Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på to ting..!

Jeg sliter med å få vektene i startposisjon i bl.a skråbenk og skulderpress med manualer. Noen som har bra tips til hvordan man får det til når man trener alene?

Jeg har også pleid i noen øvelser å kjøre tre sett til utmattelse, for så å redusere litt og litt på belastniongen og ta maks antall repetisjoner per vekt. Har dette noe for seg? :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9522-to-sm%C3%A5-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke gjør det allerede, kan du sette manualene på knærne og holde i manualene og trekke knærne opp samtidig som du legger deg bakover på benken. Når armene er utstrakte kan du ta knærne ned i vanlig posisjon. Dette gjøres ganske raskt, så det ser ikke så teit ut som det høres. ;) Det hjelper jo opptil en viss tyngde på vektene, men jeg følger med her om det er andre som har tips for når det blir enda tyngre...selv om jeg ikke benker såå tungt (enda).

Er vell noe i den duren jeg har prøvd på ja. I skråbenk vil det vell fungere etter litt øvelse kanskje, men hva med skulderpress? Er vell bare slangemennesker som vil klare å presse knærne helt opp til skuldrene? :p

Hva med å "slenge" manualene opp til skuldrene og holde dem der mens du står? Legge deg litt bakpå og trå til;)

Høres teit ut, men det fungerer med relativt tunge vekter. "jukse-biceps-curl" om du skjønner;)

Jeg gjør dette når jeg skal ta skulderpress og det fungerer helt utmerket ;) Hvis jeg skal ta skråbenk så "sparker" jeg de opp en og en ved å knee opp vektene.

Annonse

Det fungerer veldig bra til en viss grense. Selv klarer jeg fint å få opp 38kg-hantlene til både incline og sittende, men ikke pokker om jeg får opp 42kg-hantlene. Det er litt kjipt, for 38kg er for lett og 42kg er det tyngste på stedet jeg trener. Slik vil jeg tro det er for mange andre også siden bryst er sterkere enn skuldre.

Da får du gå over til skråbenk med stang, trene på å få opp vektene eller få hjelp av en person til å løfte de opp for deg.

Er vell noe i den duren jeg har prøvd på ja. I skråbenk vil det vell fungere etter litt øvelse kanskje, men hva med skulderpress? Er vell bare slangemennesker som vil klare å presse knærne helt opp til skuldrene? :p

Synes det er enklest å knee opp til skulderpress jeg, sparker da manualene opp og gir dem fart så jeg får dem helt opp (bare om å gjøre å beregne kraften som skal til riktig, så ikke vekten faller ned på baksiden igjen, det er aua i skulderen). Jeg løfter dem ikke helt opp med knærne nei, da må man nok være slangemennske (og ha ekstremt ugunstig bygning for knebøy :p )

Benkpress tar jeg på flat benk, og da setter jeg manualene på knærne og ruller meg bakover i fosterstilling, dét ser nok smart ut :D Men dette er riktignok bare min håndtering av stusslige tikilosmanualer :oops:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...