Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har gått ned mye de siste ukene, har ikke slitt så altfor mye for det, men har trent en god del. Det er en meget spesiell begivenhet som skjer om 3 uker, og jeg ser at jeg har knapt igjen med tid. 7 kg på 3 uker høres for meg ganske ekstremt ut(det betyr jo over 2 kg i uken), og ikke tro at jeg er en av disse "siste-liten"-menneskene, og som ønsker at alt skal gå fort og enkelt. Men dette er veldig viktig for meg, og spørsmålet mitt blir da: er dette faktisk mulig?

Jeg forstår jo at kaloriinntaket blir svært lavt, og jeg bør trene i tillegg, men 7 - er dette i det hele tatt fysisk mulig? Jeg er 165 cm høy og veier 60 kg. 53 kg er min trivselsvekt, og jeg er villig til å gjøre MYE for å gå ned disse 7! Spørsmålet er, vil jeg klare det hvis jeg virkelig står på? Og hva ville dere ha spist om dere var meg? Kylling, fisk, annet rent kjøtt? Etter å ha gått ned dette kommer jeg selvsagt til å leve sunt igjen, da jeg vet at en så rask vektnedgang ikke er bra, og kommer til å tære mest på musklene.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10044-ned-7-kg-p%C3%A5-3-uker-fysisk-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, men jeg synes det er så teit at det bare er tallet på vekta som skal bety noe. Du synes det er ok å tære på musklene bare for å gå ned disse 7 kiloene, men ETTERPÅ skal du leve sunt igjen? Så har du allerede selv innrømt at det du har tenkt er en noe usunn tilnærming til å nå målet ditt.

Jeg ville heller hatt fokus på sunt (og nok) matinntak og noen gode treningsøkter disse tre ukene - og resten av livet ditt.

Sorry, men jeg synes det er så teit at det bare er tallet på vekta som skal bety noe. Du synes det er ok å tære på musklene bare for å gå ned disse 7 kiloene, men ETTERPÅ skal du leve sunt igjen? Så har du allerede selv innrømt at det du har tenkt er en noe usunn tilnærming til å nå målet ditt.

Jeg ville heller hatt fokus på sunt (og nok) matinntak og noen gode treningsøkter disse tre ukene - og resten av livet ditt.

Takk for svar, men lite hjelpsomt og ikke relevant for mitt spørsmål. :)

Annonse

Nå er det viktig å skille mellom fettvekt og vannvekt i mine øyer. Jeg har gått ned 5 kg på rundt 2 uker pga jeg har lagt til 6 timer mer trening i uka, og kuttet litt ned på karbsen, men ikke drastisk Dette er ikke 5 kg fett, men kanskje 1-2kg og resten vann ville jeg tippet. Varme+ svetter mer så svir man fort av litt vannvekt.

Nå er det viktig å skille mellom fettvekt og vannvekt i mine øyer. Jeg har gått ned 5 kg på rundt 2 uker pga jeg har lagt til 6 timer mer trening i uka, og kuttet litt ned på karbsen, men ikke drastisk Dette er ikke 5 kg fett, men kanskje 1-2kg og resten vann ville jeg tippet. Varme+ svetter mer så svir man fort av litt vannvekt.

Det har du rett i! Men om man mister ca. 2-3 kg. vann, er dette noe man ser på kroppen, eller blir det bare et tall på vekten? ;P

Det har du rett i! Men om man mister ca. 2-3 kg. vann, er dette noe man ser på kroppen, eller blir det bare et tall på vekten? ;P

Ja for mange kan de få kgene med vann være ganske avgjørnde til å se hardere/tørrere ut i kroppen. Men det er jo forbeholdt at man har en ok fett% fra før

Du skal slake vekk over 10% av kroppsvekten din på 3 uker, du kommer ikke til å klare å gå ned dette på en sunn måte. klarer du å gå ned 7 kilo på denne tiden er det mer vann og muskler som får tapt enn fett. Du skriver at du er villig til å gjøre mye for å nå målet, prøv heller å gå ned de kiloene på 7-10 uker i stedet, massivt kaloriunderskudd er ikke bra for deg.

Det er vel fysisk mulig, men selv om du skulle klare å gå såpass mye ned i vekt og beholde mest mulig fettfri masse vil du sannsynligvis legge på deg dette igjen rimelig kjapt etter endt diett, selv om en gjennomgangsartikkel jeg leste her om dagen faktisk pekte på at rask vektnedgang ikke alltid er forbundet med dårlig vedlikehold.

Uansett er det nødvendig med et meget lavt kaloriinntak for å gå ned så mye på så kort tid. PSMF eller en ketogen diett (no-carb) kan jo funke.

Uansett, kan jeg spørre hvorfor det absolutt må gå tre uker og ikke mer?

EDIT: Takk Aisha jeg skumleste tydeligvis 1. post.

Noen er villig til å skyte seg selv i foten bare for å få skoa til å passe...

;)

Gå ned så mye som mulig på tre uker - på riktig måte! Ikke bry deg om tallet på vekta, men hold fokus på å gjøre de rette tinga. PSMF og et fornuftig tilpasset treningsopplegg er rett medisin for deg. Les og lær i dag og begynn på omlegginga i ettermiddag.

:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...