Gå til innhold

Kre-Alkalyn og tilbake i mye variert trening


Liberaleren

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i flere år vært i meget god form både utholdenhetsmessig og styrkemessig. Antall økter i uken lå på 5-6, og jeg pleide å ta en shake med Whey Tech etter styrkeøktene. Men det siste året har det sklidd ut pga. diverse forandringer, og jeg har ligget på 1-2 til i uken i tillegg til at jeg ikke har vært like nøye på maten. Dette har følgelig resultert i en liten vektoppgang pga. fett. På mitt beste veide jeg 65 kg og hadde svært lite fett, god styrke og enda bedre utholdenhet. Nå veier jeg 69-70 kg. Høyden min er 174 cm og jeg er 25 år. Kondisjonen min er fortsatt ganske ålreit, men styrken merker jeg nedgang i.

Jeg har derfor bestemt meg på å bruke sommeren så godt jeg kan, og jeg skal tilbake på 5-6 økter i uken. I den anledning fikk jeg anbefalt produktet Kre-Alkalyn av en kompis. Dette skal angivelig ikke føre til den samme vektoppgangen pga. at den ikke binder vann slik monohydrat gjør. Jeg vil ikke opp i vekt, så jeg kommer til å spise bedre framover slik jeg alltid har gjort. Vil dette føre til vektoppgang uansett? Og er det noen vits i å prøve det?

Når jeg ser meg i speilet ser jeg at veien tilbake ikke er fryktelig lang, men det vil ta noen måneder. Så derfor lurer jeg på om Kre-Alkalyn er noe å satse på i et treningsprogram som varierer i 2 styrkeøkter + 3 utholdenhetsøkter den ene uken, og så 3 styrkeøkter og 2 utholdenhetsøkter den neste når målet er lavere fettprosent, tydeligere musklatur og oppstramning? Tenker å variere på denne måten utover mot høsten.

Takk for hjelpen alle vise menn (og kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kre-alkalyn er overpriset svindel fra kosttilskuddsprodusentene. Kjøp det billigste kreatin monohydrat du finner og ta 3-5 gram hver dag så lenge du vil.

http://www.youtube.com/watch?v=NITbTE2wvqg

Jeg forstår. Men kan kreatin i det hele tatt brukes i det opplegget jeg beskriver uten at det fører til vannkropp og dobbelthake? Det verserer jo ymse skrekkeksempler på pølsefingre og hamsterkinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Men kan kreatin i det hele tatt brukes i det opplegget jeg beskriver uten at det fører til vannkropp og dobbelthake? Det verserer jo ymse skrekkeksempler på pølsefingre og hamsterkinn.

Hehe, det er sant at kreatin binder vann, men det er intramuskulært vann. Det vil gjøre at du ser bedre trent ut og gi deg litt mer styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sant at kreatin binder vann, men det er intramuskulært vann. Det vil gjøre at du ser bedre trent ut og gi deg litt mer styrke.

Takker så meget for svar! Gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen, og det er jo motivasjonen som er det viktigste oppe i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diett og styrketrening er det viktigste du gjør for å forme kroppen. Kondisjonstrening kan være et verktøy for å øke energiforbruket, men det er normalt ikke der man legger fokus med mindre man vil ha bedre kondisjon.

Du er forøvrig veldig lett selv om du nå er "tjukk". Jeg er 3 cm høyere og har vel ikke veid så lite siden starten av ungdomskolen:O

Det er kanskje ikke alles ideal, men jeg ville hatt mer styrke foran kondisjonstreningen om målet er å komme i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du imot ekstra vann ? Ekstra kg fører jo til at man forbrenner mer når man beveger seg :D

Når du slutter på kreatin, så forsvinner jo de ekstra kiloene uansett!

Vann i kroppen = gratis prestasjonsøker

Mer vann i musklene = bedre effekt på trening = win

og motsatt om du er dehydrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diett og styrketrening er det viktigste du gjør for å forme kroppen.

Hva slags diett? Ikke si lavkarbo! Kutter gjerne ut dårlige og raske karbohydrater, men et slikt regime prøvde jeg en måneds tid en gang. Dårlig i magen ble jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags diett? Ikke si lavkarbo! Kutter gjerne ut dårlige og raske karbohydrater, men et slikt regime prøvde jeg en måneds tid en gang. Dårlig i magen ble jeg også.

Diett er bare en betegnelse på systematisert spising. Det kan være hva som helst. Kanskje intermitterende faste kan være noe for deg? Viktigste er at du finner noe som 1) har en effekt i den retningen du vil og 2) er noe du gidder over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diett er bare en betegnelse på systematisert spising. Det kan være hva som helst. Kanskje intermitterende faste kan være noe for deg? Viktigste er at du finner noe som 1) har en effekt i den retningen du vil og 2) er noe du gidder over tid.

Skal sjekke det ut. Å vende tilbake til gamle rutiner er også høyaktuelt. Sunn og variert mat med riktige karbohydrater i passelige mengder, lite godteri. Brus drikker jeg aldri uansett. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner med å lese noen av artiklene på siden er det lurt! Det virker som du vil kunne nyte godt av å ha ihvertfall en grunnleggende forståelse.

Jeg har lest en god del, men når det gjelder akkurat det jeg lurer på syns jeg det blir sagt mye forskjellig. Du står fritt til ikke å komme med innspill eller lese tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor hører du ikke på kompiser eller hva folk sier, men leser artikler der du kan sjekke opp i bakgrunnsinformasjon. Det finnes flere artikler om akkurat det du spør om på denne siden.

Da spør jeg deg: Er det noen vits å bruke kreatin på et ukesopplegg som inneholder 3 styrkeøkter og 3 kondisjonsøkter? Og la oss si at jeg tar fri to dager en uke, skal jeg da innta kreatin uansett? Det er da gitt at opplegget er variert mellom kondisjon og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...