Gå til innhold

Trenger motivasjon!!!


vilblisterk

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager klarer dere som er på diett å leve med lavkarbo og å leve sunt hver uke? Jeg er i perioder veldig flink men så så går jeg stadig på en smell også.. Har prøvd å kjøre en diett over tid nå for å få ned fettprosent, det innbærer mindre karbohydrater og karbokilde er hovedsaklig stort sett frukt og grønt, samt litt potet/søtpotet. Jeg merker jeg blir både sur og gretten og sugen når jeg ligger lavt på karbo.. Og blir jo så fort full av melkesyre ved kondisjonsaktiviteter... Og en liten utskeielse så hopper jo vekten opp igjen nesten til utgangspunktet..

Likevel har jeg fått resultater og gått ned en del i fett%, er ca rundt 20% nå.. men sliter for å komme noe lengre ned.. Stått stille en stund så da falt motivasjonen.. Hva motiverer deg til å fortsette når du "møter veggen" ? :) jeg har egentlig lyst å komme ned mot 15%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Detsom motiverer meg er når dietten fungerer. Altså når du ligger akkurat så lavt at "karbosuget" forsvinner. Det tar noen dager med strikt kontroll, men så er du plutselig i flytsonen. Digg med biff, kylling, kalkun, sinekjøtt egg, laks, torskefilet, reker og bøttevis med ferske grønnsaker. Kutt ut frukten om du sliter med å komme i dytten.

Når du er i flytsonen, så kan du flørte med litt karbs - men bare litt.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med linjemannen.

Veier meg også hver morgen, 0545 uka gjennom. Som Linjemannen nevner, når du først kommer SKIKKELIG igang, savner du ikke karbyhydater ( hydrokarboner som kollega kaller det ) noe spesielt.

Spiste 2 kuler is igår, ifbm en festmiddag. Uvel enda...

PS - interessant det du nevner om melkesyre. Jeg trodde det var " alment kjent " at lav karbo fører til lite / svært lite melkesyre. Jeg klarer IKKE presse meg i melkesyreproduksjon etter 10mnd på strikt lavkarbo, der jeg i praksis er i ketose i snitt 6 dager pr uke. Sliten blir jeg, javisst, men skikkelig melkesyre klarer jeg ikke hverken ved styrke, løping eller sykling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :) Imponert at du har klart å holde deg i så strikt lavkarbo over så lang tid!! Når kroppen tilvenner seg tilstanden vil det vel bedre seg.. Har hørt at det kan fungere fint med utholdenhets idretter med lavkarbo men kroppen trenger en tid å tilvenne seg det.. Er nok ikke så tålmodig av meg :) Ellers er det jo masse god mat så det er ingen problem, men for min del er det søtsuget som er verst.. Og jo mer ekstremt jeg kjører jo større sprekker blir det når jeg først går på en smell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...