Gå til innhold

Hva skjer med muskler og kropp når man slutter å trene/lang pause?


ØrjanN

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt litt på hva som skjer med kroppen og musklene når man har en lang pause fra trening, eller slutter helt..

Jeg klarer hvertfall ikke å tenke meg til at muskler blir til fett så lenge man har et fornuftig kosthold?

Så, hva skjer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Musklene atrofierer, dvs blir mindre med mindre stimulering.

Fettceller kan ikke bli til muskelceller, men fettceller kan frigi fett som går til muskelbygging. Likeledes kan muskelvev avgi aminosyrer som ved glukoneogenese går til energikrevende prosesser.

musklebygging eller brukes som energi for musklene? Mulig bare jeg som tolket det litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin Levrone i sine glansdager

Kevin Levrone etter 4 års pause fra styrketrening

Kevin Levrone etter 8 ukers hard styrketrening og opptrapping på mat

Dette hevdet han at han gjorde uten steroidebruk, og skyldtes kun muskelminne og høyere matinntak. Mener å ha lest at han ble oppfordret til å ta test av en radio- eller tv-kanal, og at han var rein. Tro det den som vil :)

Her ser du hvertfall hva som skjer når en går fra å trene ofte, til å stoppe helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kevin Levrone i sine glansdager

Kevin Levrone etter 4 års pause fra styrketrening

Kevin Levrone etter 8 ukers hard styrketrening og opptrapping på mat

Dette hevdet han at han gjorde uten steroidebruk, og skyldtes kun muskelminne og høyere matinntak. Mener å ha lest at han ble oppfordret til å ta test av en radio- eller tv-kanal, og at han var rein. Tro det den som vil :)

Her ser du hvertfall hva som skjer når en går fra å trene ofte, til å stoppe helt opp.

dette er ett ekstremt tilfelle, men det skjer vel ikke så mye annet enn at musklene forsvinner. Spiser man som man gjorde vil nok man også legge på seg fett. Kevin levrone hadde en helt ekstremt rå fysikk. Undrer over hvorfor han aldri vant mr. O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ett ekstremt tilfelle, men det skjer vel ikke så mye annet enn at musklene forsvinner. Spiser man som man gjorde vil nok man også legge på seg fett. Kevin levrone hadde en helt ekstremt rå fysikk. Undrer over hvorfor han aldri vant mr. O.

Kanskje om han hadde satset litt mindre på alt mulig annet (musikk, film osv) enn bygging? Han veide faktisk mindre off-season enn han gjorde i konkurranseform.. Dreit i treninga etter konkurransene, og trente kun de siste månedene før han skulle stille igjen. Hadde han satsa skikkelig vedder jeg på at han hadde vært øverst på pallen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje om han hadde satset litt mindre på alt mulig annet (musikk, film osv) enn bygging? Han veide faktisk mindre off-season enn han gjorde i konkurranseform.. Dreit i treninga etter konkurransene, og trente kun de siste månedene før han skulle stille igjen. Hadde han satsa skikkelig vedder jeg på at han hadde vært øverst på pallen!

Kevin går jo for å være den kanskje best genetisk egnet byggeren gjennom tidene og det at han tok store deler av året fri var vell pga en skade og etter det fant han ut at han ikke trengte og de måndene av året uansett. Som han sikkert tjente på i ettertid :) Men at han ikke ble Mr. O er vell pga politikken i bygging, feks at han valgte og bli boende i maryland og ikke flytte på seg til cali var kanskje en faktor det og.. Nytter ikke bare å ha den beste fysikken man må kunne bidra til og dra sporten fremover også om man skal bli Mr.O

post-1993-14440852959533_thumb.jpg

Han knuser jo dagens mr O i fra denne vinkelen jallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vell en engelsk mann som vant over han på mr O flere ganger og han bodde ikke i USA en gang ;) så det var nok ikke politikken den gangen men en så SUPER SHREDDED dorian som kom inn i en form vi sjeldent har sett på en proff scene i det hele tatt faktisk :)

men ja man kan gjerne si at Kevin var den med best fysikk, og det er jo tross alt en av mine desidert favoritt byggere også :)

Like hard som dorian så hadde nok kevin vunnet :)

det som er så fett med bilde du legger ut er jo at man se hvor lik fysikk phil har! tenk phil om noen få år, større og hardere, med samme låra som Kevin! blir uslåelig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin Levrone i sine glansdager

Kevin Levrone etter 4 års pause fra styrketrening

Kevin Levrone etter 8 ukers hard styrketrening og opptrapping på mat

Dette hevdet han at han gjorde uten steroidebruk, og skyldtes kun muskelminne og høyere matinntak. Mener å ha lest at han ble oppfordret til å ta test av en radio- eller tv-kanal, og at han var rein. Tro det den som vil :)

Her ser du hvertfall hva som skjer når en går fra å trene ofte, til å stoppe helt opp.

