Gå til innhold

Trening/kostholds artikler fra vg/dagbladet


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at vi skulle ha en tråd til å samle alle de geniale artiklene og flotte treningtipsene som blir publisert i vg og dagbladet for tiden.

Exibit A:

Slik trener Espen Hollywood-stjerner - VG Nett om Trening

Espen Tomter fra Drøbak har trent rockestjerner og kjendiser i Hollywood i 22 år. Her gir han sine beste treningstips til VGs lesere.

Her kommer det tydelig fram at Espen er en ekspert og at vi bør høre på hva han har å si.

Det aller viktigste er å gi musklene sjokk - hver eneste gang du trener. Gjør aldri nøyaktig samme økt to ganger på rad, sier Espen Tomter.

100% enig. Progresjon er fy, fy.

- Det ser selvsagt tøft ut å trene med tunge vekter, men jeg mener det er helt feil. Du får en mye mer atletisk kropp hvis du trener med lettere vekter, og gjør bevegelsene saktere. Sakte opp og enda saktere ned. Bruke negativ motstand. Det er mye tyngre enn å ta tyngre vekter raskt.

Jepp. Matt Sorum er et flott eksempel på at du ikke trenger å løfte tungt for å se DRITBRA ut. Bare se hvor fit og muskuløs han er.

Matt-Sorum.jpg

Den største feilen mange gjør er å trene likt hver gang. Da blir fremgangen begrenset fordi kroppen er smart og lærer seg til å utføre bevegelsene.

Det å lære seg skikkelig teknikk gjennom repetisjon er også fy, fy. Man må ikke begrense framgangen ved å ha et systematisk treningsprogram vet dere.

- Du skal faktisk være litt støl etter hver eneste trening.

Fordi hvor støl du er er en flott indikator på hvor god treningsøkten var. Ingen stølhet = ingen vekst.

- Det absolutt enkleste rådet for å variere treningen er bare å snu på rekkefølgen av øvelsene. Bare det gjør at kroppen ikke helt vet hva som skal skje. Variasjon er viktig, det kan jeg ikke få sagt ofte nok.

Fordi det har enormt mye å si om du trener benk før knebøy istede for etter.

Den siste repetisjonen skal være så hard at du ikke ville klart en til.

Always to failure!

Kroppen trenger karbohydrater, og det gjør hjernen også. Men etter klokken tre på dagen spiser jeg lite karbohydrater. Da går det mest i proteiner som fisk, kjøtt, kylling. Ikke pasta, ris eller ost på kvelden, sier Espen

Så slutt med det lavkarbo tøvet og pass dere for insulinfeer som kommer og omgjør karbohydratene dere spiser etter klokken 3 til fett.

Hvis du er tørst er det fordi du har drukket for lite vann.

Ground breaking research.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg dauer. liker motsigelsene godt. Først sier han at man bør trene med lette vekter for å få en atletisk kropp, deretter sier han at man skal løfte så tung på siste reppen at du ikke klarer en til. Nei hvis jeg hadde tatt tusen knebøy med 1 kg på vekta hadde jeg ikke orket mer til slutt og gitt meg av kjedsomhet.

God ide med samletråd. Jeg la ut en sak som stod om å komme i sommerformen, uten link desverre. men handlet om at vektklubb.no mente man forbrant 500kcal på en 30 min joggetur.. det likte jeg. God og korrekt informasjon basert på "en person". Altså en hvilkesomhelt random person uavhengig av vekt, høyde og kjønn, og fart.

Nice sier jeg bare. Denna fyren her virket jo virkelig smart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg tenkte at vi skulle ha en tråd til å samle alle de geniale artiklene og flotte treningtipsene som blir publisert i vg og dagbladet for tiden.

Exibit A:

Slik trener Espen Hollywood-stjerner - VG Nett om Trening

Her kommer det tydelig fram at Espen er en ekspert og at vi bør høre på hva han har å si.

100% enig. Progresjon er fy, fy.

Jepp. Matt Sorum er et flott eksempel på at du ikke trenger å løfte tungt for å se DRITBRA ut. Bare se hvor fit og muskuløs han er.

Matt-Sorum.jpg

Det å lære seg skikkelig teknikk gjennom repetisjon er også fy, fy. Man må ikke begrense framgangen ved å ha et systematisk treningsprogram vet dere.

Fordi hvor støl du er er en flott indikator på hvor god treningsøkten var. Ingen stølhet = ingen vekst.

Fordi det har enormt mye å si om du trener benk før knebøy istede for etter.

Always to failure!

Så slutt med det lavkarbo tøvet og pass dere for insulinfeer som kommer og omgjør karbohydratene dere spiser etter klokken 3 til fett.

Ground breaking research.

Jeg føler også at dette bildet, hentet fra artikkelen er grunnleggende for å skape et bilde av denne stjernetreneren.

1334665037294_855.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig tråd, her kan det ble mye morsom/frustrerende lesing.

Kjenner jeg får litt sår i sjelen av denne..

"George er kanskje mest berømt for å ha jobbet fram Meg Ryans flotte biceps.

Gjør 12 vanlige bicepsøvelser: Bruk manualer som er cirka 3,5 kilo tunge. Sitt, hvil albuen på kneet, hold manualen mot deg, og før armen opp og ned.

Deretter gjør du 12 sideøvelser for bicepsene: Bruk manualer på 2 kilo. Hold albuene mot ribbeina og løft manualene fra sidene og opp."

3,5 og 2 kg :mellow: Herre hore..

"Her er en enkel øvelse som Jennifer Aniston fikk presentert for å stramme opp armene og gjøre leddene mer fleksible: Strekk armene ut til skulderhøyde og gjør sirkelbevegelser 1 minutt i samme retning. Bytt retning og gjenta øvelsen til sammen tre ganger."

Ja, nå fikk hun vel så stramme armer atte fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...