Gå til innhold

Hjelp til styrketreningsprogram trengs sårt!


Angelish

Anbefalte innlegg

Nå er jeg irritert og lettere forbanna!!! :mad:

Jeg er medlem på et treningsenter og har spurt forskjellige instruktører der om de vil hjelpe meg å sette opp et styrketreningsprogram med frivekter...

Men jeg har fått til svar fra alle at de ikke anbefaler det pga fare for å trene med feil teknikk og faren for å få skader o.l. og at jeg burde holde meg til apparater en stund fremover! WTF??? :mad:

Jeg er veldig gira og keen på å komme igang med et skikkelig styrketreningsprogram med frivekter....

Er det noen snille sjeler her inne som kan hjelpe meg med et program som kan passe en nybegynner?

Hvilke øvelser bør jeg trene, og i hvilken rekkefølge o.l.

Teknikker skal jeg nok få til, ellers spør jeg bare de som jeg ser er inne i frivekts-salen. Er vel alltids noen som er snille nok til å hjelpe tror dere ikke? ;)

TUSEN takk til de som gidder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe..ser den =) Jobber selv på treningssenter, og tror de eneste maskinene jeg har brukt i programmer er nedtrekk,sittende roing, av og til beinpress. Og da har jeg satt opp program til alt mulig slags folk. Bruker ca første 20min av en time til å lære inn korrekt hoftebevegelse og etterhvert markløft fra hevet posisjon. Litt utfallsvarienter, benkpress\manualpress, roing, nedtrekk\chins, skulderpress, litt armer & kjernemuskler. Easy =).

Ofte tar veilderne en litt lett utvei og bare rabler ned en haug av maskiner, og den uvitende blir som regel fornøyd med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ser den =) Jobber selv på treningssenter, og tror de eneste maskinene jeg har brukt i programmer er nedtrekk,sittende roing, av og til beinpress. Og da har jeg satt opp program til alt mulig slags folk. Bruker ca første 20min av en time til å lære inn korrekt hoftebevegelse og etterhvert markløft fra hevet posisjon. Litt utfallsvarienter, benkpress\manualpress, roing, nedtrekk\chins, skulderpress, litt armer & kjernemuskler. Easy =).

Ofte tar veilderne en litt lett utvei og bare rabler ned en haug av maskiner, og den uvitende blir som regel fornøyd med det....

Hehe! Men JEG er IKKE fornøyd! ;)

Jeg kjenner jeg er litt redd for å sette igang på egenhånd, men det virker jo som jeg bare er nødt til å hoppe i det og håpe på det beste????

Kan det der RYP programmet være noe å følge??

Æsj! Dette var ikke noe lett altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg irritert og lettere forbanna!!! :mad:

Jeg er medlem på et treningsenter og har spurt forskjellige instruktører der om de vil hjelpe meg å sette opp et styrketreningsprogram med frivekter...

Men jeg har fått til svar fra alle at de ikke anbefaler det pga fare for å trene med feil teknikk og faren for å få skader o.l. og at jeg burde holde meg til apparater en stund fremover! WTF??? :mad:

Jeg er veldig gira og keen på å komme igang med et skikkelig styrketreningsprogram med frivekter....

Er det noen snille sjeler her inne som kan hjelpe meg med et program som kan passe en nybegynner?

Hvilke øvelser bør jeg trene, og i hvilken rekkefølge o.l.

Teknikker skal jeg nok få til, ellers spør jeg bare de som jeg ser er inne i frivekts-salen. Er vel alltids noen som er snille nok til å hjelpe tror dere ikke? ;)

TUSEN takk til de som gidder! :)

Bytt senter ..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greia de har sagt til meg det, halvhjertet stabber de rundt og gir samme talen (antar de har gått samme skole eller kurs) og noterer noen apparater siden de tydeligvis ikke har tid til å viser meg det jeg spurte dem om, nemlig frivekter...så da har jeg gått over til zumba og slikt. Men NO MORE!!!!!!!! Skal lære det, SKAL bli sterk! Masse lykke til, skal følge med på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...