Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PSMF er da også en form for "keto-diett". Så med mindre du spesifiserer mer, så er det vel vanskelig å si noe om din kreisiketodiett.

Hilsen karene!:rofl:

Nei jeg spør simpelt hen om det er noen med erfaring fra keto diett av de som har endel muskler. Ang muskeltap på keto diett. Har ikke noe med min diett og gjøre i hele tatt forsåvidt.

Annonse

Så definitivt, under 20g karbo må jo kunne defineres som "sick" lavkarbo.. Men problemet er vel at vi ikke er karer :p

Altså om du har efaring med keto diett innspill ang muskeltap så kan du for all del dele det, tar imot fra alle bare vil helst ha svar fra noen karer med endel masse også!

Nei, jeg er ikke ferdig med dietten enda. Men jeg persa i chins i dag etter ti dager på, så det må vel telles for noe.. Man blir ekstremt tom mens det står på, null "Juice", men hvordan det blir når jeg får begynne å løfte igjen har jeg ingen erfaring med (enda).

Nei jeg spør simpelt hen om det er noen med erfaring fra keto diett av de som har endel muskler. Ang muskeltap på keto diett. Har ikke noe med min diett og gjøre i hele tatt forsåvidt.

Vel.. da burde vel PSMF være verdt å sjekke ut eller? Der finner du mye info ang. evt muskeltap, og hvordan beholde mest mulig. Det er også en keto-diett. Så hvorfor ikke dra nytte av infoen?

Karen... Margrethe.:D

Vel.. da burde vel PSMF være verdt å sjekke ut eller? Der finner du mye info ang. evt muskeltap, og hvordan beholde mest mulig. Det er også en keto-diett. Så hvorfor ikke dra nytte av infoen?

Karen... Margrethe.:D

Men jeg har sjekka ut PSMF som sagt for andre gang. det er ikke en diett jeg er interessert i og kjøre. Kjører min egen jeg har lagd selv, infoen fra PSMF har jeg allerede lest. Tråden her var jo lagd for at andre skulle dele erfaringer fra keto anngående muskeltap. Om dette ikke er noe folk kan svare på så ikke gidd og svar. Er ikke interessert i PSMF svar, takk.

Men jeg har sjekka ut PSMF som sagt for andre gang. det er ikke en diett jeg er interessert i og kjøre. Kjører min egen jeg har lagd selv, infoen fra PSMF har jeg allerede lest. Tråden her var jo lagd for at andre skulle dele erfaringer fra keto anngående muskeltap. Om dette ikke er noe folk kan svare på så ikke gidd og svar. Er ikke interessert i PSMF svar, takk.

Drit i å kjør PSMF! Bruk infoen du finner ang. tap av-/å beholde muskelmasse.

Men om du mener at psmf-ketose skiller seg fra annen ketose, så keep searching :p

Greia er høyt proteininntak. Og så kommer det vel an på hvor langt du skal dra det ut. Noe muskelmasse vil vel kunne gå med, men ikke mye - if you´re doing it right.

Lykke til med din sick feeete keto-diet. Muskelkar! :D

Jeg er ikke en kar med masse muskelmasse, men jeg skal svare deg litt.

Hva spiser du?

Jeg tipper kjøtt, fisk og grønnsaker.

Hvorfor tror du at du mister muskelmasse ved kostindusert ketose?

De aller fleste ketosedietter innebærer også at man spiser en del protein, og proteinet hjelper å spare muskelmasse. Alle dietter er risky for muskelmasse, dersom de ikke inneholder dagsrasjonen i proten, eller er for store i kaloriunderskudd mens fettprosenten er for liten. De med mindre fettprosent har større sjanse for muskelmassetap enn de med større fettprosent rett og slett fordi de har mer medbrakt energi de kan ta av. Kostindusert ketose i seg selv har lite med muskelmassetap å gjøre, da det handler om hvordan dietten er satt sammen og hvor mye som spises.

Forøvrig ble det gjort en forskning på trening og ketosedietter for noen år siden. Den visste at mennesker på vanlig diett og kaloriunderskudd gikk ned igjennomsnitt x antall kilo, men mistet også muskelmasse. Mennesker på ketosediett gikk ikke ned vesentlig mye, men økte muskelmassen betraktelig og fettprosenten gikk ned. Lavkarbofanatikere tilskriver dette den magiske tilstanden ketose (noe det ikke er), men mest sannsynlig skyldes dette at ketosedietter gjør at man spiser mer protein og dermed gjør bygging av muskelmasse enklere.

Annonse

Drit i å kjør PSMF! Bruk infoen du finner ang. tap av-/å beholde muskelmasse.

