Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva inneholder kakemiksen? Kanskje man kan lage de fra bunn av selv?

Det vil jeg tro:) Kakemiksen har en nettovekt på 410g.

Ingredienser:

Hvetemel, Sukrin® (Erythritol), fettredusert mandelmel, 7,3 % kakao, modifisert potetstivelse, FiberFin (naturlig resistent stivelse fra mais), fiber (fra sikori og potet), hevemiddel (bakepulver), hvetegluten, salt, emulgator E471, aroma, surhetsregulerende middel sitronsyre, stabilisator xanthan gum, søtstoff E955.

Annonse

Blech! De hadde den ikke på Ultra i Asker alikevel, så den listen til funksjonellmat.no er nok i beste fall veiledende. Får sjekke med life, men de er sikkert *enda* dyrere enn ultra...

Funksjonellmat leverer til flere matbutikker, men ikke nødvendigvis hele sortimentet til hver butikk. Sukrin er vel det som hovedsaklig blir solgt, og på "min" meny-butikk har de sukrin (vanlig og melis) og lavkarbobrødet - ikke sjokoladekaka....

Funksjonellmat leverer til flere matbutikker, men ikke nødvendigvis hele sortimentet til hver butikk. Sukrin er vel det som hovedsaklig blir solgt, og på "min" meny-butikk har de sukrin (vanlig og melis) og lavkarbobrødet - ikke sjokoladekaka....

Samme på Coop Obs her i Tromsø. Har alt bortsett fra sjokoladepålegget og kaka.. Og jeg som hadde så lyst på :( Om noen sjekker prisen på helsekost vil jeg gjerne vite :)

Annonse

Helt perfekt! Er ikke snakk om å smake at dette er en relativt sunn nestenferdigkake :D

Eneste stedet jeg fant den var forresten Sunkost. Ifølge produsenten er det neppe mye å spare på å kjøpe den på vanlig dagligvare. Veiledende er 69,-

I knooow! Utmerket:D Om man ikke blir opplyst om at det er en sunn kake er det ingen som kommer til å tenke tanken en gang!

Jeg tok den med i et selskap og det første lillebroren min skriker er at: DEN ER SUNN!:D og da var den plutselig ikke så interessant lenger... :huh:

Mon tro om de kan ha noe tilsvarende (og billigere) på iHerb? Jeg prøvde å søke, men druknet i søkeresultatene... :D

Ueey! Smart:) chocolate cake mix:

Search - chocolate cake mix - iHerb.com

EDIT: Meh! Tror neppe det finnes noen kake der med like bra næringsinnhold:) Mange av de inneholder jo 150-250 kcal per 20-40g pulver.

Jeg er på besøk i Bergen hos en venninne og fikk i oppdrag å bake Cupcakes-en-eller-annen ferdigmiks mens hun er på kveld/nattskift. 380 kcal per 100 g ferdig kake!

post-7714-14440855017485_thumb.jpg

Jeg dro LETT på Sunkost og kjøpte Funksjonell Mat ferdigmiks!

Laget nettopp 23 muffins og fikk 45-ish kalorier per muffins! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...