Gå til innhold

Fat - fit - fat again.. skammer meg!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 23 år og vært overvektig nesten hele livet. Jeg veide 103 kg (162 cm) og gikk ned til litt over 50 kg - uten operasjon, på 2 år.

Nå har mye kommet på igjen og jeg stoler ikke lenger på meg selv og kunnskapen jeg innert inne vet jeg har. Jeg skammer meg og tør ikke ta kontakt med noen på treningssenteret.

Kan noen hjelpe meg med tilbakemeldinger? Vær så snill?

Begynner på jobb 08.00 og slutter klokken 16.00 (kontor).

11.00: 3 egg + salat

14.00: 150g kyllingfilet + 200g grønnsaker

17.00: Trening (styrke + forhåpentligvis litt cardio..)

PW: 1 banan + 30g proteinpulver

Middag: 200g kylling + 200g potet + 200g grønnsaker

Kveldsmat: 30g havregryn + 2 dl skummet melk + 200g jordbær

Noen som ser noe jeg burde gjøre annerledes, noe som mangler, etc? Fallgruver?

Håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx

Hei! Så utrolig flink du har vært!! IKKE skam deg, ALLE har vært nye en gang.... Vært stolt over det du har fått til. :thumbsup:

Jeg skal ikke uttale meg om kostholdet ditt, men stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Mht til at du har gått ned 50 kg på to år (2ish kg i uka i to år) så tror jeg nesten mange her hadde hatt utbytte av din erfaring og hvordan du gjorde det, for det er solide resultater du viser til. Tror nok du skal stole på den kunnskapen du har, for du har jo absolutt resultater å vise til!. Stol på deg selv, så er det nok andre med bedre peiling på vektnedgang en meg som kan komme med innspill her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet ditt ser meget bra ut. Jeg ville lagt til litt mer proteiner i kveldsmaten. Enten litt mager kesam istedet for skummet melk i havregrøten eller 20-30 gram proteinpulver. Vil også anbefale deg å få i deg et marint omega-3 tilskudd eller bytte ut et av kyllingmåltidene med fet fisk.

Du har gjort dette før og vet hva som må til. Bare å komme i gang og sørge for at det denne gangen skal du bli værende på idealvekta når du har kommet ditt. Har selv gått opp og ned i vekt, men det som har gjort at jeg har holdt meg siste gangen er å være konsistent med både trening og kosthold. Du er ikke ferdig med å leve sunt når dietten er ferdig.

Masse lykke til! Dette klarer du fint :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingenting å skamme deg for! Du har klart det før og kommer uten tvil til å klare det igjen!!!:)

Hva er høyde og vekt i dag? Hva med aktivitetsnivå? Dette er informasjon som er viktig for at andre skal kunne komme med så gode råd som mulig angående kosthold, kaloriinntak etc:) Så gode resultater tidligere vitner jo god kunnskap! Ha troen på deg selv og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 162 cm, og jeg har ikke veid meg (tar bare mål) men ut i fra målene så tipper jeg at jeg ligger mellom 77 og 85ish kilo.. jeg bryr meg egentlig ikke om vekta, men jeg vet at midjemålet mitt må ned med ca 25-30 cm før jeg er fornøyd, det var der jeg var på det beste - om det er lov å si.

Har vært helt sykt ute å kjøre når det gjelder mat og trening siste året, vi snakker godteri og møkk hver dag - og minimalt med trening. Jeg er "alt eller ingenting".

Elsker å trene tungt, har 340 kg sammenlagt på 60 kg kroppsvekt på de tre store og elsker intervaller.. jeg vet ikke hvorfor ting har glidd ut så jævlig, men jeg vil back on track!

Aktivitetsnivå er pr nå stillesittende jobb og halvhjertete treninger hvor jeg ender opp gråtende på sofan fordi jeg har kastet bort alt jeg har jobbet for. Jeg satser på 3 tunge økter i uken med styrke fom. lørdag, 2 med intervaller.. men er åpen for andre forslag..

Takk for at dere svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er 23 år og vært overvektig nesten hele livet. Jeg veide 103 kg (162 cm) og gikk ned til litt over 50 kg - uten operasjon, på 2 år.

Nå har mye kommet på igjen og jeg stoler ikke lenger på meg selv og kunnskapen jeg innert inne vet jeg har. Jeg skammer meg og tør ikke ta kontakt med noen på treningssenteret.