Kevin trente seg også bevist ned for å prøve seg på karriere som skuespiller om man tar utgangspunkt i det bilde du henviser til " 4 år etter styrketrening "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin går jo for å være den kanskje best genetisk egnet byggeren gjennom tidene og det at han tok store deler av året fri var vell pga en skade og etter det fant han ut at han ikke trengte og de måndene av året uansett. Som han sikkert tjente på i ettertid :) Men at han ikke ble Mr. O er vell pga politikken i bygging, feks at han valgte og bli boende i maryland og ikke flytte på seg til cali var kanskje en faktor det og.. Nytter ikke bare å ha den beste fysikken man må kunne bidra til og dra sporten fremover også om man skal bli Mr.O

[ATTACH=full]27811[/ATTACH]

Han knuser jo dagens mr O i fra denne vinkelen jallefall :)

Må bare få sagt at jeg satte det litt på spissen i svaret mitt ovenfor!

Jeg er Levrone-fan så det rekker godt og lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vell en engelsk mann som vant over han på mr O flere ganger og han bodde ikke i USA ;) så det var nok ikke politikken den gangen men en så SUPER SHREDDED dorian som kom inn i en form vi sjeldent har sett på en proff scene i det hele tatt faktisk :)

men ja man kan gjerne si at Kevin var den med best fysikk, og det er jo tross alt en av mine desidert favoritt byggere også :)

Like hard som dorian så hadde nok kevin vunnet :)

det som er så fett med bilde du legger ut er jo at man se hvor lik fysikk phil har! tenk phil om noen få år, større og hardere, med samme låra som Kevin! blir uslåelig da :)

Ja Dorian var jo i en formklasse for seg selv, men jeg tenkte litt etter dorian. Uansett er Kevin en av mine absolutt største favoritter, eneste negative var vell at ryggen ikke var på samme nivå som Dorian og Ronnie sine.

Ja skal bli helt rått og se Phill i årene som kommer. Det blir nok noen Sandow troféer i skapet hans med tiden ja! :D Men jeg syns han er liiitt smal over skuldrene, jallefall viss vi samenligner med monster som Jay, ellers er han jo perfekt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kevin trente seg også bevist ned for å prøve seg på karriere som skuespiller om man tar utgangspunkt i det bilde du henviser til " 4 år etter styrketrening "

Correct me if I'm wrong:)

Vet ikke så mye om skuespillerkarrieren hans, men har lest hele report-en. Og der fremstiller han seg selv som et eksempel på hva som skjer når en godt trent person "ikke rører frivekter på fire år" som hans sier, og vil vise folket hvordan muskelminne, kost og å være dedikert spiller inn når en starter påan igjen :)

Trådtarter fikk hvertfall et eksempel på hva som skjer når en slutter å trene, eller trener seg ned som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Correct me if I'm wrong:)

Vet ikke så mye om skuespillerkarrieren hans, men har lest hele report-en. Og der fremstiller han seg selv som et eksempel på hva som skjer når en godt trent person "ikke rører frivekter på fire år" som hans sier, og vil vise folket hvordan muskelminne, kost og å være dedikert spiller inn når en starter påan igjen :)

Trådtarter fikk hvertfall et eksempel på hva som skjer når en slutter å trene, eller trener seg ned som du sier :)

stemmer det :)

jeg er vell selv eksempel på det om dagen, bare jeg så ENDA verre ut enn kevin gjorde ;) og det kun på 18 mnd haha... men nå var jeg jo ikke AKKURAT like svær som kevin når jeg slutta å trene heller da hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det :)

jeg er vell selv eksempel på det om dagen, bare jeg så ENDA verre ut enn kevin gjorde ;) og det kun på 18 mnd haha... men nå var jeg jo ikke AKKURAT like svær som kevin når jeg slutta å trene heller da hahaha

Og med litt muskelminne, god kost og vilje så er du nok tilbake i godform igjen før vi aner det :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...