Gå til innhold

Hvordan spise og trene for å få mindre lår?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på snart 20 år og synes lårene mine vokser mer og mer. Jeg er veldig smal i midjen og har en veltrent overkropp. Jeg trener ca 4-5 ganger i uka, både kondisjon og styrke, men jeg har ikke hatt så mye fokus på ben de siste 3 månedene. Uansett hva jeg gjør, så minsker ikke lårene.

Til daglig har jeg et sunt kosthold!

Har dere noen tips til hvordan jeg burde trene? Burde jeg trene MYE styrke på bein eller mest kondisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi få se ett bilda av lårene, bare av ren nyskjerrighet om de faktisk er store eller ikke? :)

Om det er muskelløse bein, er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å droppe beintreningen. Men da vil det fort gå over til fett, som kan jogges/svømmes/sykles bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Det er veldig vanskelig å gi noen råd når man ikke vet hvilket utgangspunkt du har, det er forskjellige råd til en som feks veier 80kg på 1.60 og en som veier 50kg på 1.60.

Kondisjonstrening er vel den treningsformen som er minst muskelfremmende, samtidig som du må ned i fettprosent. Nå har det seg slik at jenter generelt samler veldig mye fett på beina, og det er gjerne det aller siste fettet som forsvinner.

Avhengig av hvilket kaloriforbruk du har, må du selvsagt ha et kaloriunderskudd for å redusere fettmassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en "mistanke" om at det er kostholdet som er "synderen", selv om det skal sies at du ikke har SÅ veldig store lår. Husk at det faktisk er nødvendig med en viss mengde fett på en kvinnekropp for at den skal fungere. Når det er sagt, hva spiser du i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser enten havregryn eller 2 fiberik knekkebrød til frokost, til lunsj spiser jeg som regel omelett med 2 egg, 3 skinkeskiver, litt squash og tomat. Til middag er det som regel kylling, fisk, brokkoli/blomkål/ salat. Noen ganger kjøttdeig, men bruker som regel karbonadedeig. Er ikke hver dag jeg spiser kveldsmat, men bruker som regel å spise 2 fiberik knekkebrød til kvelds hvis jeg er sulten + en frukt. I helgene kan det hende jeg spiser litt annerledes, men prøver å spise nogenlunde det samme. Drikker som regel vann hvis jeg drikker noe, og sjelden brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg som en ekspert, for det er jeg ikke. Men jeg vet at blant annet Lyle McDonald snakker om hvordan jenter faktisk mobiliserer fett fra overkroppen og lagrer det på underkroppen - særlig på låra.

post-36-14440859129932_thumb.jpg

post-36-14440859130251_thumb.jpg

post-36-144408591307_thumb.jpg

Hentet fra boka til Lyle.

Kanskje det kan være en idé å prøve å redusere litt på karbohydratene og erstatte dem med litt mer protein og evt. fett? Og om det ikke skulle gå, så kan det være at du må redusere litt på kaloriene. Men jeg ville kanskje prøvd å bare endre sammensetningen først før en kalorireduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]33085[/ATTACH]

Det er så mye forskjellige meninger om å trene styrke og ikke. Men er jo selvfølgelig individuelt også.

Syns dere jeg skal satse på kondisjon da?

Synes det så ut som to fine muskeløse lår jeg. men om du vil ha litt mindre. Skru litt ned på beintrening og øk kondisjons nivået ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg er ei jente på snart 20 år og synes lårene mine vokser mer og mer. Jeg er veldig smal i midjen og har en veltrent overkropp. Jeg trener ca 4-5 ganger i uka, både kondisjon og styrke, men jeg har ikke hatt så mye fokus på ben de siste 3 månedene. Uansett hva jeg gjør, så minsker ikke lårene.

Til daglig har jeg et sunt kosthold!

Har dere noen tips til hvordan jeg burde trene? Burde jeg trene MYE styrke på bein eller mest kondisjon?

Hva skyldes den økte str på bena da? Er det fett eller muskler du har bygget på dem og hva vil du bli kvitt? Fett? Muskelmasse? Eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Silje Mariela tar opp akkurat dette i dette innlegget :)

Vil anbefale deg å prøve Femme Fatale, det er et komplett kosthold og treningsopplegg for jenter som vil ha en lavere fettprosent :) Det er knall hardt, men det funker som bare rakkern! :D

Femme Fatale kan du lese mer om her :) Der finner du også link til mer info og hvordan du kan bestille om du er interessert :) Jeg har ikke angret, og har i tillegg kjøpt FF Viderekommende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent aktivt i mange år, men jeg vet ikke hva den økte strl skyldes. Har nok muskuløse ben, men i det siste syns jeg de har blitt større. Så tror det er fett som har økt strl på låra i det siste.

Jeg vil nok bli kvitt fett!

Tusen takk for tipset om Femme Fatale :) det skal jeg undersøke : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...