Men om du mener at psmf-ketose skiller seg fra annen ketose, så keep searching :p

Greia er høyt proteininntak. Og så kommer det vel an på hvor langt du skal dra det ut. Noe muskelmasse vil vel kunne gå med, men ikke mye - if you´re doing it right.

Lykke til med din sick feeete keto-diet. Muskelkar! :D

Jeg sa jo nettop at jeg har lest infoen og brukt den?? wtf do u even read? kan vel fortsatt spøre om ERFARINGER fra folk her.

jeez. fuckin broscience

Du får poste diettplanen din da vettu, så blir det lettere å komme med innspill for alle som leser. Kanskje vi kan tipse noen relevante folk om tråden og.

Nei? Jeg spør om erfaringer fra folk som har kjørt keto diett og deres erfaringer anngående muskeltap. Det har absolutt ingenting med min diett og gjøre. Let me know om dere trenger å få det inn med teskje.

Jeg er ikke en kar med masse muskelmasse, men jeg skal svare deg litt.

Hva spiser du?

Jeg tipper kjøtt, fisk og grønnsaker.

Hvorfor tror du at du mister muskelmasse ved kostindusert ketose?

De aller fleste ketosedietter innebærer også at man spiser en del protein, og proteinet hjelper å spare muskelmasse. Alle dietter er risky for muskelmasse, dersom de ikke inneholder dagsrasjonen i proten, eller er for store i kaloriunderskudd mens fettprosenten er for liten. De med mindre fettprosent har større sjanse for muskelmassetap enn de med større fettprosent rett og slett fordi de har mer medbrakt energi de kan ta av. Kostindusert ketose i seg selv har lite med muskelmassetap å gjøre, da det handler om hvordan dietten er satt sammen og hvor mye som spises.

Forøvrig ble det gjort en forskning på trening og ketosedietter for noen år siden. Den visste at mennesker på vanlig diett og kaloriunderskudd gikk ned igjennomsnitt x antall kilo, men mistet også muskelmasse. Mennesker på ketosediett gikk ikke ned vesentlig mye, men økte muskelmassen betraktelig og fettprosenten gikk ned. Lavkarbofanatikere tilskriver dette den magiske tilstanden ketose (noe det ikke er), men mest sannsynlig skyldes dette at ketosedietter gjør at man spiser mer protein og dermed gjør bygging av muskelmasse enklere.

Akkurat nå spiser jeg kjøtt fisk og grønnsaker ja, men har ikke begynt på keto dietten enda.

Trur ikke nødvendinghvis at man mister muskelmasse av det, men er det jeg lest blandt annet på bodybuilding.com og fra andre utøveres blogger innenfor AF.

Og såklart er det en risiko og miste muskelmase på diett, det gjør man nok uansett. Men vil rett og slett bare ha erfaring fra folk som har kjørt dietten og om de føler de miste mye/mindre eller stort sett det samme som på andre dietter. :)

Akkurat nå spiser jeg kjøtt fisk og grønnsaker ja, men har ikke begynt på keto dietten enda.

Trur ikke nødvendinghvis at man mister muskelmasse av det, men er det jeg lest blandt annet på bodybuilding.com og fra andre utøveres blogger innenfor AF.

Og såklart er det en risiko og miste muskelmase på diett, det gjør man nok uansett. Men vil rett og slett bare ha erfaring fra folk som har kjørt dietten og om de føler de miste mye/mindre eller stort sett det samme som på andre dietter.

Jo, men hva skal du spise? 20 gram protein og 500 gram fett eller 200 gram protein, litt fett og grønnsaker? Det er det som er essensen i det hele. Man mister ikke ekstremt mye muskelmasse av en godt sammensatt diett kan du skjønne. De gutta der sier dette enten fordi a)de fortsatt tror at karbs, karbs, karbs må til, eller b)musklene blir mindre synlig. Og ja det blir de, fordi 1 gram karbo binder en del vann, og når du kutter karboen så forsvinner en del vann, også fra musklene, som gjør at de flater litt mer ut og man ser mindre "ripped" ut. Muskelmassen er fortsatt den samme - minus vann.

Jeg sa jo nettop at jeg har lest infoen og brukt den?? wtf do u even read? kan vel fortsatt spøre om ERFARINGER fra folk her.

jeez. fuckin broscience

Nei? Jeg spør om erfaringer fra folk som har kjørt keto diett og deres erfaringer anngående muskeltap. Det har absolutt ingenting med min diett og gjøre. Let me know om dere trenger å få det inn med teskje.

Og såklart er det en risiko og miste muskelmase på diett, det gjør man nok uansett. Men vil rett og slett bare ha erfaring fra folk som har kjørt dietten og om de føler de miste mye/mindre eller stort sett det samme som på andre dietter. :)

u mad bro!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...