Gå til innhold

Fat - fit - fat again.. skammer meg!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, kan godt kutte ut melk, prøvde meg bare frem med et oppsett som jeg ikke følte tok fra meg alt jeg likte (elsker melk) men helt klart, jeg kan heller putte inn noe annet som metter mer :) Jeg vil ikke over 1500 kcal nå, kanskje helst nede på 13-1400..

Stor melkeelsker selv! Kan helle nedpå flere glass om dagen, men prøver å moderere meg og heller unne meg et glass ekstra lett melk i ny og ne. Syntes det er en veldig fin regel at kaloriene skal komme fra mat som metter og ikke drikke :) Men man må jo finne ut hva man trives med best og :)

Så også at du spiser poteter, det er noe jeg unngår da jeg heller spiser ekstra av andre grønnsaker som blomkål, asparges og brokkoli. Man kan bli fin og mett på det og også unngår man alle kaloriene og karbohydratene man finner i poteter. Igjen så er jo dette hva enhver trives med da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Faen så godt det var å være ærlig med at jeg sliter, ikke bare late som at alt er fint og at man trives med å ha litt å klipe i... det er slitsomt å holde ting inni seg.. takk skal dere ha alle sammen, for at dere kommenterer og kommer med fine ord :)

Det er kjempe godt! Da får du mer tid til å fokusere på å hjelpe deg selv, i stedet for å plage og lure deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har vært 60 kg og makset 340 - så bare venter jeg på at du kommer i gang igjen.

Jeg skal "stalke" den loggen - garantert!

:)

En må først innse at det går dårlig før en kan legge om kursen. Noen blir dessverre ventende i lengste laget for å kjenne på elendighetsfølelsen - selv om de vet det er destruktivt. Du har innsett at kursendring må til. Du har kunnskapen som skal til. Du har gjort det før - og fitnessbloggen kan gi deg det fellesskapet som for mange av oss oppleves som veldig inspirerende.

Gi gass - jeg heier på deg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, godt jobbet :) Kan jeg spørre sånn ca hvordan du spiser? Ikke gram osv selvfølgelig, men bare sånn grovt for å se om jeg er helt på viddene.. hehe.. tusen takk, håper jeg kan skryte av sånne resultater etter hvert :) Ulempen med å ha vært i sceneform er desverre at man aldri blir fornøyd etterpå... men holder jeg ut en mnd så vet jeg at resten går smooth, begynnelsen er verst syns jeg - når man har for mye fett til at endringene vises uke for uke.

Takk! :) Selvsagt.

Treningsdager (rehab):

M1: 50g protein, 30g karb og 20g fett

M2: 50g protein, 30g karb og 20g fett

M3: 70g protein, 60g karb og 20g fett

Hviledager/kardio:

M1: 50g protein, 20g fett og 0*g karb (**spiser så mye grønnsaker jeg vil - gjelder alle måltider)

M2: 50g protein, 20g fett og 0*g karb

M3: 70g protein, 60g karb og 20g fett

Jeg trener ikke annet enn rehabilitering av en ryggskade så jeg har relativt lite karbohydrater nå. 120g på treningsdager og 60g på hviledager. Som sagt spiser jeg etter Biorytme og inntar største delen av karbohydratene på kvelden:) I tillegg spiser jeg etter PF. Biorytme kombinert med PF har resultert i store endringer for meg i form av tankesett. Jeg har et mye mer avslappet forhold til mat og har mistet "alt eller ingenting", "nå har jeg ødelagt alt" etc tankene;) Jeg har mistet søtsuget og sultfølelsen er så å si fraværende. Fokuset på mat er også borte siden jeg slipper å tenke på mat og måltider hele tiden! Tidligere spiste jeg 5-6 måltider om dagen og tenkte ikke på annet enn mat. Fikk katastrofetanker med én gang jeg tok et mindre sunt valg.

Når det gjelder matvarer så varierer jeg på alt og spiser laks, karbonadedeig, svin, CC, kesam mager, skyr, speltlomper, havrebrød med peanøttsmør, egg, eple, druer...alt! Elsker at jeg kan spise så mye frukt og at jeg kan spise poteter:D Jeg har ikke logget så mye enda, men den er linket under nicket mitt. Har lagt ut noen måltider der:)

Et typisk måltid kan være:

2 laksefileter, grønnsaker og 2 poteter

1/2 pk karbonadedeig, grønnsaker + speltlomper = tacooo <3

Ovnsbakt torsk

Omelett av 3-4 egg med diverse grønnsaker i

Selv om du ikke ser endringene uke for uke i speilet så ser du det på målebåndet:) Og ikke minst merker det på klærne! Ha tålmodighet og hold det gående! HEIA HEIA ALLE VEIA:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hærlig jente!! Jeg er så gla i sånne folk som deg som er ærlig selv om det svir litt! Det er det absolutt beste utganspunktet man kan ha når man skal hive seg rundt (igjen) :) Flink pie!!

