Gå til innhold

Stopp på muskelvekst


Nilsen123

Anbefalte innlegg

Er 18 år gammel trent sia jeg var 15 år men siste året 17-18 er da jeg har økt mest i muskel masse. men nå er det på en måtte blitt stopp. er det noe tips til hva som kan hjelpe med fremgang igjen. har før 2 uker siden byttet ut noen øvelser eks benkpress til hantelbenk. men er det noen annet? hadde litt fett på kroppen når jeg bynte, det gikk bort mens jeg trente og økte i muskelmasse, har det noe med at jeg har før lite fett nå eller? :)

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Byttet ut benkpress med hantelbenk? Det øker hvertfall ikke muskelveksten. Legg opp treningsprogrammet ditt ut ifra basisøvelser! (knebøy, benkpress, markløft). Tren hver av de mere enn 1 gang i uken. Tren smart! Ikke maxløft HVER gang, selv om det kanskje er kult/fristende. Ha tålmodighet. Hvordan er kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ut benkpress med hantelbenk? Det øker hvertfall ikke muskelveksten. Legg opp treningsprogrammet ditt ut ifra basisøvelser! (knebøy, benkpress, markløft). Tren hver av de mere enn 1 gang i uken. Tren smart! Ikke maxløft HVER gang, selv om det kanskje er kult/fristende. Ha tålmodighet. Hvordan er kostholdet?

stoppet opp på benk, altså klarte ikke å øke mere så jeg begynte med hantel. løfter ikke maks tar 8 reps :) kostholdet er vell greit trur jeg. spiser kylling å ris til frokost, lønsj, mellommåltid og kvelds middag spiser jeg det jeg får servert :p tar en proteinshake etter trening(whey) og tar kreatin. holder meg langt unna sukker og goddis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 år gammel trent sia jeg var 15 år men siste året 17-18 er da jeg har økt mest i muskel masse. men nå er det på en måtte blitt stopp. er det noe tips til hva som kan hjelpe med fremgang igjen. har før 2 uker siden byttet ut noen øvelser eks benkpress til hantelbenk. men er det noen annet? hadde litt fett på kroppen når jeg bynte, det gikk bort mens jeg trente og økte i muskelmasse, har det noe med at jeg har før lite fett nå eller? :)

takk for svar :)

vekt og høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bare å spise mer. Mye mer... Kan ikke være mye muskelmasse på deg med den vekten :) desverre!

ikke veldig mye nei, men har liten fett prosent. spis som faen men går ikke opp i vekt heller :p men det som er så rart er at jeg løfter etn like mye eller mere enn venne mine som veier 10 kg mere og jeg har større muskler enn dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke veldig mye nei, men har liten fett prosent. spis som faen men går ikke opp i vekt heller :p men det som er så rart er at jeg løfter etn like mye eller mere enn venne mine som veier 10 kg mere og jeg har større muskler enn dem

Så målet er å sammenligne seg selv med andre da?:)

Eller er det muskelvekst/masse du er ute etter?:) Hvis du vil bli sterkere/større, så spiser du mer. Ikke se på sidemannen og si deg fornøyd... Hvis du skjønner ;)

Går du ikke opp i vekt= spiser du ikke nok

Øker du ikke i styrke= spis mer, forandre på treningen, evt ta deg pause hvis du trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så målet er å sammenligne seg selv med andre da?:)

Eller er det muskelvekst/masse du er ute etter?:) Hvis du vil bli sterkere/større, så spiser du mer. Ikke se på sidemannen og si deg fornøyd... Hvis du skjønner ;)

Går du ikke opp i vekt= spiser du ikke nok

Øker du ikke i styrke= spis mer, forandre på treningen, evt ta deg pause hvis du trenger det

har ikke så veldig lyst å øke fettprosenten heller.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei gjør ikke det men selv om jeg veier mindre så løfter jeg mere? :) spiser forsatt mye men vet ikke om det er fordi jeg ennu er under utvikling at jeg forbrenner så sykt mye?

har ikke så veldig lyst å øke fettprosenten heller.. :p

Noen har høyere forbrenning enn andre. Samme med styrke, slik er det bare. Det er ingenting som tilsier at to som er 175cm og en av de er 65kg og andre er 80kg. så er ikke det noe automatikk i at den på 80kg er sterkere.

