Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tomat, agurk i romtemperatur, resten i kjøleskapet.

Bama.no:

Den beste lagringstemperaturen er 12-14 °C. Kjøleskap er derfor ikke et egnet sted for oppbevaring. Allerede ved 8 °C kan agurken få kjøleskade. Romtemperatur anbefales fremfor kaldt kjøleskap. Behold plasten på. Når agurken er skåret i, oppbevares den i kjøleskapet i en plastpose eller plastboks.

Husk! Oppbevar ikke tomater i kjøleskapet. Da mister de smak og sødme og konsistensen blir melen. La dem stå fremme på kjøkkenbenken. Da blir du i tillegg minnet på at det kanskje er på tide med en bruschetta eller en hjemmelaget tomatsaus til pastaen eller kjøttbollene til barna!

• 3 uker senere...

Annonse

Pakk alt ut av plasten og dediker ei hylle nederst i kjøleskapet til grønnsakene. Jeg putter alt inni der inkl tomat og agurk, salat, osv. Trikset er og ikke kjøpe mere enn at man klarer og eta opp det før det blir dårlig;) Løk, ligger neserst i skuffen sammen med hvitløk, purre osv, fordi det lukter og søpler..

plastposer, plast trekk osv avler kondens noe som bare fremskyder råtningsprossesen, etter hva jeg har funnet ut.. Agurken blir derfor avkledd, tomaten får seg en bolle, gulrota blir liggende i plast dunken, men uten pose.. osv..

• 2 uker senere...

Enig, med hva som er sagt over ang. egen hylleplass for grønnsakene.

Erfaringsmessig synes jeg at brokkolihodet holder seg best dersom man tar av plasten rundt den, og legger det inn i en ny plastpose med en liten skvett kaldt vann oppi. Det samme gjelder for salathodet. For brokkoliens del holder den fargen sin mye lenger, og salaten holder seg sprøere. Prøv det! :)

Tupperware bokser for grønnsaker holder faktisk grønnsakene gode kjempelenge :) Jada, har til og med testa med å la halvparten ligge i boks og halvparten i den originale boksen :p

Oppkuttet frukt har jeg i sitronvann, siler av- og porsjonerer i bokser med skrulokk på 240 ml. (Avent har slike pakker med bokser)

Disse blir da snacks på jobb for voksne/ skole for barna, og holder seg like fine i opptil 5/6 dager.

Enig med hva som er sagt ang. egen hylleplass i kjøleskapet.

Et tips: Erfaringsmessig så synes jeg salathode og brokkolihode holder seg best dersom man tar den ut av originalplasten og legger dem i en ny plastpose med en liten skvett kaldt vann oppi. Da holder brokkolihodet seg finere i fargen i litt lengre tid, og salathodet holder seg sprøere. Prøv det! :)

Tupperware bokser for grønnsaker holder faktisk grønnsakene gode kjempelenge :) Jada, har til og med testa med å la halvparten ligge i boks og halvparten i den originale boksen :p

Oppkuttet frukt har jeg i sitronvann, siler av- og porsjonerer i bokser med skrulokk på 240 ml. (Avent har slike pakker med bokser)

Disse blir da snacks på jobb for voksne/ skole for barna, og holder seg like fine i opptil 5/6 dager.

takk for frukttips! :) Her begynner eldste på skolen om et par uker, og hun er ikke spesielt intr i hele frukt, og brune eplebåter er bare å glemme! Aventbokser har man i drøssevis, da lillemann ikke er året enda.. :)

Annonse

Er det de "naturnes" eller hva de nå het-boksene?

Min yngste er straks 2, så jeg er ikke oppdatert lenger! :p

Naturnes er vel den maten til Nestle som man kan bruke oppatt boksene. Tror ikke de heter noe spesielt de boksene til Avent, men de er å få kjøpt på apotek og noen barneforretninger. De er til å fryse ned hjemmelaget middag og slikt..

Naturnes er vel den maten til Nestle som man kan bruke oppatt boksene. Tror ikke de heter noe spesielt de boksene til Avent, men de er å få kjøpt på apotek og noen barneforretninger. De er til å fryse ned hjemmelaget middag og slikt..

Ja, det var dé jeg tenkte på. Middagsboksene med lokk :p Men da skjønner jeg hvilke bokser dere mener!(y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...