Gå til innhold

Hva skjer med muskler og kropp når man slutter å trene/lang pause?


ØrjanN

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt litt på hva som skjer med kroppen og musklene når man har en lang pause fra trening, eller slutter helt..

Jeg klarer hvertfall ikke å tenke meg til at muskler blir til fett så lenge man har et fornuftig kosthold?

Så, hva skjer? :)

Muskler til fett er som vann til vin... det skjer ikke ;) Men muskelmassen minsker dersom den ikke blir stimulert, og fettvekten vil øke dersom du spiser mer enn du forbrenner. Kostholdet er nok veldig avgjørende for hva effekten blir. Klarerer en å holde gode matvarer og et fornuftig energiinntak så kan det gå greit..

Selv har jeg gått 8 uker uten trening nå... fra å trene mellom 15 - 20t per uke... =( MEN - utseende har endret seg fint lite! Har nok mistet litt mer muskelmasse enn "nødvendig" denne perioden fordi matlysten har vært veldig dårlig... Men jeg har hvertfall holdt meg til god mat - rent kjøtt, frukt, grønnsaker, magre meieriprodukter, nøtter, fisk o.l og tror det har hatt en del å si

Er tilbake på trening nå - kondisjonen kom seg veldig etter 3 spinningtimer. STyrken er noe dårligere, men den får jeg ikke trent opp enda fordi jeg enda ikke er skadefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm.. Nå banner jeg sikkert i kirken her, men er det meningen det skal se pent ut? Eller bare helt sykt og veldig ekstremt?

Er det sånn at flere her inne vil se sånn ut? :blush:

Altså.. Det er imponerende og fascinerende, men ja.. :p

Personlig syntes jeg det ikker ser noe særlig ''pent'' ut. Det er fortsatt ekstremt bra jobbet (selvom noen av de tar steroider kreves det fortsatt hardt arbeid). Men, jeg har på ingen måte lyst å bli slik. De påfører kroppen og helsen enorme belastninger..

Jeg har heller ingenting i mot det, og syntes det er heftig bra jobbet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...