Gå til innhold

Nytt program? 22 år gammel gutt, kjørt SL5*5 ganske lenge. Stats inside


Herr Brun

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent styrke relativt seriøst i litt over et år nå, men med et par perioder hvor jeg har hatt pause av forskjellige grunner. Tar 120kg knebøy 5*5. 110kg 1*5 markløft, 70kg benkpress og roing, 50kg OHP.

Jeg har trent SL5*5 mer eller mindre fra start, men deloada kraftig en del ganger for å få inn teknikken ordentlig og for å fikse litt ryggvondt som utviklet seg på høye vekter (ferdig med den slags nå). Nå begynner jeg å gå litt smålei av SL5*5. Vil prøve litt nye øvelser, og kanskje nytt progresjonsmønster og set/rep-range.

Jeg er overvektig og jobber for å gå ned i vekt. Har dermed som mål å opprettholde muskelmasse/styrke. Trener ikke for maksimal muskelvekst, og strong muscles>big muscles (mener nå jeg, i alle fall).

Knebøy er et must på programmet, og helst fokus på store øvelser. Maskiner holder jeg meg unna. Er villig til å prøve å jobbe en del med teknikk, så teknikkrevende øvelser går fint det også.

Jeg er ikke så kjent i program-verdenen, så om det jeg spør om er veldig teit og det finnes et (eller flere) programmer som passer veldig bra til forespørselen - bear with me… På forhånd takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madcow eller texas metoden er vanlige å bruke når linær progresjon stopper (SL/SS).

Men disse er ganske like slik du allerede har trent og ikke beregnet folk på stort kaloriunderskudd (om du er det)

Wendlers 5/3/1 er et rammeverk med månedlige økninger, så progresjonen blir ikke så rask som på madcow eller texas, men om du holder deg til programmet vil du få en fin progresjon over tid.

5/3/1 kan du også tilpasse ganske godt dine egne ønsker.

Programmet er egentlig beskrevet i en ebok, men du kan nok lære det du trenger via noen google søk.

Her er en kalkulator for programmet da: blackironbeast.com :: 5/3/1 Calculator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pressvendinger kan du presse inn ( :p ) i alle program. Fantastisk bra øvelse.

Vet ikke om noen norske nettbutikker som selger skumrulle. Tro meg, jeg har lett. Det KAN være det finnes noen butikker i Oslo, det vet jeg dessverre ikke. Jeg kjøpte min på amazon, og det gikk smertefritt. Kom på døra samme uke med UPS (bestilte på en mandag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...