Gå til innhold

Kombinere styrke og cardio


Lene Marie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om noen har nå tips til hvordan jeg kan utforme treningsprogrammet mitt. Jeg elsker å trene kondisjon, og løper 4x3 intervaller på mølla, og jeg trener også styrke. Jeg trener "fult" kroppsprogram (knebøy, strake markløft, bulgarske utfall, nedtrekk, triceps, rygg og mage) Jeg vil gjerne trene cardio 2 ganger i uken, men også styrke hvert fall 2 ganger i uken. Jeg merker framgang på prestasjoner, men ikke særlig på kroppen, og jeg har holdt på med dette siden februar. Burde jeg dele opp programmet å trene feks bein en dag, etterfulgt av cardio, og overkropp en annendag etterfulgt av cardio eller holde det til to seperate dager? Burde jeg ha flere forskjellige styrkeøvelser å gjøre disse flere ganger i uken?

Håper på masse bra tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Av hva jeg forstår, vil du trene totalt 4 ganger i uka? I så fall ville jeg brukt følgende oppsett:

Mandag: Styrke, fullkropp men fokus på bein

Tirsdag hvile

Onsdag Intervalltrening

Torsdag fullkropp men fokus på overkropp

Fredag hvile

Lørdag Intervalltrening.

Øvelsesutvalg får jeg komme tilbake til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...