Gå til innhold

halvocat

Medlemmer
  • Innholdsteller

    127
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om halvocat

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei. Jeg har tidligere fått beskjed om at når man tar benkpress skal man stoppe når armene er i 90 grader. Men i dag kom en kamerat til meg og sa at det var jo juks. Så jeg lurer på, hvor langt ned bør man senke stanga?
  2. Det vet jeg faktisk ikke..! Hentet det bare ut fra det "0-9 pullups på 12 uker" som ble skrevet om her..! Ikke noe å satse på mener du?
  3. overlapper? ¨åssen da? får ta en titt i øvelses oversikten;)
  4. oiii! så ikke sån ut i skrive boksen:P kopierte bare fra excel..! får prøve å skrive d inne for hånd i steden:P dag 1: Benkpress - 8 reps Pullup - max reps + 30 sek negativ Benkpress - 8 reps Pullup - max reps + 30 sek negativ Benkpress - 8 reps Pullup - max reps + 30 sek negativ Benkpress - 8 reps Pullup - max reps + 30 sek negativ Benkpress - 8 reps Skråbenk - 3x8 reps Flyes - 3x8 reps Skulderpress med hantler - 3x8 reps Sidehev - 3x8 reps Facepulls - 3x8 reps Dips - 5x8 reps Biceps Curl - 5x8 reps Dag 2: Markløft - 5x8 reps Ro smalt grep - 5x8 reps Rygghev 3x15 re
  5. Sitter her å grubler på å endre treningsprogrammet mitt..! er veldig klar for å klare en pull up før jul, noe som ikke er et realistisk mål om man ikke øver på d:p Har stjålet litt fra 0-9 pullups på 12 uker artikkelen, og kommet frem til et mulig oppsett... Setter stor pris på eventuelle tips til endringer ettersom jeg ikke er spesiellt klar for å bli bitt av kukerundt basillen:p Skrev inn programmet en gang til litt lenger nede, da det ikke funket spesiellt bra å kopiere rett fra excel:P
  6. har en følelse av at fremsiden av leggen er "for kort". Kommer ikke helt ned uten vekt og om jeg holder meg fast i noe for å holde balansen en gang..! så tipper at ryggsmertene kommer av feil måte å løfte på på en eller anna måte... veit ikke... får filme neste gang eller noe, så får vi se:)
  7. er nok bare meg som er en anelse utolmodig:P Får bare ta tiden til hjelp og prøve å feile som alle andre;)
  8. Har jo prøvd å regne litt på det, men er ikke så lett å vite hvor mye man forbrenner f.eks på en typisk håndballtrening..! Tror ikke det nei. Spiller hun for UiS volley eller? Jeg er ikke så veldig seriøs..! Har bare spillt volleyball på hobbybasis før, og begynnt med organiserte treninger for bare noen måneder siden..! Men er himla ivrig når jeg først er på trening. Utrolig hva slags effekt bare en ball kan ha på energinivået:P
  9. Var vell egentlig det jeg konkluderte med selv også. Hence jakten på et alternativ;) Men kan jo hende det holder å bare tenke over hva jeg putter i munnen, og passe på at proteininnholdet i maten er høyt nok?
  10. Hørtes ikke dumt ut egentlig..! men hva er et fornuftig kcal nivå å ha som base?
  11. Jeg har lekt med tanken om en periode på psmf for å få ned fettprosenten i en fei. Men tror rett og slett ikke det vil være mulig å gjennomføre med oppkjøring til både håndball og volleyball og jobb og skole som skal balanseres på så lite kalorier..! Og om man da skal ha overskudd til litt styrketrening inni mellom og så trenger jeg nok litt mer og gå på..! så jeg lurer på; finnes det noen alternativer noen kan anbefale?
  12. Teknikken min er sikkert ikke helt der den burde være på knebøyen, men jeg har en tendens til å kjenne det mer i ryggen enn i beina..! Jeg har derfor valgt å erstatte knebøyen men beinpress. Så jeg lurer litt på om jeg taper noe på det?
  13. Er vell noe i den duren jeg har prøvd på ja. I skråbenk vil det vell fungere etter litt øvelse kanskje, men hva med skulderpress? Er vell bare slangemennesker som vil klare å presse knærne helt opp til skuldrene?
  14. Jeg lurer på to ting..! Jeg sliter med å få vektene i startposisjon i bl.a skråbenk og skulderpress med manualer. Noen som har bra tips til hvordan man får det til når man trener alene? Jeg har også pleid i noen øvelser å kjøre tre sett til utmattelse, for så å redusere litt og litt på belastniongen og ta maks antall repetisjoner per vekt. Har dette noe for seg?
×
×
  • Opprett ny...