Gå til innhold

Tynn, men vil trene..


vilbli

Anbefalte innlegg

Og har null peiling :p

Jeg er 23 år, veier 48-49kg å er 161cm. Vil vel kalle meg slank, men jeg eier ikke en muskel på kroppen så føler meg ikke "fit", for å si det sånn.. det som er der er fett, men bør vel heller ikke gå noe mere ned i vekt- hva gjør jeg da!? :p

vil bli litt strammere og mer muskuløs!

kan legge til at jeg har spaltede magemuskler etter 2 barn, disse aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med! :p

håper noen vil hjelpe meg litt på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk ikke verre enn hva StineB sier. Du bør kanskje aller helst legge på deg litt, og det kan du gjøre i form av muskelmasse ved å trene styrke. Det du trenger å gjøre er å spise. Det er ikke så veldig krevende ;) Mye og riktig mat, og du vil sørge for at du ikke går videre ned i vekt ved å trene, og ved å trene styrke vil du også kunne legge på deg muskelmasse fremfor fett, noe du ikke skal være redd for. Du må bare sørge for at energi inn = energi ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) men skal jeg fokusere på protein eller karbohydrater? og kan jeg bare kjøre på med styrketrening?

Begge deler :) Du må ha alt for å bygge om du er slank. Og trene mye styrke ;)

Er slank selv, og trener for å øke, og siden mars nå har jeg lagt på meg snart 5 kg ;) Så det går.

De delte musklene dine skal du IKKE trene via situps og andre harde øvelser. Det kan gjøre det verre, men du kan trene; Planken :)

Har dette selv..også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn forsiktig (litt belastning bare)og lær deg å gjøre øvelsene riktig. Følg et program. Sjekk f.eks ut nybegynnerprogrammet til RYP. Sørg for å få fullverdig protein, karbohydrater og fett i hvert måltid, og spis når du er sulten og til du er mett. Her er en øvelsesguide.

Tech Nutrition - Øvelsesguide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg nå plutselig får lyst på to pakker riskaker da? (nesten bare karbohydrater)

Må jeg da spise egg samtidig for å få inn litt fett og proteiner også? :p

det er nettop for å forhindre at du får lyst på riskaker utenom måltider du skal spise grønnsaker (helst) til måltidet. Ja, det er lurt for å senke GI. Riskaker har høy GI. Du vil snart bli sulten igjen. Eller, rettere sagt, du vil ikke bli mett på riskaker. Så da kan du likegodt spise skikkelig når du er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nettop for å forhindre at du får lyst på riskaker utenom måltider du skal spise grønnsaker (helst) til måltidet. Ja, det er lurt for å senke GI. Riskaker har høy GI. Du vil snart bli sulten igjen. Eller, rettere sagt, du vil ikke bli mett på riskaker. Så da kan du likegodt spise skikkelig når du er sulten.

Elements Challenging the Glycemic Index - AlanAragon.com - Fitness Based on Science & Experience

Glykemisk indeks kan ikke brukes til noe, og så lenge mengden karbohydrater og kalorier er lik så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...