Gå til innhold

Chins konk

BROrilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

bredt grep, håndflatene ut, med stopp? :)

Syntes det kan være greit å ha valgfri grepsbredde. Dette fordi folk er bygget forskjellig. Dessuten: Hvordan skal man presist definere hva som er "bredt"?

Stopp er jo greit nok, men det må også defineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det kan være greit å ha valgfri grepsbredde. Dette fordi folk er bygget forskjellig. Dessuten: Hvordan skal man presist definere hva som er "bredt"?

Stopp er jo greit nok, men det må også defineres.

, bare ordentlig markert stopp i bunn ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hangups, chins er med handflatene mot deg. Ser at selv fitnessbloggen ikke klarer å få dette rett "øvelser". Skjerpe seg fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Some say that wide-grip pull-ups are better than underhand-grip chins for lat development, but they're actually very close. The weighted chin-up edges out the weighted pull-up in mean activity, and the weighted pull up-edges out the weighted chin-up in peak activity. Quid pro quo."

T NATION | Inside the Muscles: Best Back and Biceps Exercises

"I believe that the two are very similar in lat activity as the wide grip may give a preferential angle but also less ROM and less resistance. The chin has more ROM and more resistance, but maybe the angle isn't quite as good as the pull up. My EMG studies confirm this, which is why I said "quid pro quo."

If I had to go with one or the other, I'd agree with you and go with the chin. The greater ROM and resistance in my opinion has to work more muscle - maybe the same amount of lat with a little more bicep, rhomboid, mid and lower trap, etc. Even if the chin and pull up are close, the tie has to go with the greater ROM. "

10 Random Thoughts On Weight Training: Part Two | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Some say that wide-grip pull-ups are better than underhand-grip chins for lat development, but they're actually very close. The weighted chin-up edges out the weighted pull-up in mean activity, and the weighted pull up-edges out the weighted chin-up in peak activity. Quid pro quo."

T NATION | Inside the Muscles: Best Back and Biceps Exercises

"I believe that the two are very similar in lat activity as the wide grip may give a preferential angle but also less ROM and less resistance. The chin has more ROM and more resistance, but maybe the angle isn't quite as good as the pull up. My EMG studies confirm this, which is why I said "quid pro quo."

If I had to go with one or the other, I'd agree with you and go with the chin. The greater ROM and resistance in my opinion has to work more muscle - maybe the same amount of lat with a little more bicep, rhomboid, mid and lower trap, etc. Even if the chin and pull up are close, the tie has to go with the greater ROM. "

10 Random Thoughts On Weight Training: Part Two | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

det der ble jeg ikke helt klok på. mye maybe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...