Gå til innhold

Hva slags kjøtt?


Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er lysten på litt inspirasjon til forskjellige kjøttkilder.

Per dags dato spiser jeg vel kun en haug med kyllingfileet, og karbonadedeig. Begynner å bli smått lei, men finner disse enkle og økonomiske, men hvilke andre alternativer har jeg egentlig, og da skal det helst være bra kvalitet og økonomisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

X-tra eller Nordfjord storfe mørbrad i hele pakker koster ca 140 kr pr kg. La de ligge uåpnet i kjøleskapet til de nærmer seg best før dato (de er gjerne holdbar en måned) så blir de ganske møre og gode.

Ytrefilet av svin er billig på rema 1000.

Hvalkjøtt får du billig noen plasser om du er heldig. Utrolig fint på diett da det metter mye mer enn storfekjøtt, er lavt på fett og har sunne fettsyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666

Stort sett alle butikker har strimletsvinekjøtt for 20kr 400gram ca..

Meny har fast lav pris 400gram 40kr eller noe sånt(indrefilet)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Coop Xtra eller hva Coop sitt merke heter har Mørbrad til 129kr kiloen som jeg har god erfaring med. Studer pakkene når du kjøper og la de ligge litt før du bruker de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seifillet får du for ca 50 kr for en kilo. Smaker godt hvis du tilbereder det bra. En boks hakka tomater, litt hakka chili og div krydder er en slager hos meg hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos proteiner er innkjøp av hel frossen fisk fra frysedisken på rema som regel et godt utgangspunkt mtp pris per kilo,mener å ha sett hel laks (bunnfrossen), til.. 8 eller 10 kroner kiloet.

Men man må jo filletere den, så den reelle kilosprisen blir jo litt høyere når man får vekk hodet,innvollene, skinn og bein.

Men fremdeles rimelig!

Av litt mer varmblodige proteinkilder så er jo svin og kalkun gaske billig, sjekk fryskediskene til de store kjedene i nærheten av der du bor, ofte "rester" av typ, ribbe som ikke ble solgt til jul eller lammelår eller grisehode fra tidligere som de gjerne vil bli kvitt ved å skru ned prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...