Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså når man skal legge på seg og samtidig få muskler da skal man i ckal overskudd. JEg trenr nå for tiden bare styrke og ikke noe cardio ( Iblandt selvføgelig)

MEn når jeg skal i et kcal overskudd, har det noe og si hva jeg spiser untatt 150g proteiner

Altså kan jeg spise alt mulig dritt så lenge jeg får i meg 150g proteiner?

takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10434-spm-om-og-skaffe-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, om målet ditt er å bli sterk og feit så spis hva du vil :)

Ville nok heller spist med litt mer fokus på hva, fortell litt om deg selv (les: høyde, vekt, mål osv)

Så er det lettere å hjelpe deg :)

Hei takk for raskt svar bri!

Målet er vell ikke feit og sterk, men stor, og sixpack. Jeg veit hva slags øvelser jeg skasl kjøre, når det gjelder styrke. Alt fra knebøy til benk til mark til dumbell osv osv osv osv.

Høyde 186 veier 75

Men har i hovedfokus og skaffe msukler først 1,5 året, deretter ksaffe musklene, så hvordan burde kostholdet være? Kan jeg få inn alt dritt eller burde jeg få et overskudd på sunne ting ?

Det er en grunn til at mange i styrkeløft-idretten er svære tjukkaser. Det er fordi de spiser junk for å holde kcal-inntaket oppe. Går an å bli like sterk, men beholde en smalere bygning. Spis heller ren, uprosessert mat, det smaker bedre og er bedre for deg.

tja, vil du føle deg bra og frisk og energisk eller slapp og doven? Hold deg til rene råvarer og lag mesteparten fra bunnen av. hvis du bare spiser 150 gram prot og resten mc donalds, får du iallefall ikke en synlig sixpack med det første tror jeg..

hva mener du med å skaffe muskler først og deretter muskler? er ikke det det samme? Istedenfor å drive med spiseår og slankeår er det ikek bedre å heller ha ett bra kosthold hele veien, så slipper du å måtte sulte deg i tre måneder når du synes du er sterk nok, bare for å få synligere muskler?

tja, vil du føle deg bra og frisk og energisk eller slapp og doven? Hold deg til rene råvarer og lag mesteparten fra bunnen av. hvis du bare spiser 150 gram prot og resten mc donalds, får du iallefall ikke en synlig sixpack med det første tror jeg..

hva mener du med å skaffe muskler først og deretter muskler? er ikke det det samme? Istedenfor å drive med spiseår og slankeår er det ikek bedre å heller ha ett bra kosthold hele veien, så slipper du å måtte sulte deg i tre måneder når du synes du er sterk nok, bare for å få synligere muskler?

takk!

Mente og skaffe muskler de først 1,5året og deretter sixpacken hehe.

Okei da går jeg for ren mat, hele tiden, men da jeg går i kcal oveskudd så går litt dritt mat greit noen ganger ikkesant? Altså goddis brus osv av og til?

Annonse

Det er forskjell på overskudd og ukontrollert overskudd.

Vedlikehold + 7,34% synes jeg høres bra kontrollert ut.

Og så kan du endre kurs om det blir for mye eller for lite.

:)

Hm takk for svar, men jeg skjønte det ikke helt?

Vedlikehold +7,34% ? dvs :p

Altså kan jeg spise alt mulig dritt så lenge jeg får i meg 150g proteiner?

Ja, hvis du kun bryr deg om kroppskomposisjon så kan du egentlig det.

Hvor mye fett du legger på deg har mer med størrelsen på kalorioverskuddet å gjøre enn hva du spiser.

Omega-3 er gunstig og bør være en del av ditt fettinntak, men jeg kan ikke se at et kalorioverskudd på 500 fra iskrem skal gi deg noe dårligere resultater enn tilsvarende mengde fra poteter.

Potetene vil være "sunnere", men du trenger ikke å være så nazi på kostholdet for å få gode resultater som folk vil ha det til.

Ja, hvis du kun bryr deg om kroppskomposisjon så kan du egentlig det.

Hvor mye fett du legger på deg har mer med størrelsen på kalorioverskuddet å gjøre enn hva du spiser.

Jepp! Og hvor mye du trener, hvilken type trening osv.

men jeg kan ikke se at et kalorioverskudd på 500 fra iskrem skal gi deg noe dårligere resultater enn tilsvarende mengde fra poteter.

Kan se et par argumenter for å velge poteter foran is ;)

Potetene vil være "sunnere", men du trenger ikke å være så nazi på kostholdet for å få gode resultater som folk vil ha det til.

Riktig! Så lenge basisen er bra så gjør det ingenting at du skeier litt ut innimellom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...