Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser den nå. Du kan sikkert klare å spenne opp ryggen din litt bedre før du løfter. Prøv å dra skuldrene dine litt mer bakover så du slipper å krumme øvre delen av ryggen. Det er jo riktignok ikke like skummelt å krumme øvre delen av ryggen som nedre delen, men likevel. Og på veien ned igjen begynner du nå bevegelsen ved å bøye knærne. Når du gjør det på den måten blir det veldig knotete å få stanga forbi knærne. Start bevegelsen nedover ved å skyte hofta ut bakover. Knærne skal ikke bøyes før stanga er like over dem.

For meg ser det ut som om du rykker i vekten når du skal løfte den opp fra bakken (Vet ikke om dette er tilfelle, litt vanskelig å se). Du burde heller dra ut spennet fra stangen og løfte den kontrollert.

Det ser også ut som om du ikke klarer å holde øvre del av ryggen rett under løftet. Blås deg litt opp (som om du var på stranda og en digg dame kommer gående). Dvs skuldrene skal bak/ned og brystkassa skal opp.

Det kan hende at du med fordel kan ha rumpa litt lenger ned før du starter løftet. Når du kjenner at du har spenn i bakre lårmuskler er du i rett posisjon.

Det skal sies at jeg har sett (og utført) markløft med mye dårligere teknikk enn det du har

Annonse

Tusen takk for svar fra dere begge :)

Ser dere begge påpeker øvre del av ryggen. Og når jeg tenker meg om så konsentrere jeg så my om å prøve å holde korsryggen stiv nok at jeg glemmer nesten resten. Ser korsryggen bra ut da, siden dere ikke sier noe om den ?

Prøver å bruke hoftene på tur ned, men ikke langt nokk altså. Skal bruke hoftene mer og vente med lår/kne til stanga er lengre over knærne :) Jeg rykker vel kanksje litt når jeg tenker meg om, skal prøve å unngå det fremover.

En liten konklusjon

- blåse meg mere opp

- Ikke rykke fra start

- skuldre bak og ned samt brystkassa skal frem

- bruke hofte mer på nedtur til passert knærne

Du er helt rund i ryggen (korsryggen). Vet du hvordan du strammer korsryggen?

Se denne filmen: Starting Strength: Video

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at du skal starte med rumpa lenger ned når du løfter. På tunge vekter forlater jo ikke vekta bakken før du er forholdsvis høyt oppe uansett.

Du er helt rund i ryggen (korsryggen). Vet du hvordan du strammer korsryggen?

Se denne filmen: Starting Strength: Video

Jeg er ikke nødvendigvis enig i at du skal starte med rumpa lenger ned når du løfter. På tunge vekter forlater jo ikke vekta bakken før du er forholdsvis høyt oppe uansett.

Rund korsrygg ?? hvordan kan du si det ? synes korsryggen som er rettets jeg da. Ser tydelig at jeg er alt for rund/slapp i øvre del av ryggen og skulderpartiet, men korsryggen er vel ikke rund ?

Det ser ut som du runder litt av i korsryggen idét du løfter, men den ser fin ut på vei ned..mulig det går seg til naturlig om du tenker at brystet skal være litt mer fram og stussen litt opp bak helt fra start...

Kanskje det, får prøve å legge ut en ny film så snart jeg får det til om det blir bedre når øvre del av kroppen henger bedre med :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...