Gå til innhold

Å holde fokus!


S.O.T

Anbefalte innlegg

Tar meg selv i å være ganske tankeløs iblandt - sitter og tenker på mat, trening og dietten jeg er på. Plutselig står jeg med hodet inni frysern, med skeia dypt begravd i is, kake eller whatever jeg måtte finne! Det er så unødvendig, og blir sittende igjen med en crappy følelse etterpå. Liker ikke den ettersmellen, likevel gjør jeg samme feilen, gang etter gang. Skal ikke være så vanskelig å spise det jeg får fortalt, vel? Når jeg VET at det er det som skal til. Som i dag, spiste grøten min kl 05, biffstrimler og eple kl. 08, men er hjemme med sønnen i dag.. Kommer med lys stemme fra han: Skal vi bake? og jeg tenker ikke engang, jaa det gjør vi. Til mitt forsvar, laga Kristine Webers proteinpannekaker.. Så direkte feil ble det ikke, men allikevel. Må gå an å skrape sammen litt viljestyrke, og gjøre det en blir fortalt! Nå skal jeg hive pjokken opp i bæremeisen, og pelle meg ut. Så irritert en kan bli over denne maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du ikke har i skapet kan du heller ikke spise.. Kast mannskjitn. Evt. ha det i skap, frysere o.l. det er et tiltak å komme seg til. Nede i kjelleren eller lignende. Alternativt kan du fylle skapene med sunne substitutter som fyller suget. Mager vaniljekesam med halvfrosne bringebær er mye bedre enn all verdens Ben & Jerrys;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er jeg også, men jeg kjøper mye frukt!

Selv om det sikkert ikke er så sunt å spise kilovis med frukt, så er det vel bedre enn å knaske is og sjokolade:D

Ting jeg liker å ha klart til slike situasjoner: Havrevafler søtet med stevia (jeg elsker bakverk, så dette er en fantastisk løsning), røde druer, fun light saft, røde epler, ananas, cashewnøtter og mango.

Bare ikke ha alt på en gang, for jeg tror jeg hadde klart å spist det meste (rart hvor mye en kropp kan romme) :p

Men.. det ER lov å skeie ut en gang i blandt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det problemet selv. Jeg har frysern full av ben&jerry og skapet fullt av kakemenn. Men det røres aldri før planlagt refeed. Det er her vilje og kontroll kommer inn i bildet. Om du ikke legger opp dietten slik at det er rom for litt kosing innimellom så tror jeg aldri noen vil klare å holde det kostholdet over tid. Om du går på slike smeller igjen og igjen så kan det være lurt å sette seg ned å se hva som kan endres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe når det gjelder det så får jeg opp i hode mitt noen ganske dårlige grunner for det jeg gjør.

Eks: Jeg vil ha is, 100g is inneholder ca 250g kcal, istedenfor dette kan jeg spise 5epler eller 2,5 bananer. Blir jeg glad inni meg av banen? neeeeh, blir jeg glad inni meg av is? yeeeeh:unsure: såååå da blir det isen da:p Meeen så skjer det dumme, når jeg har først sprukket og valgt isen for det mer sunne, så får jeg en slik tanke. NÅ HAR JEG JO SPRUKKET, såååe, da gjør det ikke noe at jeg spiser denne sjokoladen som inneholder 500kcal og denne.... så blir det en ond dag, og jeg døøøør av skam:oops:

I ukedagene er jeg kjempeflink på det å holde meg i nakken, pga rutinene. Men i helgene har jeg ingen rutiner, jeg sover lenge og er mye ute med venner. Og da blir det masse feeeils fra min side:thumbsdown:

Men da blir du jo ikke mer glad av isen enn bananen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det problemet selv. Jeg har frysern full av ben&jerry og skapet fullt av kakemenn. Men det røres aldri før planlagt refeed. Det er her vilje og kontroll kommer inn i bildet. Om du ikke legger opp dietten slik at det er rom for litt kosing innimellom så tror jeg aldri noen vil klare å holde det kostholdet over tid. Om du går på slike smeller igjen og igjen så kan det være lurt å sette seg ned å se hva som kan endres på.

Og det er her vilje og kontroll har vært på ferie.. Hele uka har vært crap, er i den femte uka med diett nå. Gikk supert de to første ukene, frem til jeg fikk en svær pakke med sukrin og melis, mandelmel ++. Ble altfor tilgjengelig å lage masse godt, som jeg egentlig ikke skal spise, men som jeg kan lage meg likevel.. Jeg lurer meg selv så til de grader. Som nevnt ovenfor, nå hiver jeg mannsjiten ut vinduet. Det funka bra da jeg ikke hadde så mange alternativ, så nå blir det back to basic. Så kjøper jeg heller nøyaktig det jeg skal ha til spisedagen min (som forøvrig er fredag, ikke torsdag kveld, fredag og lørdag:confused:), og så glemmer jeg den uka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vite det er ganske viktigt for å få framgang. Tidligere ble det ofte slik for meg at nå hadde jeg jo feilaaa, så da suger jeg jo, ikke vits i å prøve mer da. Men nå har jeg skjønt at man ikke får drømmekroppen over natta, man må jobbe for det og man må ville det, og man må skjønne at det tar tid:thumbsup:

Ameeen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er faktisk å ikkje ha godteri og liknande tilgjengelig. Etter eg var i Paris tidligare i haust hadde eg med meg ein SCVÆR pose m%ms og masse anton berg. Då leste eg innholdsfortegnelsen på f.eks after eight meget nøye og fant ut at eg kunne spise tre for 100 kcal eller noe..Haha..Men det hadde jo vert mye bedre uten...I ettertid har eg blitt litt avhengig av noe søttetter middag, den cravingsen kunne eg klart meg uten. Men heldigvis funker mager kesam med fun light MYE bedre!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...