Gå til innhold

Farlig å trene med skuldervondt?


Benedicte

Anbefalte innlegg

Fikk smerter i skuldra under frontheven i dag og måtte bare avslutte øvelsen. Har hatt vage smerter siden...Har slitt litt med skuldra i perioder og trent stort sett som normalt, det har gått over av seg selv. Men hva bør jeg gjøre? La være å trene skulder til jeg ikke kjenner noe smerte..eller bare fortsette som vanlig? Varmer alltid opp skuldre med lette vekter før jeg begynner så burde ikke stå på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk smerter i skuldra under frontheven i dag og måtte bare avslutte øvelsen. Har hatt vage smerter siden...Har slitt litt med skuldra i perioder og trent stort sett som normalt, det har gått over av seg selv. Men hva bør jeg gjøre? La være å trene skulder til jeg ikke kjenner noe smerte..eller bare fortsette som vanlig? Varmer alltid opp skuldre med lette vekter før jeg begynner så burde ikke stå på det...

I utgangspunktet bør du unngå øvelser som gjør vondt. Det beste er å oppsøke fysioterepeut eller annen behandler for å vurdere skaden, spesielt om det ikke gir seg etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg i kø bak Dikte her, og foreslår at du går overst på siden og klikker på "øvelser" og deretter på "skuldrer" og finner øvelser der som passer bedre. Kanskje Arnold press er en bedre sak, eller bare kjøre LYTP og push ups i en periode på 6 uker før du rolig begynner med skulderpress e.l igjen? Vær forsiktig med skuldrene, de er forferdelig utsatt vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si meg veldig enig med frk.hoel her. Skuldrene har alltid vært et hengepunkt for meg. Under vanlige sidehev knaste de hele veien, men byttet og til børgepress, og nå er det mye bedre! Varmer også godt opp med scapular push up og pull up, LYTP og bruker arnoldpress istedet for vanlig skulderpress (mer naturlig for rotator cuffen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...