Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er selv veldig svaj i ryggen og for meg har det hjulpet å styrke opp korsryggen og magen... Mageøvelsen jeg gjør er i slynge, bare pass på at du ikke svajer ryggen når du går tilbake i startposisjon så kommer du ikke til å oppleve noen knekk i ryggen :post-14492-14440873289814_thumb.jpg

post-14492-14440873289574_thumb.jpg

• 3 uker senere...

En annen mageøvelse (litt modifisert) du kan forsøke som jeg bruker mye på pasienter med svai korsrygg som sliter med korsryggsmerter.

- Ligg på ryggen på f eks en treningsmatte

- Bøy 90 grader i hofter og knær

Dette er utgangsstillingen for de ulike vanskelighetsgradene av øvelsen. Du skal presse korsryggen ned i underlaget (eventuelt hold en hånd under så du kjenner du presser imot) og holde den slik gjennom hele øvelsen. Mister du presset er øvelsen for tung. De ulike vanskelighetsgradene:

1. Strekk det ene benet ut ved å skli foten langs underlaget (ligg gjerne på enden av matta så det ikke blir så mye friksjon). Veksle med å bytte ben.

2. Strekk ut det ene benet uten at det rører underlaget. Veksle med å bytte ben.

3. Strekk ut begge bena samtidig. Når du klarer den har du nok spenn i magemusklene til å hindre for stor svai i korsryggen. Gratulerer ;)

Og som Oaz sier, kjør på med rumpetrening! Stramme hoftebøyere kan absolutt også gi svai rygg, men om de er testet og funnet lange er det ingen grunn til å tøye på dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...