Gå til innhold

Proteinshake etter løping også?


Simaja

Anbefalte innlegg

Jeg både løper og trener styrke, og som oftest tar jeg en shake etter styrkeøktene om det er lenge til skikkelig mat, men lurer på om jeg skal ta etter en løpeøkt også? Vil en shake etter en løpeøkt gi bedre restitusjon eller muskelvekst?(sterkere "løpe-muskler") :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du før? Isåfall ikke nødvendig. Spiser du etterpå? Isåfall ikke nødvendig.

Jeg løper gjerne før frokost, så om jeg spiser noe blir det et halv eple og et glass vann, og jeg pleier å miste matlysten av å trene, så blir nok ikke mat med det første etter en løpeøkt.

Jeg har jo lest at karbo er bedre etter hard utholdenhetstrening, men samtidig har jeg en mage jeg absolutt vil ha flat, og da hørt noe om at da bør jeg ikke spise karbo rett etter trening. Sant eller bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kjører en skikkelig kardioøkt hvor du tømmer glykogenlagrene tenker jeg det er hensiktsmessig med litt gode karbs. Havregryn eller lignende. Du sier også at du løper før frokost; da regner jeg med du spiser denne etter løpeturen ;-) Her kan du forsåvidt bruke Shake som supplement dersom du totalt sett ønsker å balansere kostholdet ditt mer mtp. Protein vs karbo. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er hva du spiser iløpet av hele dagen.

Det kan diskuteres opp og ned i mente om det er bedre for muskelvekst og restitusjon, for din del har det ingenting å si :)

Ikke tenk på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...