Gå til innhold

VEKTA styrer ?!


New Life

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvor mangen av dere som veier maten før den spises?

Evt hvilken matvare veier du og hvilken mat veier du ikke?

Hvorfor veier du du maten?

Hvorfor ikke?

Bruker du andre type målinger, veiing, øyemål eller lignende?

Fortell :)

Jeg veier alt.

jeg veier maten fordi da har jeg oversikt over hva jeg får i meg og hvis jeg vil gjøre noen endringer i kostholdet/treningen min så har jeg et god oversikt over hva jeg har og arbeide med.

Nei.

Jeg er på utkikk etter en god kjøkkenvekt grunnet den jeg har teller seg selv ned/opp ut ifra temperaturen på det man veier, Noe som ender i timevis med re-veiing... :

Kan du fortelle meg hvorfor du skriver med caps lock på i hver tittel? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier maten min (som oftest) for å ha en nogenlunde peiling på hvor mye av de forskjellige næringsstoffene jeg får i meg. Enkelt og greit :) Jeg bruker vekt, og av og til øyemål på frokosten, for da vet jeg ca hvor mye 100g ser ut ;)

Signerer denne. Synes det er greit å se på fordelingen av næringsstoffene og hvordan sulten endrer seg med aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier noe av maten, tar noe på øyemål og resten ser jeg på embalasjen - ganske lett å finne vekten hvis man deler en pakke i to eller tre osv :)

Gjør det rett og slett for å vite hva og hvor mye jeg får i meg :) Fikk en ganske stor "aha opplevelse" etter jeg begynte å måle/veie maten, så er nok litt vanedannende :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det tidligere når jeg telte kalorier. Jeg synes i utgangspunktet det er en uting å veie maten, men det finnes helt klart tilfeller der jeg synes det er vanskelig å annslå vekta. Tror nok jeg skulle hatt problemer med å finne antall mandler som skal til for å få 20g (selv om jeg ville tippet at det var 10nøtter)– og da har matvekten såklart sin funksjon.

Mitt syn på veiing av mat er at det er greit å gjøre for å skape seg en bedre forståelse av vekt på mat, på samme måte som man teller kalorier til man har blitt bedre til å estimere hvor mange kalorier man egentlig får i seg. Tror ikke det kommer noe godt utav å være helt nazi på det. Om man skal stille i konkurranse (evt prøve ut noe) så er situasjonen en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...