Gå til innhold

Kompresjonsklær for styrketrening


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg åpnet pakkene og er veldig fornøyd. Alt var som det skulle, det var kort leveringstid og jeg gleder meg masse til å prøve på trening i morgen. Om noen vil ha detaljene er det bare å kontakte meg.

Er hvertfall veldig behagelig å jogge i kompresjonsbukse når alt plutselig sitter mer fast på kroppen :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fitnesss
Ja, jeg vet hva mange av dere tenker - men jeg er ikke mot kompresjonsklær. Om jeg kjøper, så skal jeg ha dem under vanlig bukse :)

Så da lurer jeg på følgende:

1. Hva er det beste merket? Er det 2xu?

2. For 2xu heter jo alt løpebukser - har de noen reell fordel for styrketrening?

3. Kan de erstatte andre ting som varmer og støtter knærne?

Har funnet en som selger for sa 250-500,- per plagg :D

2xu er vanligvis dyrere på kompresjonsklær? Jeg har iallefall fra deres merke, men bruker det kun til løping. Under armour er et bra merke som jeg har hatt god nytte av til styrketrening, og enkelte av deres varianter støtter knærne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg en kjapp økt i går på overkroppen, og har noen "følelser". Det første jeg merket var at kompresjonstoppen ikke gjør noe som helst for å holde deg varm. "Temperaturregulering" går nok heller på at den passer på at du ikke blir *for* varm, for det var som å stå i bar overkropp. Når det gjelder det med blodsirkulasjon tror jeg faktisk den gjorde litt for meg. Jeg ble sliten på en helt annen måte enn vanlig, men det snodige var at jeg klarte å få *mer* melkesyre enn uten. Det jeg la merke til er at dette er første økten min på lenge der jeg ikke har blitt svimmel og fått tunnelsyn. Om det er fordi jeg transporterte oksygen bedre, om den holdt blodtrykket oppe, eller om jeg holdt meg kjøligere vet jeg ikke. For den saks skyld kan det gjerne være placebo-effekt. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd! I morgen er det markløft og rygg, så da kommer jeg til å kjøre med hele drakten, og på mandag er det knebøy og benk. Kommer tilbake med mer info om noen vil vite mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker joggedress jeg :)

Jeg skal ha joggebukse utenpå tightsen. Spørsmålet i denne tråden dreide seg ikke om joggebukse, for det vet de fleste at fungerer. Spørsmålet var om kompresjonsklær har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta en liten oppsummering til, andre dagen jeg trener med kompresjonsklær. Forrige økt trente jeg ikke ben, og hadde derfor bare genseren på. I dag hadde jeg begge deler (bukse utenpå, tenk!).

Jeg får definitivt en annen muskelkontakt med klærne på. Det kjennes ut som jeg treffer musklene bedre, noe dagens militærpress er et bevis på. I tillegg virker det som om den holder meg litt varm, samtidig som det kjennes ut som om det blåser på huden hele tiden. Ganske digg :) MEN - det snodige i dag var under markløft. Jeg ble egentlig ikke noe sliten i bena, men ga meg etter hvert fordi ryggen ikke fulgte med (note: bruk belte på toppsett fremover). Jeg var faktisk ikke sliten i bena i det det hele tatt, selv etter et sett med 150kg. Dette varte helt til jeg et par timer senere tok av buksen, og det kjentes ut som lårene mine plutselig ble oversvømt av melkesyre. Ikke like ille som det hadde vært vanlig vis, men siden alt kom strømmende med en gang var det en snodig følelse. Nå kjenner jeg faktisk at jeg har trent. At jeg ikke hadde noen melkesyrefølelse i bena i det hele tatt i flere timer etter trening er ganske rart, og jeg kan fremdeles ikke forklare hvorfor - men jeg kommer til å trene med kompresjonsklær fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Personlig trives jeg best med en kombinasjon av kompresjonstøy under trening og til restitusjon (ved restitusjon vil man kunne oppnå 30% økt oksygentilførsel).

Teit spørsmål incoming!

Hva mener du her? At man skal sitte i tightsen etter trening/på hviledager? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke dumt spørsmål ;) Ja, det kan man, for min del har jeg brukt det særlig i forbindelse med skader (strekk, overbelastning osv) eller om jeg har trent hardere økter enn normalt. Så da tar jeg på meg en Skins etter trening eller på hviledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...