Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Er selv veldig svaj i ryggen og for meg har det hjulpet å styrke opp korsryggen og magen... Mageøvelsen jeg gjør er i slynge, bare pass på at du ikke svajer ryggen når du går tilbake i startposisjon så kommer du ikke til å oppleve noen knekk i ryggen :post-14492-14440873289814_thumb.jpg

post-14492-14440873289574_thumb.jpg

• 3 uker senere...
Skrevet

Uansett mageøvelse, STRAM rompa i tillegg til magen! Du vil kjenne at det ikke er like lett å synke i korsryggen hvis du strammer rompa så hardt at det kjennes ut som du utvikler sprettrompe på få sekunder..

Skrevet

En annen mageøvelse (litt modifisert) du kan forsøke som jeg bruker mye på pasienter med svai korsrygg som sliter med korsryggsmerter.

- Ligg på ryggen på f eks en treningsmatte

- Bøy 90 grader i hofter og knær

Dette er utgangsstillingen for de ulike vanskelighetsgradene av øvelsen. Du skal presse korsryggen ned i underlaget (eventuelt hold en hånd under så du kjenner du presser imot) og holde den slik gjennom hele øvelsen. Mister du presset er øvelsen for tung. De ulike vanskelighetsgradene:

1. Strekk det ene benet ut ved å skli foten langs underlaget (ligg gjerne på enden av matta så det ikke blir så mye friksjon). Veksle med å bytte ben.

2. Strekk ut det ene benet uten at det rører underlaget. Veksle med å bytte ben.

3. Strekk ut begge bena samtidig. Når du klarer den har du nok spenn i magemusklene til å hindre for stor svai i korsryggen. Gratulerer ;)

Og som Oaz sier, kjør på med rumpetrening! Stramme hoftebøyere kan absolutt også gi svai rygg, men om de er testet og funnet lange er det ingen grunn til å tøye på dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...