Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er straks ferdig med min fjerde uke med protein-diett (ikke faste) og trening (RYP grunnprogram). Jeg har mistet 1kg siden oppstart. Jeg får i snitt i meg 130g++ proteiner, 150g karbs og 50-60g fett gjennom dietten min hver dag. Jeg har sukker-allergi, det vil si at jeg styrer bevisst unna sukker, selv på lørdager, den dagen jeg har "diettfri".

Jeg synes vektnedgangen min har vært helt OK, men det er kanskje fordi fettet er blitt erstattet av muskler? Hvis jeg har klart å bygge 500g muskler i løpet av de fire ukene, så har nedgangen vært kurant, hvis ikke må jeg begynne å gjøre noe drastisk.

Både i går og i dag møtte jeg to venner jeg ikke har sett på over 2 måneder. Uten å nevne noe om diett, trening etc, har begge kommentert at jeg blitt veldig "tynn" i ansiktet. Når jeg sammenlikner før og etter bilder så stemmer dette, men magen min virker fortsatt like "rund". Spørsmålet er, hva må jeg gjøre for å brenne magefettet?

Jeg løper 4x4 intervaller med pulsklokke før hver treningsøkt. Jeg gjør dette tre ganger i uken. Er det noe galt med kostholdet mitt eller er jeg bare utålmodig? Hvis det finnes noen der ute som har gode hint og vink, tas dette i mot med et stort takk.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9789-er-min-fremgang-bra-eller-d%C3%A5rlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er som du sier mulig at fremgangen din er større enn vekta viser. Bruk heller målebånd for å sjekke fremgangen din. Og, som du også sier, vær tålmodig.

Det finnes ingen metode for å få bort fett på et spesielt sted. noen steder på kroppen er mer utsatt for fettlagring enn andre, og det er gjerne de stedene man ikke ønsker det skal være. Det forsvinner når du har ligget i underskudd lenge nok.

Takker for alle svar, virkelig :) Jeg var så dum at jeg ikke målte (jeg var ikke klar over det, så nybegynner var jeg :ninja: ), skal måle før trening i dag.

Det jeg tenkte på var kanskje at jeg bør endre 4x4 løpingen til løpe sakte men lenge (såkalt "fat burn" program som man finner på de fleste tredemøller).

Jeg skal fortsette med samme grunnprogram i to uker til og så skal jeg over på "ekstrem muskelvekst" programmet til RYP. Deretter skal jeg la det det gå fire nye uker og så får vi se.

Takker for alle svar, virkelig :) Jeg var så dum at jeg ikke målte (jeg var ikke klar over det, så nybegynner var jeg :ninja: ), skal måle før trening i dag.

Det jeg tenkte på var kanskje at jeg bør endre 4x4 løpingen til løpe sakte men lenge (såkalt "fat burn" program som man finner på de fleste tredemøller).

Jeg skal fortsette med samme grunnprogram i to uker til og så skal jeg over på "ekstrem muskelvekst" programmet til RYP. Deretter skal jeg la det det gå fire nye uker og så får vi se.

"fat burn" er ren svindel, det finnes ikke noe som heter "fettforbrenningssonen" når det kommer til puls. Dette kommer av en misforståelse av hvordan kroppen funker. Avhengig av aktivitetsnivå, vil en viss prosentandel av kaloriene som forbrennes komme fra kroppsfett. Og denne andelen er størst når vi sover, ikke når vi jogger btw. Så selv om større prosentandel av kaloriene du brenner ved lavintensitetskardio kommer fra fett, vil høyintensitetstrening forbrenne flere kalorier i løpet av døgnet, og det er dette som er viktig for total vekt/fettnedgang.

Så nei, å bytte fra 4x4 til lavintensitetskardio vil ikke være konstruktiv endring

Annonse

Prøv å sett intervalltreningen etter styrkeøkten, og ta 1 time kardio de dagene du har "fri" :thumbsup:

Takker for tips, men om jeg husker rett ligger denne endringen allerede inne i det neste programmet jeg skal over på; ekstrem muskelvekst (RYP).

Prøv å sett intervalltreningen etter styrkeøkten, og ta 1 time kardio de dagene du har "fri" :thumbsup:

Eller sett rolig kardio til etter styrketreningen når du allerede har brukt mye krefter, og ta intervalltreningen på egne dager der du er uthvilt, slik at du kan yte bedre :)

Bare for å komme med en oppdatering.

Min startvekt var 66.3 kg for fire uker siden, veide meg i dag, den er nå: 64.9kg. Konklusjonen er 1.7 kg på fire uker. Det er jo ikke verst, selv om magen ikke har blitt merkbart mindre. Får håpe at kroppen min begynner å ta av fett fra magen og ikke ansiktet i de kommende ukene. Hvis ikke kommer jeg til å se ut som en mumie :p

Annonse

M

Hvorfor spør du om hjelp da?

Fordi jeg følger det jeg mener er en god diett, med mye proteiner og overskrider aldri de 2.5K kalorier jeg skal i løpet av en dag, taster inn på diett.no. Helt nazi på dietten altså, følger bla. mange av rådene du har kommet med :-)

Hold ut litt mer enn 4 uker i første omgang. Umulig å gi råd ut i fra den informasjonen du gir, men om du spiser så strikt som du sier så bør vel det yte noen resultater. Ikke la underskuddet bli for stort om du skal gaine muskler.

Kommer med en ny oppdatering om et par uker. Deretter skal jeg forsøke med kreatin og gå med et energioverskudd :-)

Hehe, nei, har som jeg skrev sukkerallergi. Styrer bevisst unna sukker. Er så heldig at jeg har aldri vært glad i sjokolade, kaker eller smågodt. Har en svakhet for frukt derimot. Spesielt nå på sommeren. Da går jeg bajas.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...