Gå til innhold

Protein rike oppskrifter :)


Anbefalte innlegg

Jeg vet at johannesbrødkjernemel er et fortykningsmiddel som gjør bakverk tykkere og gir det bedre konsistens, men er det noe mer som er spesielt med jbkm? Jeg er fan av guar gummi, og bruker det regelmessig, særlig i syltetøy.

Noen som vet forskjellen på guargummi, xanthangummi og jbkm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De pannekakene så vanvittig gode ut! Må nesten gå til innkjøp av JBK-mel og teste ut!

JBK-mel kan i de allerfleste tilfeller byttes ut med Fiberhusk som er noe lettere å få tak i (Meny).

Jeg vet at johannesbrødkjernemel er et fortykningsmiddel som gjør bakverk tykkere og gir det bedre konsistens, men er det noe mer som er spesielt med jbkm? Jeg er fan av guar gummi, og bruker det regelmessig, særlig i syltetøy.

Noen som vet forskjellen på guargummi, xanthangummi og jbkm?

Er ingen ekspert, men tror du også kan bytte ut jbk-mel med de du nevner uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg er student så jeg prøver å holde meg til billige oppskrifter, i det siste har jeg ofte spist dette:

Kyllingkjøttdeig

Spinat

Brokkoli

Blomkål

Hakkede tomater med chilli

Litt krydder

Litt peanøtter

Steik kjøttdeig, hiv oppi resten, kok noen minutter=)

(edit: Glemte peanøtter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr aldri trodd at jeg likte tunfisk, eller jeg har smakt det ett par ganger og IKKE likt det..

MEN i går krøp jeg til korset og prøvde meg igjen, og det ble faktisk ganske godt!

Jeg sier ikke "kjempegodt", rett og slett fordi jeg ikke er vant til å spise tunfisk, men jeg regner med at det tar seg opp etterhvert!

1 boks tunfisk i vann (170 g)

2 ts mager kesam

pepper etter ønske

ca 2-3 cm hakket purre

Sitron

Mikset alt sammen og hadde på ett knekkebrød sammen med tomat og enda litt pepper :-)

Totalt:

prot: 45 g

fett: 2 g

karb: 2 g (pluss evt knekkebrøøøød!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr aldri trodd at jeg likte tunfisk, eller jeg har smakt det ett par ganger og IKKE likt det..

MEN i går krøp jeg til korset og prøvde meg igjen, og det ble faktisk ganske godt!

Jeg sier ikke "kjempegodt", rett og slett fordi jeg ikke er vant til å spise tunfisk, men jeg regner med at det tar seg opp etterhvert!

1 boks tunfisk i vann (170 g)

2 ts mager kesam

pepper etter ønske

ca 2-3 cm hakket purre

Sitron

Mikset alt sammen og hadde på ett knekkebrød sammen med tomat og enda litt pepper :)

Totalt:

prot: 45 g

fett: 2 g

karb: 2 g (pluss evt knekkebrøøøød!)

Prøv tunfisk (i vann, avrent) blandet med 2-3ss soltørrede tomater (hakkede tomater) i olje. Eller med 2-3ss majones og finhakket agurk. Har spist tunfisk hver dag siden jeg fant de to kombinasjonene. Elsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...