Gå til innhold

Tilskudd for hukommelse og mental fokus


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Nootropics?

Kan jo bidra med mine nootropics-erfaringer

noopept - noe forbedret minne ganske kjapt, klart bedre humør, mer overskudd og motivasjon og noe bedre stresstakling. MEN etter 14 dager var det fullstendig kræsj. Først og fremst utslitt, nesten som bakfull, trøtt og gretten. Gikk to dager før jeg mistenkte at noopept var årsaken. Da jeg kuttet ut gikk det bare 6 timer før bivirkningene slapp. 1-2 30 mg om dagen.

aniracetam - funket ikke for meg. Merket egentlig bare en mild variant av bivirkningene til noopept etter noen dager. 500 mg 1-2 ganger om dagen.

Sulbutiamine - får deg til å føle deg som du har hatt en perfekt natts søvn, men ikke en stimulanteffekt som DMAA, synephrine eller efedrin. Ingen endring i hjerterytme, temperatur (svetting), skjelving på hånden eller rastløshet. Du føler deg bare helt normal. Men du bygger kjapt opp en resistens, så den er kun for de dagene du virkelig trenger det. 300 mg en eller to ganger i løpet av dagen. Obs, siden du bare føler deg opplagt kan det friste å ta det etter jobb eller på ettermiddagen/kvelden. Det er ikke å anbefale. Du vil slite med å sove de neste 8 timene.

Oxiracetam - Har kun brukt det 1 gang som hangovercure, da det er anbefalt som det. Hadde vært en temmelig fuktig fest i sammenheng med jobb midt i uka, og siden jeg sjelden drikker og er nær 40 sliter jeg normalt dagen derpå. Tok 500 mg før jeg la meg (med masse vann selvfølgelig) og 500 mg da jeg stod opp. Uvanlig frisk og veldig godt humør til å være bakfull. Ingen fyllenerver. Normalt er jeg utslitt 3-4 dager etter en fest, men nå var det ingen problem å motivere og gjennomføre en tung styrkeøkt på dag 2. En svært behagelig opplevelse jeg håper skal gjøre de obligatoriske julebordene litt mindre slitsomme.

Phenylpiracetam - Alle de positive effektene fra noopept, godt humør og minne, takler stress, motivert og har overskudd. Tror nok det er enda bedre enn da noopept fungerte bra.

VIKTIG EDIT: Etter en sjekk under 4-fenylpiracetam ser jeg phenylpiracetam er oppført på WADAs dopingliste som stimulant. Grunnen er at den skal gjøre deg mer motstandsdyktig mot kulde. (har ikke sett noen andre enn WADA påstå dette, selv ikke de som selger det, men det er uvensentlig så lenge den er på lista) Beklager om jeg har brutt reglementet til forumet. Moderator må gjerne fjerne eller be meg fjerne henvisningen til Phenylpiracetam. Viktig å understreke at INGEN av de andre nootropicsene jeg omtaler er på doping eller narkotikalista.

Citicolin - mener jeg opplever det forsterker effekten av nootropics generelt (de basert på racetam). 250 mg om dagen.

Så lenge det funker så kommer jeg til å bruke phenylpiracetam og citicolin, muligens bytte ut citicolinen med Alpha-GPC. Det er selvfølgelig også disse som koster mest. Dette er mine erfaringer. Ting kan funke anderledes på andre. Men det noopeptkræsjet jeg har beskrevet er det ikke bare jeg som har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...