Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er så frustrert over denne vekta jeg..:( For to uker siden hadde jeg gått ned akkurat 20 kg på grammet! Høres sikkert kjekt ut for mange men dessværre har jeg 20 til igjen! Så uken etter jeg nådde målet,altså forrige uke,så hadde jeg gått opp 2,5 kg:O fikk min måndlige visitt seff,men det pleier jo å forsvinne rimelig fort. Men det gjr det ikke denne gangen:O Er fremdeles en kg opp og jeg har ikke gjort noe mindre strukturert de siste to tre ukene,heller motsatt,vært ekstra streng med både kost og trening!

Trener styrke 4-5 ganger i uka ,typ ryp men noe flere øvelser innimellom eller noen andre øvelser,men det er det programmet jeg har gått ut ifra da. Og trener også en del intervaller -ca 3-5 ganger i uka og har alltid en tur en dag i uka så lenge været tillater det der jeg går 1,5-2 mil med tvilling vogn!

spiser 15-1700,de 1700 på treningsdager ,men ofte ligger jg under likevel hvis ejg har fått i meg nok proteiner på 1600 feks:)

så jeg lurer bare på hvorfor i alle dager det skal bli så vanskelig nå igjen å få vekta til å fortsette ned?!

Har nok å ta av:eek: Jeg blir så litt forjævla frustrert:P Måler også hver uke og målene er de samme ,men kjenner meg hoven og vannete i kroppen...har også en forkjølelse som ikke helt går over som jeg mistener kan være pollenallergi:meh:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9977-denne-vekta-alts%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk jobbet så langt i alle fall! :)

Jeg er av den oppfatning av at dersom du følger et fastsatt styrkeprogram er fire ganger i uka mer enn nok. Utover det synes jeg du burde "nøye" deg med høyst tre ganger intervalltrening. Du ligger såpass lavt på kaloriene at underskuddet i stor grad skapes der. More isn't always merrier. Ha litt ekstra kalorier på styrkedager, f. eks 1800. Disse kaloriene går til å restitutere og bygge opp muskulaturen og er absolutt nødvendig når du lever på underskudd.

Ellers ville jeg bare ha kastet hele vekta, helt seriøst. Jeg har ikke badevekt her hjemme, og jeg tror det hjelper meg til å ha en sunn tankegang rundt vekt osv. Sjekker fettprosenten annehver måned-ish, og så lenge den er som ønsket ser jeg ingen grunn til å veie meg. Kanskje hadde du ekstra mye vann (du sier jo selv du har en liten forkjølelse/allergi - og da holder man vann!), kanskje mye tarmfyll, kanskje er vekta litt ustabil osv. Sjekk denne; http://myrevolution.no/s/panikk-og-glede-over-vektoppgangeller-nedgang-over-natta/

Stress er heller ikke bra for vektnedgangen din. Slapp av og ha et avslappet forhold til både mat og trening! Kanskje trenger du en skikkelig oppkarbing? Vekten går ikke nødvendigvis lineært nedover, det går litt i rykk og napp og plutselig slipper det. Ta det med ro, fortsett som du har gjort (og det har da gitt resultater!) og pass på å få i deg nok og variert mat. Personlig hadde jeg god effekt av "utskeielser" annen hver uke, altså dager hvor jeg spiste 2600 kcal i steden for 1600. Spiste da sunn mat, bare i større mengder :)

Fantastisk jobbet så langt i alle fall! :)

Jeg er av den oppfatning av at dersom du følger et fastsatt styrkeprogram er fire ganger i uka mer enn nok. Utover det synes jeg du burde "nøye" deg med høyst tre ganger intervalltrening. Du ligger såpass lavt på kaloriene at underskuddet i stor grad skapes der. More isn't always merrier. Ha litt ekstra kalorier på styrkedager, f. eks 1800. Disse kaloriene går til å restitutere og bygge opp muskulaturen og er absolutt nødvendig når du lever på underskudd.

Ellers ville jeg bare ha kastet hele vekta, helt seriøst. Jeg har ikke badevekt her hjemme, og jeg tror det hjelper meg til å ha en sunn tankegang rundt vekt osv. Sjekker fettprosenten annehver måned-ish, og så lenge den er som ønsket ser jeg ingen grunn til å veie meg. Kanskje hadde du ekstra mye vann (du sier jo selv du har en liten forkjølelse/allergi - og da holder man vann!), kanskje mye tarmfyll, kanskje er vekta litt ustabil osv. Sjekk denne; http://myrevolution.no/s/panikk-og-glede-over-vektoppgangeller-nedgang-over-natta/

