Gå til innhold

VOF ikke VOFF


New Life

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det inneholder en del alternativt, i den forstand at de skiller seg en del fra myndighetenes meninger på mange felt, men å kalle det pseudovitenskap og alternativmedisin-scams blir å dra det for langt. Alle artiklene er proppet full med referanser til studier.

Absolutt verdt å lese dersom man er interessert i ernæring. Det som blir for alternativt er det jo bare å hoppe over, det gjør hvertfall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det inneholder en del alternativt, i den forstand at de skiller seg en del fra myndighetenes meninger på mange felt, men å kalle det pseudovitenskap og alternativmedisin-scams blir å dra det for langt. Alle artiklene er proppet full med referanser til studier.

Absolutt verdt å lese dersom man er interessert i ernæring. Det som blir for alternativt er det jo bare å hoppe over, det gjør hvertfall jeg!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
er ikke VOF full av pseudovitenskap og alternativmedisin-scams?

Jo. Her er det både drikking av ionisert vann og earthing og tull om stråling og diverse. Det at det eksisterer referanser til ting betyr ikke at det verken er signifikant, metodisk riktig gjennomført eller at noen andre har vurdert artikkelen din en gang. Det er forskjell på studier og "studier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Her er det både drikking av ionisert vann og earthing og tull om stråling og diverse. Det at det eksisterer referanser til ting betyr ikke at det verken er signifikant, metodisk riktig gjennomført eller at noen andre har vurdert artikkelen din en gang. Det er forskjell på studier og "studier".

Tidsskriftet for den norske legeforeningen var mye mer positiv til bladet enn det du virker å være, så det kommer kanskje an på øyet som ser.

Det å avfeie hele bladet på den måten som du gjør syns jeg er ganske usaklig egentlig. Selv om jeg på ingen måte er enig i alt som står der, eller leser alt for den del, så er det ingen tvil om at mye av det som står i VOF både er fornuftig og godt begrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man blir litt guilty by association. Hvis de legger frem en artikkel om forskning på lavkarbo som tilsynelatende virker fornuftig og begrunnet, og i samme nummer har en utfyllende vitenskaplig artikkel om stråleallergi (som aldri har kunnet dokumenteres på noe som helst vis) eller homeopati +++ så blir jeg automatisk også mer skeptisk til kildebruken og -kritikken i artikkel nr 1. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg LIKER iallefall VOF:). Så det skal dem ha, jeg synes det er et bra alternativ til mange andre blader (jeg kan nevne FitLiving, ShapeUp ++), selvfølgelig trenger man ikke å tro på alt man leser, men det gjelder uansett hvilket blad man leser. Jeg synes iallefall at VOF er et greit blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...