bare det å ha menstruasjon kan ødelegge for tallet på baderomsvekten. Forstyrrelser i væske og elektrolyttbalansen, økt inntak av karbohydrater eller stress (med påfølgende forhøyet kortisol) kan også virke inn på kroppsvekten.

Disse faktorene bør ikke tillegges for stor vekt - men sees i en større sammenheng. Derfor er alltid mitt råd at man (også) bruker målebånd og fettkalliper for å måle fremgang. På den måten lar man ikke en svak målekilde (som kroppsvekt) være det som betyr noe.

Det kan jo også være så enkelt at du har urin i urinblæra, eller næring i mage- og tarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvet: Jeg har hørt det før, dette med at stress kan stoppe opp alt. Jeg stresser nok en del, da jeg vil så gjerne lykkes!!:) Så man bærer mer vann ved mye proteiner? Har ikke tenkt på dette med å øke karbohydratene og redusere proteinet. Ang det jeg spiser så skrev vel mer eller mindre matinntaket mitt for en dag i et innlegg over...

Jeg trente mye mer kardio før..kombinert med lavt inntak av mat gikk jeg ned i vekt, men som jeg skrev innledningsvis ble det bare feil. Jeg har lest mye om å minimere kardioen og heller satse på intervaller, men på samme tid anbefaler mange likevel litt kardio etter endt styrkeøkt. Jeg har hørt jeg er for aktiv og spiser for lite, andre sier jeg spiser nok og heller bør trene mer. Forvirret? Ja! Målet er absolutt ikke å være petit, det blir jeg aldri...jeg er for høy og bred til det;) ...men jeg ønsker en veltrent og definert kropp..og da må fettet bort!!;)

Flaks jeg elsker kanel, en teskje blir lett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velvet: Jeg har hørt det før, dette med at stress kan stoppe opp alt. Jeg stresser nok en del, da jeg vil så gjerne lykkes!!:) Så man bærer mer vann ved mye proteiner? Har ikke tenkt på dette med å øke karbohydratene og redusere proteinet. Ang det jeg spiser så skrev vel mer eller mindre matinntaket mitt for en dag i et innlegg over...

Jeg trente mye mer kardio før..kombinert med lavt inntak av mat gikk jeg ned i vekt, men som jeg skrev innledningsvis ble det bare feil. Jeg har lest mye om å minimere kardioen og heller satse på intervaller, men på samme tid anbefaler mange likevel litt kardio etter endt styrkeøkt. Jeg har hørt jeg er for aktiv og spiser for lite, andre sier jeg spiser nok og heller bør trene mer. Forvirret? Ja! Målet er absolutt ikke å være petit, det blir jeg aldri...jeg er for høy og bred til det;) ...men jeg ønsker en veltrent og definert kropp..og da må fettet bort!!;)

Flaks jeg elsker kanel, en teskje blir lett!:)

Nei man bærer vel ikke spesielt mye mer vann med proteiner. Man bærer vann ved økt karboinntak, stress, økt kortisol etc. Jeg mente det slik, om det var utydelig så beklager jeg det :)

Men stress kan være en skikkelig festbrems. Man stikker bare kjepper i hjulene for seg selv på den måten, så om du stresser mye så vil jeg heller anbefale at du bruker naturen som kardiotrening istede for treningssenteret. Når man går, løper eller whatever på treningssenteret så skriker det som regel inni hodet "TREN! Tren for f...", mens når man går i naturen så glemmer man dette. Plutselig kommer det en bikkje man hilser på, eller så ser man en fin fugl, og man blir opptatt av å ta inn de andre inntrykkene. Man "glemmer" at man trener. Dette har visst seg å redusere stress. Og det er en god ting.

Det er forskjell på kardio og kardio. Å løpe til blodsmaken ligger langt fram på tungespissen etter en styrkeøkt er noe helt annet enn 20 minutter leseavisenkosesyklekardio etter endt styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kom til å tenke på. Fester du mye? Det er jo en faktor som er ganske viktig med tanke på fremgang. Har forøvrig denne stagnasjonen vart lenge?