Stress er heller ikke bra for vektnedgangen din. Slapp av og ha et avslappet forhold til både mat og trening! Kanskje trenger du en skikkelig oppkarbing? Vekten går ikke nødvendigvis lineært nedover, det går litt i rykk og napp og plutselig slipper det. Ta det med ro, fortsett som du har gjort (og det har da gitt resultater!) og pass på å få i deg nok og variert mat. Personlig hadde jeg god effekt av "utskeielser" annen hver uke, altså dager hvor jeg spiste 2600 kcal i steden for 1600. Spiste da sunn mat, bare i større mengder :)

ja du har jo rett i mye du sier..men tarmfyll er det ikke:P Bommeloer titt og ofte,og oppgangen er der jo etter to uker enda?Så da betyr det jo at jeg har gått opp i mer enn bare vannvekt? Og spise mer vil jo bare føre til at jeg går opp i vekt ganske enkelt og det vil jeg ikke ikke...oppkarbiga har jeg en dag i uka. Jeg er helt avhengig av å se resultater på vekta fordi jeg har såppas mange kg igjen...hadde det bare vært feks 5-10 kg igjen til målet hadde jeg skulle tenkt på det men...jeg å veie for å se om det går rett vei...men denne forkjølelsen/allergien kan altså også være grunne til oppgang? Jeg føler liksom ikke at jeg skjønner helt hvorfor det blir sånn jeg:P Mister jo helt motivasjonen av dette:/

ja du har jo rett i mye du sier..men tarmfyll er det ikke:p Bommeloer titt og ofte,og oppgangen er der jo etter to uker enda?Så da betyr det jo at jeg har gått opp i mer enn bare vannvekt? Og spise mer vil jo bare føre til at jeg går opp i vekt ganske enkelt og det vil jeg ikke ikke...oppkarbiga har jeg en dag i uka. Jeg er helt avhengig av å se resultater på vekta fordi jeg har såppas mange kg igjen...hadde det bare vært feks 5-10 kg igjen til målet hadde jeg skulle tenkt på det men...jeg å veie for å se om det går rett vei...men denne forkjølelsen/allergien kan altså også være grunne til oppgang? Jeg føler liksom ikke at jeg skjønner helt hvorfor det blir sånn jeg:p Mister jo helt motivasjonen av dette:/

Hos meg er i alle fall allergi en stor faktor, men nå er jeg sterkt plaget. Før jeg fikk min andre kortisonsprøyte mot allergien måtte jeg veie meg hos legen for å finne doseringa, og da veide jeg 5(!) kg mer enn jeg hadde gjort to uker tidligere når jeg målte fettprosent osv. Men da følte jeg meg greit pløsete også. Forkjølelse og infeksjoner generelt vil kunne binde vann i ganske lang tid, avhengig av hvor langvarig og kraftig den var/er.

Å spise mer betyr ikke automatisk vektoppgang, hos de fleste som har levd på underskudd vil økningen i inntak stimulere til økning i forbrenning. Når jeg økte fra 1600 til 2200 fortsatte jeg å gå ned i vekt, og må nå ligge på 2500 for i det hele tatt å holde vekta. Ikke at jeg mener du burde legge deg så høyt, men det illustrerer hvordan kroppen tilpasser seg inntaket ditt. Hvis du ikke får i deg nok omega 3 foreslår jeg at du sørger for det, for mange (alle?) er det nødvendig med sunt fett for å forbrenne fett. Hos noen er også variasjon i kaloriinntaket en god hjelper, har du forsøkt dette? I steden for å ligge på 1600 fast varierer du mellom f. eks 1400 på en hviledag, 2000 på en treningsdag, 1300 på neste hviledag, 1900 neste treningsdag osv, men sørger for at ukesgjennomsnittet er stabilt :)

Gjest Jester

Jeg vil bare legge til at om du har gått ned 20kg så går kurven absolutt riktig vei, se på de store linjene og ikke så mye de små variasjonene. Så lenge du jenvt og trutt nå ikke går opp, men kun få svingninger og hovedtendensen over tid er nedover så gjør du ting riktig.

Det sier vel litt om hvor upresis vekta kan være....fortsett med det opplegget du kjører, bruk målebånd og speilbildet, så veier du deg heller litt sjeldnere....skal du ned 20 kg, så er det viktig at det skjer forandringer over flere måneder, ikke bare fra ei uke til en annen :)

Annonse

Hos meg er i alle fall allergi en stor faktor, men nå er jeg sterkt plaget. Før jeg fikk min andre kortisonsprøyte mot allergien måtte jeg veie meg hos legen for å finne doseringa, og da veide jeg 5(!) kg mer enn jeg hadde gjort to uker tidligere når jeg målte fettprosent osv. Men da følte jeg meg greit pløsete også. Forkjølelse og infeksjoner generelt vil kunne binde vann i ganske lang tid, avhengig av hvor langvarig og kraftig den var/er.

