Gå til innhold

TV2 Hjelper deg om matintoleranser?


asianface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk forandret hele kroppen etter en test for noen år siden, så jeg nekter å gå med på at alle er svindel, selv om de fleste sikkert er det. Leap MRT

Jeg kunne random gjetta at du hadde matintoleranse for de vanligste tingene og hatt en 50/50 sjangse for at det stemte, poenget er at måten de kommer fram til resultatene for din matintoleranse ikke er legit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en slik test i høst, av typen EU Biotek. For det meste fikk jeg bare bekreftet det jeg allerede hadde mistanke om, så vil vel egentlig ikke si at det var verdt fire tusen kroner.. Fikk riktignok vite om noen intoleranser som jeg ikke hadde tenkt på som mulig (typ mais og gjær), så det var jo bra. Men som sagt, litt drøy pris for hva jeg faktisk fikk for pengene.

Tror nok ikke man skal se på slike tester som en fasit, og kutte ut alle matvarer man får utslag på, men det er en fin pekepinn. Det kan nok være en hjelper på veien om man er usikker på hva man ikke tåler, så får man se selv om det er verdt så mye penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Koster det virkelig så mye for å teste sånt? Er det ikke noe man kan få gjennom legen?

Per tidspunkt mener legen jeg har Irritabel tarm syndrom.. som ikke er klassifisert som sykdom, men alikevel er en permanent tilstand. Jeg ville bare kalt det allergi for en rekke matvarer.

Jeg tror jeg reagerer på hvetemel, bakst, fløte, melk, ost, maislefser, ris, poteter, pasta, brus og søtningsmiddel + noe frukt, etter hva jeg vet så langt. Tipper gjær også. Det virker også som at svært fettrikt kjøtt, slik som bacon, gjør meg dårlig.

Sånn som jeg samler det opp, er det karbohydratrik mat og kunstig mat som er hovedgreia. Men jeg er på langt nær erfaren nok til å kunne trekke gode røde tråder.

At det ikke kunne være bedre måter å finne ut av sånne allergier på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes testen av disse testernes resltater ble fort avfeid, fordi vi så at flere matvarer stemte overens da vi så bildene av mat etter hver test, vi så flere ganger rundstykke, champignong m.m, ikke fra alle testene, men noen. Alle testene ble altså feid over en kam, og kalt ordløst for alternativt bullshit. Det er synd, synes jeg. Jeg har tro på den første metoden som akupunktørdama tok. Jeg har tro på den biopater tar vha biotronapparat og den kinesiologen tar. De to siste ble ikke med i forsøket. Legen innrømte at de ikke tok seg tid til å teste dette og da er det arrogant å avfeie de som faktisk gjør det. Er dog enig i at det tryggeste og rimeligste er å kutte ut mistenkte matvarer og se om man får det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...