Gå til innhold

Knekkelyd i kne ved feks knebøy!


Obrero

Anbefalte innlegg

Vil ikke oprette veldig lik tråd, får spørre her:

Jeg får sånn knekke-lyden i begge skuldrene (chestpress og skuldrepress på maskin) når jeg løften minivekt (5kg :p). Det gjør ikke noe vondt, men er litt irriterende. Men går det over etterhvert når jeg blir (kanskje en dag:wub:) sterkere? Hvis det ikke går over, skal man til lege eller?

Om du skal kontakte noe som helst ville jeg tatt kontakt med en fysioterapeut, legen kan antagelig vis ikke hjelpe deg. Knekking i skuldre kan ofte være en del av en labrumskade (ikke ulikt meniskskade i kneet). Siden du ikke har vondt er ikke skaden din alvorlig, men det kan være en god ide å sørge for å ha god kontroll på rotatorcuffen og skulderbladbevegelsene for å hindre mer stress enn nødvendig på labrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres bra ut! Gikk bra på knebøy idag med 5kg ekstra fra forrige gang, så regner med det går bra :) Jobber som tømrer, og der er det vanlig med miniskplager, men får håpe jeg slipper dette :)

Har også knekkelyd i ankelen, fikk det helt plutselig for en stund tilbake. Men den ene gangen jeg var på trening, kom knekket/klikket i hvert steg jeg tok, utrolig irriterende. Så booka time med naprapat der på senteret, han sa det var ikke så mye å gjøre med det. Hans forklaring var at det var sen/sener som ligger over beinet å klikker seg fram og tilbake i posisjon, dette kan komme av en overbelastning i mitt til tilfelle, jogga fjelltur med vans sko, siden jeg glømte joggesko hjemme :p Ikke det smarteste jeg har gjort! Tipsene hans var å prøve med god uttøyning både før og etter trening en liten periode for å se om det hjalp, varme opp på andre måter enn bare f.eks tredemølle. Kjøre på med sykling, skimaskin og slik innimellom. Styrketråkk også på tredemølle, begynn med høy intensitet for deretter å gå ned til rolig joggetempo hvor man da vil få styrketråkk.

Du sier du er tømrer, dette kan også ha mye å si hvis du går mye på betong osv, kjøp deg gelesåler til å legge i verneskoene. Dette får du som regel gratis sammen med arbeidstøy å div utstyr, regner med du slipper å kjøpe dette selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Har ikke teknikken 100% inne, så holder meg unna maksløft.

Men har merket hvor tungt jeg kan løfte før knærne svikter innover så

løfter ikke mye i det vektområdet.

Øker heller sakte og sikkert :)

Har ikke hatt meniskskader men det kneet som er problemet har jeg bristet/revet av

leddbandene (dem som er på sidene av kneet) i skiulykke for mange år siden.

Merker ikke noe av det nå, og har ikke problem/smerter ved vridning, låsing eller svikt.

Skal passe på kneet og terpe på teknikk fremover :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...