Jeg fester nesten ikke, jeg er vel mer den som dropper god mat og drikke pga trening og kosthold. Ja, den har vart VELDIG lenge, jeg spiste jo mer før jul og gikk ned igjen de kiloene som var kommet på gjennom de første mnd i 2012. Og så har det vel mer eller mindre stått stille siden feb/mars:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man bærer vel ikke spesielt mye mer vann med proteiner. Man bærer vann ved økt karboinntak, stress, økt kortisol etc. Jeg mente det slik, om det var utydelig så beklager jeg det :)

Men stress kan være en skikkelig festbrems. Man stikker bare kjepper i hjulene for seg selv på den måten, så om du stresser mye så vil jeg heller anbefale at du bruker naturen som kardiotrening istede for treningssenteret. Når man går, løper eller whatever på treningssenteret så skriker det som regel inni hodet "TREN! Tren for f...", mens når man går i naturen så glemmer man dette. Plutselig kommer det en bikkje man hilser på, eller så ser man en fin fugl, og man blir opptatt av å ta inn de andre inntrykkene. Man "glemmer" at man trener. Dette har visst seg å redusere stress. Og det er en god ting.

Det er forskjell på kardio og kardio. Å løpe til blodsmaken ligger langt fram på tungespissen etter en styrkeøkt er noe helt annet enn 20 minutter leseavisenkosesyklekardio etter endt styrkeøkt.

Neida, jeg misforsto deg...jeg føler jeg bærer mye vann og føler meg ofte oppblåst, ikke noen god følelse for å si det sånn.. Jeg har vært innom tanken på at det er stress som utløser dette?

Hehe, enig i det...men jeg føler likevel jeg yter bedre når jeg trener på senter (selv om jeg kjenner litt på den tren for f*** følelsen). Jeg kjenner på blodsmaken de dagene jeg løper intervaller, men etter endt styrkeøkt så ligger jeg vel på en 135-150 i puls. Nå skal det sies at jeg ikke har pulsklokke og bruker bare den sensoren som er på apparatene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke proteiner, karbo og fett spiser du?

Du er ganske aktiv, så har du prøvd å justere opp på karboene,litt ned på proteinene? (jada, jeg banner vel i kirken her, men du spiser nesten 3x din egen kroppsvekt i proteiner på en god dag). Du kommer nok til å legge på deg vann av dette, men det forsvinner raskt.

Slutt å trene styrke hver dag. Ofte er det sånn vi jenter kompenserer for mye med masse trening, og det eneste vi oppnår er å stå på stedet hvil fordi vi stresser og samler mye vann. Å trene styrke hver dag bidrar også til at kroppen holder på vann. Kjør heller fullkropp 3-4 ganger i uken (en av disse øktene kan gjerne være en lett koseøkt mens de andre er tyngre), f.eks myoreps eller sirkeltrening med 4-6 øvelser med 3-6 sett med 1-2 minutts pause mellom. De andre dagene kan du bruke på korte og effektive kardioøkter. Mye hard kardio kan ha motsatt effekt av hva man ønsker så ideelt sett bør ikke kardioøkter være kjempelange og kjempeharde.

Slutt å vei deg. Du veier så lite at det er ikke snakk om fedme i ditt tilfelle, så du kan godt gå opp noen kilo i muskler og samtidig se veltrent og mindre ut. Det er den optiske illusjonen muskler gir på kroppen. Jeg er helt sikker på at du med dine godt over 170 cm og 63 kg ser ganske bra ut, men forstår at du vil ha "veltrent kropp", og i ditt kan det jo være snakk om å legge på seg litt muskler som er løsningen....med mindre målet ditt er å være petit altså:)

Sister-tips:

  • Spis brokkoli og blomkål, de har antiøstrogen effekt som hjelper å slippe fett på de klassiske jentestedene mage,hofter, rumper og lår
  • Få i deg en teskje kanel hver dag
  • Drikk vann
  • Sov godt, stress mindre
  • Bruk baseøvelser for det de er verdt
  • La det siste måltidet ditt før du legger deg være basert på ett melkeprotein og karbohydrater.

Men ang dette å øke karbohydratene og redusere litt på proteininntaket... hvor bør disse karbohydratene komme fra og til hvilket måltid? Hvor lavt ville du gått på proteinene da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...