Gå til innhold

Fikk satt opp ett treningsprogram, men fikk beskjed om å ikke begynne med markløft, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Når man trener benkpress risikerer man å miste stanga på halsen.

Så markløft, knebøy og benkpress er farlige øvelser alle sammen og du bør egentlig bare slutte å trene ;).

Fortsetter under...

Når man trener benkpress risikerer man å miste stanga på halsen.

Så markløft, knebøy og benkpress er farlige øvelser alle sammen og du bør egentlig bare slutte å trene ;).

Hehe ja burde kanskje lime ræva til sofaen hvor det er tryggest og trykke hånda godt ned i potetgullposen mens jeg ser såpeserier :p

I mitt treningsprogram fikk jeg heller ikke markløft eller militærpress forsåvidt. Men gikk tilbake etter å ha lest her i fitnessbloggen og fikk han til å vise meg begge, så nå er de inkludert i programmet :)

Han syntes det var fint jeg tok initiativet til øveler jeg hadde lyst å ha med å hjalp meg å "bytte ut" noen av de andre til fordel for disse :)

I mitt treningsprogram fikk jeg heller ikke markløft eller militærpress forsåvidt. Men gikk tilbake etter å ha lest her i fitnessbloggen og fikk han til å vise meg begge, så nå er de inkludert i programmet :)

Han syntes det var fint jeg tok initiativet til øveler jeg hadde lyst å ha med å hjalp meg å "bytte ut" noen av de andre til fordel for disse :)

Ser den :) Bra du fikk god hjelp og det du ønsket i programmet :) Jeg spurte spesifikt etter markløft :/ Men han kan bare gå å legge seg, jeg får hjelp av en kompis til å lære teknikken, så da legger jeg til i markløft i programmet mitt så snart jeg har en ok teknikk xD

Du får passe på å stille deg rett foran han på treningssenteret for å motbevise han ;) Nybegynner-jenter kan også kjøre markløft!

Ingen dum ide hehe :D Ja jeg kan alt jeg vil, bare jeg prøver nok (liker jeg å tro) :D

Annonse

Markløft er en mye mer naturlig bevegelse. Å plukke noe opp fra bakken er en veldig naturlig ting å gjøre...

x2. Ut ifra min (begrensede) erfaring er det ikke bare lettere å lære seg markløft, men det er en relativt lett bevegelse å lære bort, sammenlignet med f. eks knebøy.

x2. Ut ifra min (begrensede) erfaring er det ikke bare lettere å lære seg markløft, men det er en relativt lett bevegelse å lære bort, sammenlignet med f. eks knebøy.

Knebøyen går i allefall greit bra, fikk ros for bra teknikk av en fremmed i går :D Så blir nok å kjøre på med markløft også !

På fredag var jeg på Sats å fikk satt opp nytt program, har trent i 8 uker nå og ville gjerne ha inn litt skikkelig styrke i programmet mitt, ikke bare alle de apparatene.

Så når jeg kom da begynte han å skulle legge til noe greier og jeg sa fra at jeg ville gjerne trene knebøy, benkpress, chins (i den maskinen med motvekt) og markløft.

Han gikk med på chins, knebøy og benkpress, men mente at jeg ikke burde trene markløft enda, at jeg skal starte med knebøy for å bygge opp litt styrke med den før jeg får inn markløft i programmet (skjønte ikke helt det der).

Siden jeg har lest og hørt fra mange at markløft er noe jeg burde ha med i programmet mitt lurer jeg på hva dere her inne mener? Jeg synes det var noe rart at jeg ikke kunne ha med markløft, og ikke minst skuffende :( Er det virkelig slik at jeg ikke bør begynne med markløft enda? Eller burde jeg tenkte ryk og reis til han å legge til markløft i programmet mitt uansett? :)

selvsakt kan du trene markløft, det er jo en kjempebra øvelse..MEN er viktig å være forsiktig i begynnelsen, å begynne med lette vekter for å få inn teknikken skikkelig..er lett å skade ryggen hvis man gjør den feil, sikkert litt det han tenkte på :)

selvsakt kan du trene markløft, det er jo en kjempebra øvelse..MEN er viktig å være forsiktig i begynnelsen, å begynne med lette vekter for å få inn teknikken skikkelig..er lett å skade ryggen hvis man gjør den feil, sikkert litt det han tenkte på :)

Jeg bruker kun stangen foreløpig både i benkpress og knebøy, så burde ikke være noe problem å gjøre det samme i markløft :) Skjønner jo at teknikken bør være på plass før man kjører på skikkelig ! :)

Jeg bruker kun stangen foreløpig både i benkpress og knebøy, så burde ikke være noe problem å gjøre det samme i markløft :) Skjønner jo at teknikken bør være på plass før man kjører på skikkelig ! :)

PT-en jeg hadde tidligere lærte meg begge øvelsene, og sa altså jeg kunne trene begge deler..men måtte begynne med veldig lette vekter helt til jeg hadde rett teknikk, for så å kunne begynne å øke rolig med vektene..Få noen til å se på teknikken din, å vise deg hvordan det bør gjøres :) er veldig lett å gjøre feil

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...