Kan noen hjelpe meg med tilbakemeldinger? Vær så snill?

Begynner på jobb 08.00 og slutter klokken 16.00 (kontor).

11.00: 3 egg + salat

14.00: 150g kyllingfilet + 200g grønnsaker

17.00: Trening (styrke + forhåpentligvis litt cardio..)

PW: 1 banan + 30g proteinpulver

Middag: 200g kylling + 200g potet + 200g grønnsaker

Kveldsmat: 30g havregryn + 2 dl skummet melk + 200g jordbær

Noen som ser noe jeg burde gjøre annerledes, noe som mangler, etc? Fallgruver?

Håper noen kan hjelpe meg..

så utrolig flink du har vært :D Er nokk lett for å falle litt tilbake når man er ferdig å slanke seg, men ikke skam deg, alle har jo dårlige perioder :) Tenk på hvor hardt du faktisk har jobbet, og hvor mye du ville det, å la det heller stoppe her før det går lengre :) Du sitter nokk inne med mye kunnskap, så er jo bare å motivere seg til å ville bruke det :) Kostholdet ser jeg greit ut, men for meg ser det kansje ut som litt lite mat da, og hvis målet er å gå ned i vekt ville jeg kansje byttet ut litt mer av karbohydratene med proteiner (tenker da litt på potetene og havregrynet, hva med f.esk cc istedenfor havregryn?). Men jeg er aabselutt ingen ekspert, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig flink du har vært :D Er nokk lett for å falle litt tilbake når man er ferdig å slanke seg, men ikke skam deg, alle har jo dårlige perioder :) Tenk på hvor hardt du faktisk har jobbet, og hvor mye du ville det, å la det heller stoppe her før det går lengre :) Du sitter nokk inne med mye kunnskap, så er jo bare å motivere seg til å ville bruke det :) Kostholdet ser jeg greit ut, men for meg ser det kansje ut som litt lite mat da, og hvis målet er å gå ned i vekt ville jeg kansje byttet ut litt mer av karbohydratene med proteiner (tenker da litt på potetene og havregrynet, hva med f.esk cc istedenfor havregryn?). Men jeg er aabselutt ingen ekspert, lykke til :)

Takk for tilbakemelding, jeg er livredd karb, men jeg klarer meg i mange mnd med veldig lite karb - så tenkte kanskje å prøve en biorytme/silverhydra tilnærming med karb på kvelden etter trening kunne virke litt prevantivt mot sprekking og imaginær sult på kvelden.. men kanskje du har rett, at jeg burde kutte dem ut, jeg skal jo ned en del så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote="FATGIRL89, post: 397074, member: 14327"]Takk for tilbakemelding, jeg er livredd karb, men jeg klarer meg i mange mnd med veldig lite karb - så tenkte kanskje å prøve en biorytme/silverhydra tilnærming med karb på kvelden etter trening kunne virke litt prevantivt mot sprekking og imaginær sult på kvelden.. men kanskje du har rett, at jeg burde kutte dem ut, jeg skal jo ned en del så :)

ojj, da sa jeg kansje noe litt feil da..Man skal jo ikke være livredd karbs, er jo et viktig næringsstoff det også. Som sakt jeg har lite peiling, spiser jo karbs selv, men henger vel bare litt igjen det jeg alltid har hørt om at man ikke skal spise poteter, selvom jeg vet det egegntlig er helt feil. Men tenkte vell egentlig mer på å øke proteininntaket..Det viktigste er jo å ha et sundt og variert kosthold som du selv trives med, så syns du skal prøve det om det var planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå "klarer meg IKKE i mange mnd uten karb..." der oppe, men. Takk for innspill, kanskje jeg dropper karb på kvelden, mulig det er en tilnærming som funker best på de som er i god form. Takk for kommentar :)

Jeg vil absolutt anbefale Biorytme! Man trenger ikke å være i god form... det får deg i bedre form;) Jeg har gått ned 7 kg og mistet 29 cm rundt om på kroppen siden 6 juni med hjelp av denne dietten:thumbsup: Kjør på!! Merker ikke at man er på diett en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale Biorytme! Man trenger ikke å være i god form... det får deg i bedre form;) Jeg har gått ned 7 kg og mistet 29 cm rundt om på kroppen siden 6 juni med hjelp av denne dietten:thumbsup: Kjør på!! Merker ikke at man er på diett en gang.

