Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent styrke relativt seriøst i litt over et år nå, men med et par perioder hvor jeg har hatt pause av forskjellige grunner. Tar 120kg knebøy 5*5. 110kg 1*5 markløft, 70kg benkpress og roing, 50kg OHP.

Jeg har trent SL5*5 mer eller mindre fra start, men deloada kraftig en del ganger for å få inn teknikken ordentlig og for å fikse litt ryggvondt som utviklet seg på høye vekter (ferdig med den slags nå). Nå begynner jeg å gå litt smålei av SL5*5. Vil prøve litt nye øvelser, og kanskje nytt progresjonsmønster og set/rep-range.

Jeg er overvektig og jobber for å gå ned i vekt. Har dermed som mål å opprettholde muskelmasse/styrke. Trener ikke for maksimal muskelvekst, og strong muscles>big muscles (mener nå jeg, i alle fall).

Knebøy er et must på programmet, og helst fokus på store øvelser. Maskiner holder jeg meg unna. Er villig til å prøve å jobbe en del med teknikk, så teknikkrevende øvelser går fint det også.

Jeg er ikke så kjent i program-verdenen, så om det jeg spør om er veldig teit og det finnes et (eller flere) programmer som passer veldig bra til forespørselen - bear with me… På forhånd takk for hjelpen! :)

Fortsetter under...

Madcow eller texas metoden er vanlige å bruke når linær progresjon stopper (SL/SS).

Men disse er ganske like slik du allerede har trent og ikke beregnet folk på stort kaloriunderskudd (om du er det)

Wendlers 5/3/1 er et rammeverk med månedlige økninger, så progresjonen blir ikke så rask som på madcow eller texas, men om du holder deg til programmet vil du få en fin progresjon over tid.

5/3/1 kan du også tilpasse ganske godt dine egne ønsker.

Programmet er egentlig beskrevet i en ebok, men du kan nok lære det du trenger via noen google søk.

Her er en kalkulator for programmet da: blackironbeast.com :: 5/3/1 Calculator

Frivendinger:

Watch Exclusive California Strength Videos - Video Categories - Clean

Pressvendinger:

Youtube

&

Du burde kunne klare å lære deg pressvendinger godt nok til å få mye ut av øvelsen. :)

Annonse

Har veldig lyst til å lære meg pressvendinger. Passer den inn i 531programmet? Har hørt mye pent om 531, nemlig.

Og et lite spørsmål: Hvor kjøper jeg foam roller? :) Gjerne norsk nettbutikk/butikk i Oslo.

Pressvendinger kan du presse inn ( :p ) i alle program. Fantastisk bra øvelse.

Vet ikke om noen norske nettbutikker som selger skumrulle. Tro meg, jeg har lett. Det KAN være det finnes noen butikker i Oslo, det vet jeg dessverre ikke. Jeg kjøpte min på amazon, og det gikk smertefritt. Kom på døra samme uke med UPS (bestilte på en mandag).

Amazon nekter meg å bestille annen fraktmetode enn den dyreste. Noen som vet om jeg gjør noe galt? :p Evt. vet om andre som selger? Liker ikke når frakta er like dyr som varen...

Foam Roller | Fitnessbloggen Forum

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...