Jeg kjenner meg veldig(!!) godt igjen i alt/ingenting filosofien din. Er skrudd sammen sånn selv desverre :(

Må påpeke at jeg er alt annet enn en ekspert, men utifra den kunnskapen jeg har skrapa sammen ser jeg ingenting feil med menyen du har satt opp selv om Oddis kom med et meget godt tips med tanke på tilskudd om du ikke spiser fet fisk ofte.

Ha i bakhodet at livsstilsendring fungerer bedre enn diett på lang sikt (for de fleste ihvertfall), så om du LIKER melk, så ha det i deg daglig :) Du kommer uansett til å ligge i underskudd, og det er DET som er viktig!

Jeg ser heller ikke et problem med at du spiser poteter. Selv har jeg fått en matplan som sier 60g ris eller 300g poteter daglig, og målet mitt er å gå ned i vekt så fort som mulig. For meg personlig er valget lett; ris, men smaken er som baken :)

Du har vært kjempeflink, ikke la noe ta fra deg det! At du har lagt på deg igjen er jo ikke rart med tanke på kostholdet du har hatt, så å gå ned i vekt igjen blir antakeligvis "relativt" lett for deg med tanke på at du tross alt har gjort det før og følgelig vet hva som må til :)

Det jeg ønsker du skal sitte igjen med etter dette innlegget er at du ikke blir for fanatisk på kaloritelling/karbohydrater, men spiser mat du synes er god og som du har lyst på! Hvis ikke kan det bli tungt i lengden, selv om du åpenbart har en jernvilje av dimensjoner! :thumbsup:

Håper også at du får til å sette pris på den enorme prestasjonen du tross alt har gjennomført! Ikke se på det som at du har gått ned 50 kg (win) og så gått opp igjen 25 (fail). Du har gått ned 25 kg, og DET står det respekt av!!!!

Som sagt, flink pie ;)

*edit* Litt avhengig av hva slags type du er, så kan det være meget kjekt med loggbok. Jeg trenger det for å være ansvarlig ovenfor andre enn bare meg selv, for det var tydeligvis ikke nok for meg....

Anbefales om du ikke tror det bare medfører stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en hærlig jente!! Jeg er så gla i sånne folk som deg som er ærlig selv om det svir litt!...........

Så fin en kommentar! Tusen takk! Betyr så mye... at dere tar dere tid! Jeg skal svare dere (til og med kanskje lage loggbok) når jeg får litt bedre tid, men vit at jeg setter stor pris på de fine ordene.

Problemet er at jeg har aldri lært moderasjon / balansegang. Jeg var feit, hadde et mål, gikk ned 50 kg og gjennomførte målet mitt (som var en konkurranse), fikk mine 15 min of fame og masse skryt, landet på jorden igjen og ble "glemt" - havnet tilbake i gamle vaner og la på meg igjen.

Men som dere sier, jeg kan jo alltid gjøre det igjen.. det må ikke være torsk & brokkoli og 3 timer kardio om dagen... ulempen med å ha gjort det før er å vite nøyaktig hvor mye jobb man har foran seg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan godt kutte ut melk, prøvde meg bare frem med et oppsett som jeg ikke følte tok fra meg alt jeg likte (elsker melk) men helt klart, jeg kan heller putte inn noe annet som metter mer :) Jeg vil ikke over 1500 kcal nå, kanskje helst nede på 13-1400..

Melk inneholder kalsium, som er viktig for kroppen på alle vis og gunstig for vektnedgang, og proteiner. Velger du melk med lite fett er det etter min mening verdt de få ekstra kaloriene, selv om de er flytende.

Jeg er også veldig glad i pasta, potet og karbohydrater generelt, klarer ikke å kutte det helt. Men jeg har god erfaring med å spise biorytme-inspirert, synes det er det som gir mest velvære og minst diettfølelse i forhold til kalorier og grad av sunnhet. Du kan veldig godt gi det et forsøk og se hvordan du trives med det :)

Vanvittig bra gjort av deg å gå ned femti kilo helt selv!!! Det viser jo tydelig at du har det som skal til, og du er ikke den eneste her i verden som er litt "alt eller ingenting", det gjelder nok mange. Ikke vær for hard med deg selv, du er ung og det tar nok litt tid å finne den rette balansen (jeg har den IKKE). Nå har du en erfaring som forhåpentligvis gjør det lettere å passe på at ting ikke sklir ut igjen senere. Og forresten HÆ, 340 kg totalt? Insane girl! Sitter og regner i hodet og prøver å finne ut hva du tar i hva, har aldri møtt en jente som tar over 60 kg i benkpress, men... 140 hver i de andre i så fall da, eller? Nei hæ. Er veldig imponert!

Lykke til videre i hvert fall :) Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tror ikke jeg kutter ut melk og poteter enda i hvert fall, greit å ha noe å ta av når det stagnerer.

1 rep. 140 kg i markløft (med reim)

1 rep. 130 kg knebøy

1 rep. 70 kg i benk.

Det er to andre jenter hvor jeg trener som også tar rundt 67-70 i benk faktisk. Ikke sikkert jeg klarer det nå lenger, siden jeg har trent så lite så er jeg redd for skader, og jeg har ikke psyken heller nå til så tunge løft - men kanskje om et halvårstid når jeg har funnet frem krigeren igje :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...