Gå til innhold

Craze: Performance Fuel - Erfaringer?


danielh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint at jeg er kunnskapsløs, ser hvordan du kan dra den sluttninga ut fra det jeg skriver. :facepalm:

Jeg har aldri påstått at det primære virkemiddelet i Craze er koffein. Det inneholder dog koffein, og en haug andre stoffer som er lovlige i Norge (en sterk indikasjon på at de ikke er voldsomt effektive). Dette, kombinert med at jeg føler absolutt null, nada, zip selv når jeg tok 2-3 ganger maksdose gjør at jeg påstår at mye av effekten fra Craze er placebo.

Samme som synephrine da det var "inn". Det er forskning som viser en teoretisk effekt av det, og en hærskare av pseudo-religiøse fanatikere på nettet som mente synephrine var bortimot like effektivt som ephedrine. I realiteten ga det alikevel absolutt ingen effekt på hverken meg selv, eller noen andre jeg kjente som prøvde det.

Craze funket ikke på deg + noen andre du kjenner, ergo, den funker ikke? Hva får deg til å tro at en liten gruppe på 2-3 personer er representativt for hele den norske befolkningen/verden?

Craze er jevnt over fortsatt den beste PWOen på markedet idag, at du ikke merker effekt er heller en av de sjeldne tilfellene. Å begynne å snakke om placeboeffekt er ikke annet enn tilbakestående, eller kunnskapsløst slik som du ble omtalt som tidligere.

Teoretisk effekt? Jeg tror ordet du leter etter er placebo, så har du lært deg noe nytt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Craze funket ikke på deg + noen andre du kjenner, ergo, den funker ikke? Hva får deg til å tro at en liten gruppe på 2-3 personer er representativt for hele den norske befolkningen/verden?

Craze er jevnt over fortsatt den beste PWOen på markedet idag, at du ikke merker effekt er heller en av de sjeldne tilfellene. Å begynne å snakke om placeboeffekt er ikke annet enn tilbakestående, eller kunnskapsløst slik som du ble omtalt som tidligere.

Veldig seriøst og hyggelig svar. Jeg tar meg alikevel bryderiet med å svare, siden du tydeligvis har misforstått omtrent alt jeg skriver (og jeg lar tvilen komme deg til gode og satser på at det ikke var med vilje).

Ingen jeg kjenner har prøvd (nye) Craze, det var Synephrine jeg snakket om da jeg nevnte bekjente. Uansett er jeg klar over at det er anekdotisk data og dermed ikke voldsomt nyttig.

Det er dog tilfelle at Norge er harde på å klassifisere og regulere ethvert stoff med noen form for farmasøytisk effekt. Det er stort sett bare koffein blant stoffene som har en faktisk, målbar effekt på hodet eller kroppen som kan omsettes fritt, og selv her er det regler for mengde. Selv de gamle forkjølelsesmedisinene med relativt små mengder ephedrine har for lengst forsvunnet da ephedrine faktisk har en målbar effekt i kroppen og derfor ikke skal selges fritt.

Fortell meg gjerne hvlket stoff eller kombinasjon av stoffer som er i Craze, som gjør at den har en kraftigere sentralstimulerende effekt enn sterk kaffe, uten at det for lengst er gjort ulovlig i Norge (per standard praksis for absolutt alt annet som viser eller kan tenkes å vise en effekt).

Teoretisk effekt? Jeg tror ordet du leter etter er placebo, så har du lært deg noe nytt og.

Forsøket på latterliggjøring kan du holde deg for god for, i allefall til du presterer å faktisk lese det jeg skrev. Jeg sa jo at jeg tror mye av disse ganske ville brukerrapportene rundt hvor bra Craze ol. virker er nettopp placebo. "Teoretisk effekt" brukte jeg om Synephrine, som i likhet med mye annet kan vises å ha en effekt f.eks. in-vitro eller på papiret som i teorien kan overføres til menneskekroppen, men som i realiteten har så forsvinnende lite effekt utover placebo at det er bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...