Gratulerer, godt jobbet :) Kan jeg spørre sånn ca hvordan du spiser? Ikke gram osv selvfølgelig, men bare sånn grovt for å se om jeg er helt på viddene.. hehe.. tusen takk, håper jeg kan skryte av sånne resultater etter hvert :) Ulempen med å ha vært i sceneform er desverre at man aldri blir fornøyd etterpå... men holder jeg ut en mnd så vet jeg at resten går smooth, begynnelsen er verst syns jeg - når man har for mye fett til at endringene vises uke for uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe tak på hvor mange kalorier du har planer om å spise om dagen? Jeg prøver å fokusere på å få inn kaloriene mine i form av mat og ikke drikke. Ser du har melk til havregrynene til kvelds, hva med å lage havregrøt med vann i stedet? Så kan du benytte deg av de kaloriene for å bli mett i stedet for å bruke de på melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR gått ned 50 kg, men også gått mange av de opp igjen - defor jeg har helt mistet troen på meg selv. Trenger så sårt litt støtte og motivasjon fra noen som ikke vet hvem jeg er og sammenligner meg med den jeg var for et knapt år siden. Jeg kan ikke sole meg i glansen av en vektnedgang når jeg har gått dem opp igjen.. hehe..men takk, jeg er sterk har jeg hørt :)

Jeg var rundt 60kg når alle maxene ble tatt og jeg har ikke blitt sterkere siden den gang - selv om jeg er 20,25 KG tyngre så det er ikke akkurat muskler som har kommet på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tak på hvor mange kalorier du har planer om å spise om dagen? Jeg prøver å fokusere på å få inn kaloriene mine i form av mat og ikke drikke. Ser du har melk til havregrynene til kvelds, hva med å lage havregrøt med vann i stedet? Så kan du benytte deg av de kaloriene for å bli mett i stedet for å bruke de på melk.

Ja, kan godt kutte ut melk, prøvde meg bare frem med et oppsett som jeg ikke følte tok fra meg alt jeg likte (elsker melk) men helt klart, jeg kan heller putte inn noe annet som metter mer :) Jeg vil ikke over 1500 kcal nå, kanskje helst nede på 13-1400..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke superpeil på kosthold så skal ikke uttale meg, men vil benytte anledningen og si at å gå fra 100+ til 50 er en sykt prestasjon som du skal være superstolt av.

Tusen takk, jeg VAR veldig stolt, men det føles ikke som "min bragd" lenger siden jeg ikke ser sånn ut i dag.. hvem pokker sliter i 2 år, for så å legge på seg igjen.. jeg føler meg mer svak en stolt for å si det sånn, selvfølesen har fått seg en grei knekk. Men takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå "klarer meg IKKE i mange mnd uten karb..." der oppe, men. Takk for innspill, kanskje jeg dropper karb på kvelden, mulig det er en tilnærming som funker best på de som er i god form. Takk for kommentar :)

Røft regnet kom jeg til 80-100 gram karbohydrater. Dette er moderat lavkarbo og jeg synes ikke du burde kutte noe mer ned på karbohydrater enn dette. Noen vil også få en bedre metthetsfølelse med litte grann mer karbohydrater i de første måltidene som en liten frukt på siden av. Men dette er noe du kan eksperimentere litt med og se hva som passer best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har ikke gått opp alt - på langt nær. Dessuten så tar du nå tak i situasjonen og fortsetter det gode arbeidet du har gjort før.

Du tar en dag om gangen og konsentrerer deg om å ta gode valg for denne dagen her. ;) Man trenger ikke å være inspirert for å børste tenner - det er bare noe man gjør. Trenger ikke å være inspirert for å trene eller å spise lurt - det er bare noe man gjør. (blir glad når jeg kommer dit i lengre perioder).

Kanskje du kan starte en loggbok her? Tror det kan være en hjelp til å holde fokus oppe i lengre perioder og få matvrakperiodene til å bli kortere.

Har tenkt å lage loggbok selv - men begynner etter ferien. Er omtrent der hvor du har vekten din nå og jeg vil også gå ned og bli sterkere. Stor klem - håper du legger ut en positiv rapport for dagen i kveld. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...