Du trenger ikke øke fett %, du trenger å spise mat. Uten mat blir du ikke sterkere eller større. Den harde sannhet er at du sannsynligvis med dine 175cm og 65kg egentlig er nokså tynn og spinkel :) Desverre :)

Jeg er lavere enn deg og kunne aldri i livet tenkt meg å veid 65kg, da hadde jeg sett ut som en pipestilk i min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har høyere forbrenning enn andre. Samme med styrke, slik er det bare. Det er ingenting som tilsier at to som er 175cm og en av de er 65kg og andre er 80kg. så er ikke det noe automatikk i at den på 80kg er sterkere.

Du trenger ikke øke fett %, du trenger å spise mat. Uten mat blir du ikke sterkere eller større. Den harde sannhet er at du sannsynligvis med dine 175cm og 65kg egentlig er nokså tynn og spinkel :) Desverre :)

Jeg er lavere enn deg og kunne aldri i livet tenkt meg å veid 65kg, da hadde jeg sett ut som en pipestilk i min mening :)

Seffølgelig :) vil ikke kalde meg tynn og spinkel helt, vil også veie mere så spiser opptil 7 ganger om dagen.

Du er vell noen år gamlere enn meg å? Kan slenge ut et bilde, så kan du si noen meninger? :) takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seffølgelig :) vil ikke kalde meg tynn og spinkel helt, vil også veie mere så spiser opptil 7 ganger om dagen.

Du er vell noen år gamlere enn meg å? Kan slenge ut et bilde, så kan du si noen meninger? :) takk for svar

er selv 22år, 173cm og veier akkurat nå 80-82kg. Ideelt sett hvis jeg hadde slanket meg og fått vekk fett så ville det sett bra ut på rundt 75kg vil jeg tro. Altså 10kg mer enn deg.

Er ikke noe behov for bilde :)

Bare tenk på progresjon. Spis mat, øk vektene, reguler treningsprogram og kosthold deretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er selv 22år, 173cm og veier akkurat nå 80-82kg. Ideelt sett hvis jeg hadde slanket meg og fått vekk fett så ville det sett bra ut på rundt 75kg vil jeg tro. Altså 10kg mer enn deg.

Er ikke noe behov for bilde :)

Bare tenk på progresjon. Spis mat, øk vektene, reguler treningsprogram og kosthold deretter!

Jepp, tenkte bare bilde før tips på noe jeg burde forbedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppet opp på benk, altså klarte ikke å øke mere så jeg begynte med hantel. løfter ikke maks tar 8 reps :) kostholdet er vell greit trur jeg. spiser kylling å ris til frokost, lønsj, mellommåltid og kvelds middag spiser jeg det jeg får servert :p tar en proteinshake etter trening(whey) og tar kreatin. holder meg langt unna sukker og goddis!

Da må du gå ned i reps og øke antall sett. Ligg på 3-5 reps. Øker ikke mye av å ligge på 8reps eller mere i benk. Du må spise mere ja!

ikke veldig mye nei, men har liten fett prosent. spis som faen men går ikke opp i vekt heller :p men det som er så rart er at jeg løfter etn like mye eller mere enn venne mine som veier 10 kg mere og jeg har større muskler enn dem

Ville vært rart om du ikke hadde hatt liten fettprosent når du veier bare 65..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg. Jeg kan i hvert fall si hva som funket på meg da jeg stoppet opp. Jeg pleier å trene tre sett med fem repetisjoner i benkpress 3x5. Da det stoppet opp la jeg på mer vekt og kjørte fem sett med tre repetisjoner 5x3. Gjorde dette et par ganger før jeg byttet tilbake til 3x5, og oppdaget at jeg hadde økt i forhold til det jeg stoppet opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...