Å spise mer betyr ikke automatisk vektoppgang, hos de fleste som har levd på underskudd vil økningen i inntak stimulere til økning i forbrenning. Når jeg økte fra 1600 til 2200 fortsatte jeg å gå ned i vekt, og må nå ligge på 2500 for i det hele tatt å holde vekta. Ikke at jeg mener du burde legge deg så høyt, men det illustrerer hvordan kroppen tilpasser seg inntaket ditt. Hvis du ikke får i deg nok omega 3 foreslår jeg at du sørger for det, for mange (alle?) er det nødvendig med sunt fett for å forbrenne fett. Hos noen er også variasjon i kaloriinntaket en god hjelper, har du forsøkt dette? I steden for å ligge på 1600 fast varierer du mellom f. eks 1400 på en hviledag, 2000 på en treningsdag, 1300 på neste hviledag, 1900 neste treningsdag osv, men sørger for at ukesgjennomsnittet er stabilt :)

Såppas:O Jeg har ikke noe allergi som jeg vet om men har vært konstant tett,forkjøla,snufsete og snørrete og kløe i øyne og nese og hals osv. Så skal til legen for å finne ut av om det er noe pollenalergi eller noe.Ene dagen er jeg toppform ,andre dagen som eks i da,som jeg beskriver,pluss trøtt og veldig tett og slikt i hodet.huff:P Men får nok omega 3 ja:) skal prøve meg frem jeg,har vanskelig for å ligge på så lavt som 1300 altså,men får bare prøve meg litt frem fremover. Håper nå det vil slippe med nok vann og søvn jeg da:P

Jeg vil bare legge til at om du har gått ned 20kg så går kurven absolutt riktig vei, se på de store linjene og ikke så mye de små variasjonene. Så lenge du jenvt og trutt nå ikke går opp, men kun få svingninger og hovedtendensen over tid er nedover så gjør du ting riktig.

Ja du har helt rett,det er bare vanskelig å akseptere å ikke gå ned en kg hver uke når man er vandt med det:p men skal prøve å ikke bry meg så mye om de små variasjonene fremover...går jo nedover ,men hadde liksom håpet det skulle stoppe på i det minste den vekta jeg hadde før jeg putselig gikk opp. Skal sies at de 2,5 kg kom over natta og hadde tyedeligvis ikke planer om å forsvinne særlig fort igjen..og den kiloen som er igjen nå...ja jeg blir litt fortvilet hvis jeg å slite like mye som alle de andre kiloene for å få den av altså:p

Det sier vel litt om hvor upresis vekta kan være....fortsett med det opplegget du kjører, bruk målebånd og speilbildet, så veier du deg heller litt sjeldnere....skal du ned 20 kg, så er det viktig at det skjer forandringer over flere måneder, ikke bare fra ei uke til en annen :)

Ja jeg har jo selvfølgelig holdt på noen månder nå;)

Annonse

Gjest Jester
Ned 4,3 kg over natta,yes da! Herregud for en kropp:O betyr dette a alt var vann pluss at jeg gikk ned noe siste uken i tillegg?

Legg dette på minne til neste gang du går opp 1,5kg og ikke skjønner noe og blir stressa ;)

Det er den store helheten over tid som teller, og så lenge pila går nedover så gjør det ikke noe at det er litt små variasjoner opp og ned på veien ;)

Gjest Jester
Jeg gikk ned fra 90 til 70kg på ett halvt år da jeg kuttet ut kjøtt og meieri....bare for å dele min erfaring...så har det stabilitert seg på mellom 75-80 i senere tid...

og obs obs: følg nøye med hva slags fett du tar inn......

Hva ligger din bmi på nå?

Så du gikk ned i vekt av å kutte kalorier? Eller at du gikk ned i vekt med at du kuttet kjøtt og meieriprodukter men ble mer aktiv? Uansett er det ikke helt innenfor å si at "grunnen til at jeg gikk ned 20 kilo var at jeg kuttet kjøtt og melk" Enten har du kuttet kcal, eller så har du blitt mer aktiv, uansett om du slutta med kjøtt eller ikke.

Så du gikk ned i vekt av å kutte kalorier? Eller at du gikk ned i vekt med at du kuttet kjøtt og meieriprodukter men ble mer aktiv? Uansett er det ikke helt innenfor å si at "grunnen til at jeg gikk ned 20 kilo var at jeg kuttet kjøtt og melk" Enten har du kuttet kcal, eller så har du blitt mer aktiv, uansett om du slutta med kjøtt eller ikke.

vært aktiv fra jeg var født....jo grunnen var faktisk det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...